Citat:
Poängen är fortfarande när jag skrev att Svenskar inte kommer att få resa för några veckor sedan fick jag mängder av svar om trams och vilken idiot som ljög och bara satt här och skrev för att skrämma Svenskar. Fick mängder av skit och samma sak när jag innan skrev att det var kaos på sjukhusen då blev det ett jävla liv innan veckan efter reportagen kom.
Att nu svaren blir. Vem fan vill åka Till Grekland eller jävla dumma turister som sticker i väg blir ju en annan fråga
Då säger jag så här. Svenskar kommer inte vara välkomna till stora turistorter och många länder inom kort (som jag alltid hävdat)
Men jag tror också att Regeringen kommer stänga igen turismen inom Sverige så Svenskar inte kan besöka attraktioner. Fortfarande kommer det vara ok att bila runt i Sverige men inget kommer vara öppet och de ställen som är öppet kommer ha såna stränga regler att det kommer ej vara lönsamt för de ställena att ha öppet om inte Regeringen går in med extra pengar.
Medans andra länder öppnar upp så kommer vi gå emot strängare regler inom Sverige då vi inte får resa till så många ställen (inte alla länder kommer svenskar vara avstängda emot)
Nu får ni belackare ett nytt uttalande att gå på
Att nu svaren blir. Vem fan vill åka Till Grekland eller jävla dumma turister som sticker i väg blir ju en annan fråga
Då säger jag så här. Svenskar kommer inte vara välkomna till stora turistorter och många länder inom kort (som jag alltid hävdat)
Men jag tror också att Regeringen kommer stänga igen turismen inom Sverige så Svenskar inte kan besöka attraktioner. Fortfarande kommer det vara ok att bila runt i Sverige men inget kommer vara öppet och de ställen som är öppet kommer ha såna stränga regler att det kommer ej vara lönsamt för de ställena att ha öppet om inte Regeringen går in med extra pengar.
Medans andra länder öppnar upp så kommer vi gå emot strängare regler inom Sverige då vi inte får resa till så många ställen (inte alla länder kommer svenskar vara avstängda emot)
Nu får ni belackare ett nytt uttalande att gå på

Du behöver inte anstränga dig så, förnekarna kommer aldrig säga att de hade fel, det ligger i förnekelsens natur...
Ja, vi var flera här inne som förutsåg exakt det vi ser börjar hända nu. Att andra länder skulle se Sverige som oansvarigt/pesthärd pga vår ovilja att bekämpa covid. Och därmed ej vilja släppa in oss. Exakt vad vi nu sett med turistkorridorer-prat från de andra länderna osv.
Det är egentligen väldigt logiskt, varför skulle man vilja riskera få in en massa covidsmittade i sitt land, när man äntligen fått ner det till väldigt lågt antal smittade själva.
)
Men det är samtidigt roligt för man känner ju igen nicken och man kan ju gå tillbaka och se vad alla har skrivit så det blir ju enkelt att bevisa