2020-05-13, 22:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Uppskattar ditt svar.
För mig är tron snarast att 30 k vore taket om vaccin dröjer två år.

Världspressen (delar av den, vissa är försiktiga av försiktighetsskäl/andra skäl (OT) skrev om "genombrottet".

Israel menar att de kan ha ett färdigt (oralt [tablett]) vaccin inom loppet av 90 dagar.

https://www.jpost.com/health-science/israeli-scientists-in-three-weeks-we-will-have-coronavirus-vaccine-619101

Israel (Israel Institute for Biological Research (IIBR)

Samt.

Holland (Berend-Jan Bosch Mfl @ Utrecht University)

Offentligör att de isolerat/tagit fram verksamma "monoklonala antikroppar" vilka visat sig radera Corona i provrör.

(De har isolerat/utrönt "den bästa"/"mest effektiva antikroppen" av 1000 tals ur blodplasma från den aggressivaste Covid-19 "strainen" hos Covid-19 patienter).

Nu väntar tester på försökspersoner, forskare över hela världen är positiva -kallar upptäckten ett genombrott. Försiktigt talas det om världens första effektiva/fungerande läkemedel samt vaccin.

Israel går ut med att de just nu sökt patent samt tillverkare för uppskalning/distribuering.

Länk till Hollands publicerade rapport [4 maj 2020] :

https://www.nature.com/articles/s41467-020-16256-y

Note for the press:

On May 14 2020 at 7:00 - 8:00 PM CEST (Central European Summer Time) we organise an online press conference for journalists in which Berend Jan Bosch will further explain his research

https://www.uu.nl/en/news/researcher...rus-sars-cov-2

https://www.timesofisrael.com/who-says-there-are-7-or-8-top-candidates-for-a-covid-19-vaccine/
Senast redigerad av snuttis 2020-05-13 kl. 22:21.
Citera
2020-05-13, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Vad är lång sikt? Den dagen vi får ett vaccin som fungerar så kommer det bli en slangbellseffekt utan dess like.

Det finns ju många åtgärder som inte är lockdown, frågan är varför Tegnells/FHM konsekvent inte vill hålla ner antalet nyinfekterade genom att hävda att munskydd inte är en bra lösning osv

Det är uppenbart att de jagar flockimmuniteten och att det ska gå fort, därför släpper dem önskedrömmande siffror om ”25% har haft smittan” och liknande trams så att folk inte ska ifrågasätta.

Jag hoppas att jag lever när detta är över och jag får se ansvariga lynschas. Då hade jag faktiskt kunnat säga att strategin var värt det. Svenska folket har blivit förda bakom ljuset och omyndighetsförklarats i så många frågor de senaste 30 åren, en revolt skulle göra det värt det.

Munskydd kan jag för lite om för att ens låtsas uttala mig.
Gällande Tegnell har jag aldrig hyllat honom och kommer ej börja nu heller.
Citera
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
OK det kan vara som du säger men jag anser att det är viktigt även för FHM att dödstalen snabbt läggs fram för att kunna beräkna dödligheten. Det verkar som man lägger största vikt nu på hur många som läggs in på IVA och för sjukhusvård.
Visst hade det varit önskvärt, men hur menar du att det skulle gå till. Läkarsekreterare som är dom som är utbildade och erfarna, sådana finns det inga stora reserver av. Det är nog lättare att acceptera att Sverige faktiskt får med dessa fall i statistiken, i motsats till vissa andra länder (Nederländerna, exempelvis) där de helt uppenbart inte inkluderats.
Citera
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Uppskattar ditt svar.
För mig är tron snarast att 30 k vore taket om vaccin dröjer två år.
Hoppas du har rätt, men jag är tveksam.
Den stor spanska undersökningen visar på en dödlighet på drygt 1% och låga tal för antal smaittade.
Så om Sverige inte av någon okänd anledning har helt andra siffror så pekar tyvärr mycket på att dödstalen kan bli riktigt höga med tiden.
Om vi inte har i närheten av flockimmunitet, varför skulle smittspridning och dödligheten minska när vi inte skärper våra regler/begränsningar?
Möjligen om vi kan skydda riskgrupperna bättre, man kan ju hoppas, men ännu verkar FHM mest klia sig i huvudet trots att svaret lär vara fler tester/isolering, mer skyddsutrustning, mer försiktighet när det gäller asymptomatisk smittspridning och mindre personalomsättning/rotation.
Citera
Medlem
Testonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
Hade det varit krigstid hade Tengele avrättats för längesen. Sprider falsk information och svävar på målet om samhällsnyttig information samt kostar tusentals människor deras liv och har det dubblas öden i sina händer.

När detta är över hoppas jag på åtal för folkmord för fittnyllet.

