Citat:
Ursprungligen postat av
sno
Nu är det ju inte Wallenberg so trodde detta. Men låt gå. Vem orkar hålla reda på alla dessa namn som dagligen figurerar i media, när man samtidigt måste komma ihåg att ta med sig munskydden och inte röra vid något och ha på sig rätt skostorlek och inte låta hunden nosa på något..
Här kan du höra en professor i epidemiologi berätta att när den officiella smittan enligt Kina var 14- 17.000 fall då befarade man att den riktiga siffran egentligen var 100.000. Där ser man hur svårt det är att lita på siffrorna från kommunisterna.
Sen sa man rakt ut den 3.2. att Sverige skulle inte klara av en pandemi. Det fanns inte ens i närheten av de IVA-platser som skulle behövas. Det skulle inte gå helt enkelt.
Men du som jobbar i vården borde ju ha vetat hur det såg ut på ditt sjukhus.
Vad ska svetsaren trolla med nu plötsligt när ingen innan honom - inklusive Carl Bildt inte ha brytt sig?
https://www.youtube.com/watch?v=7IQ5h30I1U0
Löfven har inget att trolla med nej.
Vården har klarat av en del, och blev rejält skadad på kuppen. Vi som kastats in i den bristfälliga coronavården tar stryk, moraliskt, fysiskt och mentalt.
Jag har planerat att vidareutbilda mig och utvidga mitt ansvar, men coronakrisen blir spiken i kistan för moralen.
När man ser hur vi behandlas... Det är sjukt.
"Du blir kvar över sommaren" säger min tillfälliga chef. Ingen diskussion, ingen respekt.
Jag blir inte kvar nån jävla stans, om jag inte vill.
Det är som en djurfarm ibland.