2020-04-29, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stacanovist
Läser lite vad som denna snubbe på WHO har skrivit..
WHO sa i direktsändning att Stefan Löfven skickat ett meddelande om att Sverige gör mycket för att få stopp på smittan. Men det stämmer ju inte eftersom de dör så många svenskar!
Här kan du se video
https://www.youtube.com/watch?v=mqAifiM7FJo&feature=youtu.be&t=2742
Citera
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Är det inte ni apologeter som brukar skylla alla misstag som Tegnell och FHM gjort på devisen "Men det stämde ju just då"?

På samma grundval kan man ju då fråga er apologeter; hur kommer det sig att man tog detta beslut med icke-lockdown när det de facto inte fanns några bevis för att man blir immun och inte blir smittad igen. Denna fakta kom ju först nu i dagarna från Sydkorea.

Med andra ord har man i Sverige gamblat med människors liv.

Och nej, jag vill inte ha någon lockdown nu. Det tåget har gått.

Är absolut ingen "apologist" men jag är heller igen alarmist, och detta som sydkorea nu säger har läkare och även vissa flashbackare sagt i en månads tid
Citera
Medlem
FrankIsBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Är det inte ni apologeter som brukar skylla alla misstag som Tegnell och FHM gjort på devisen "Men det stämde ju just då"?

På samma grundval kan man ju då fråga er apologeter; hur kommer det sig att man tog detta beslut med icke-lockdown när det de facto inte fanns några bevis för att man blir immun och inte blir smittad igen. Denna fakta kom ju först nu i dagarna från Sydkorea.

Med andra ord har man i Sverige gamblat med människors liv.

Och nej, jag vill inte ha någon lockdown nu. Det tåget har gått.

Nehä, du vill inte ha en lockdown.. Du vill inte rädda människoliv. Tack,då vet vi att du inte värderar dina medmänniskor särskilt högt. Det är pengarna som drar va, Judas?
Citera
2020-04-29, 23:21
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Är absolut ingen "apologist" men jag är heller igen alarmist, och detta som sydkorea nu säger har läkare och även vissa flashbackare sagt i en månads tid

Ja?

En månads tid?

När tog FHM och Tegnell sina beslut? Lite längre än för en månad sedan, eller hur.
Citera
2020-04-29, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 415brushan
Bättre än oss alltså, och då menar jag inte ens döda per miljon, utan rakt av siffermässigt

Helt sjukt

man kan tycka vad man vill om Sveriges strategi, oavsett om den visar sig vara bra/dålig, så tycker jag personligen att den är oetisk. Att ta ut förlusten i förskott låter helt enkelt inte som någon bra plan i mina öron.
Citera
2020-04-29, 23:22
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankIsBack
Nehär, du vill inte ha en lockdown.. Du vill inte rädda människoliv. Tack,då vet vi att du inte värderar dina medmänniskor särskilt högt. Det är pengarna som drar va, Judas?

Varför ska vi ha en lockdown på fullt friska och starka människor när det är en liten grupp människor som är i riskgruppen som i så fall ska låsas in för Sveriges bästa
Citera
2020-04-29, 23:23
Medlem
[quote=virvelbagg|71392043]Har inte följt med idag. Har England gjort något liknande som Kina gjorde? 4419 ny dödsfall på worldmeters.
Det sprids ut hönsgödsel för att förhindra coronaspridningen på Valborg.
Senast redigerad av x2016 2020-04-29 kl. 23:26.
Citera
Medlem
-tramS-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Du tror att det är samma för covid. Det vill säga: de som smittades har inte utvecklat antikroppar, men de kommer att göra det senare i framtiden.
Vad menar du med samma? Det bildas antkroppar både vid covid-19-infektion och HIV-infektion. Vid båda infektionerna tar det en tid efter smittotillfället innan antikroppar har hunnit bildas.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jaha, då fick man tydligen rätt ändå tillslut:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/2GzBWR/professorernas-prognoser-1020-000-kommer-do-i-sverige

Nu står alltså två professorer på bästa sändningstid och säger att de beräknar att mellan 11000-20000 kommer att dö i Sverige. Det liksom öppnar upp diskussionen liten, men jag tror båda herrarna innerst inne vet att siffran sannolikt blir mycket högre.

Säger de 11000-20000 i Aktuellt ikväll, så är nog min beräkning på 40623 så god som någon (ursäkta det exakta talet, men det är vad modellen spottar ur sig). Dessutom vet vi att mörkertalet är stort, SCB's dödsstatistik hittills tyder på att dödstalet är ca 2.2 gånger högre än Folkhälsomyndighetens siffror.

Anders Tegnell som för några veckor sedan sa att det var helt otänkbart med över 100 döda, får nog däremot anses vara ute och cykla.
Var har du påstått att 10- 20 000 kommer du av viruset tidigare?
Citera
2020-04-29, 23:24
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
Om nu alla helt säkert bildar antikroppar så vet man inte hur länge?
Några månader? Sextio år?
Än har ingen svaret.
Den informationen skulle vara bra att veta om det kommer en andra och tredje våg.
En förutsättning också för flock-immunitet.

Mike Ryan WHO sa att inte alla bildar stora mängder antikroppar,

han talar precis innan Tedros på länken i inlägget: (FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)

frågan från den svenska journalisten handlade om ifall svenska befolkningen skulle vara bättre skyddad mot en andra våg,
Citera
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -tramS-
En kombination. Infektionen, dvs följdverkningar av den har gjort att förkalkningar i blodkärlen har lossnat och orsakat infarkt.

Jag finner det också sannolikt att de drabbade inte skulle ha fått hjärtinfarkt efter covidinfektionen med en mer hälsosammare livsstil.
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankIsBack
Nehä, du vill inte ha en lockdown.. Du vill inte rädda människoliv. Tack,då vet vi att du inte värderar dina medmänniskor särskilt högt. Det är pengarna som drar va, Judas?

Lockdown är ju helt meningslöst i detta läge?
Viruset finns redan på samtliga sjukhus, majoriteten av äldreboenden, skolor m.m.
Det tjänar absolut ingenting till nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in