Tegnell redan polisanmäld:

https://www.friatider.se/tegnell-polisanmald-massdoden-bland-aldre

För er som inte vågar klicka:

"Brotten som Tegnell gjort sig skyldig till är vållande till annans död, vållande till kroppsskada, grovt tjänstefel samt brott mot smittskyddslagens krav på att smittskyddet ska bedrivas vetenskapligt och att smittskyddsåtgärder ska vidtas. Brottet faller under allmänt åtal, någon målsägande behövs därför inte för att åklagare ska kunna väcka åtal", står det i polisanmälan."
Citera
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Fick jag bestämma så skulle man stänga allt nu. Bättre sent än aldrig.
Det ger tid att handla, isolera viruset, ta hand om smittade, hejda spridningen.
Tack för svaret.
Själv tycker jag att erfarenheterna från Spanien avskräcker.
Citera
2020-05-13, 22:09
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Jo, men inte bara på kort sikt utan också på lång sikt. FHM tänker, tack och lov, längre än näsan räcker.

Inser du inte hur grundlurad du är..? FHM utgår ifrån modeller som säger att vi knappt kan påverka pandemin.

Ni verkar ha missat att världens forskare tävlar om att hitta något som fungerar.

Vad ska du/ni säga då? ”Vi förväntade oss inget läkemedel” trots att vetenskapen tagit stormkliv..?

Jag ser fram emot den dagen på FHM får sona för sina brott mot Svenska medborgare. Tycker man detta är orealistiskt så har man inte läst smittskyddslagen.
Citera
2020-05-13, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stilicho
Det är inte mina siffror. De kommer från WHO och jag gör bara en enkel multiplikation. Om du tror att du kan överlista matematiska faktum så är ju det kul, men det kommer inte att ge dig bättre förståelse för vad som händer eller utökade verktyg att hantera utvecklingen.

Då får du göra samma matematiska uträkning på Norge och Finland.
Eller menar du att Norrmän och Finnar kan be virus att enbart förflytta sig till Sverige?
Annars gäller samma matematik Norge precis som Sverige.
Och då blir ju dödstalen liknande..
Citera
2020-05-13, 22:10
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testonio
Tegnell redan polisanmäld:

https://www.friatider.se/tegnell-polisanmald-massdoden-bland-aldre

För er som inte vågar klicka:

"Brotten som Tegnell gjort sig skyldig till är vållande till annans död, vållande till kroppsskada, grovt tjänstefel samt brott mot smittskyddslagens krav på att smittskyddet ska bedrivas vetenskapligt och att smittskyddsåtgärder ska vidtas. Brottet faller under allmänt åtal, någon målsägande behövs därför inte för att åklagare ska kunna väcka åtal", står det i polisanmälan."

Är han en människa så ska han dömas för det men han beskyddas av landets patetiska politiker. Det betyder inte att han kommer komma undan. Tegnellcitat.se. Den mannen är helt sjuk i huvudet. Alla som hyllar honom som en hjälte är hjärtlösa bastarder.
Citera
2020-05-13, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CKCS
Galning. Om du hade lagt mer än tre minuter på att sätta dig in i hydroxiklorokin så hade du lärt dig att det är en medicin som miljoner människor tar mot malaria. Folk äter det i decennier mot lupus och andra sjukdomar. Det är ju fantastiskt att vi har ett så extremt väl beprövat läkemedel som är verksamt mot Covid19. Nu får tusentals spanska sjukvårdsarbetare det som profylax. I många länder med låga dödstal är det standardbehandling. I Italien kan alla nu få det i primärvården. Sinnessjukt att kräva tidsödande dubbel-blind-studier för en så väl beprövad medicin med så goda kliniska resultat.

Mycket intressant för oss (här på FB)
MEN
inte för läkemedelsindustrin....
Priset för detta är ju känt så det är inte så roligt att "upptäcka" hur bra det är.
Senast redigerad av curlingstaten 2020-05-13 kl. 22:16.
Citera
2020-05-13, 22:11
Medlem
GobbeMobilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Lite mer än hälften,nu har det mattats av
Fler sjukhus har trappat ner genom att stänga covid19 avdelningar man tillfälligt ändrat och dom återgår nu till vanlig verksamhet.
Det har onekligen lugnet ner sig men kan smälla till igen om vi får ökad spridning
Vad jag kan se på c19.se var högsta antalet inlagda på IVA ca 550 i April idag 411 st.

Ökade man inte upp IVA platserna i Sverige till ca 800 st?
Citera
2020-05-13, 22:12
Medlem
Nu kommer en rad sammanställningar av immunitetsstudier på olika websajter. Finns det någon sajt som har sammanställt dessa på ett överskådligt sätt? Tex % immunitet tillsammans med antaet som ingår i studien samt länk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in