2020-04-29, 22:31
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inge.Smart
Sverige tog ett tidigt klokt beslut. Alla de länder som öppnar upp efter en total shutdown måste göra exakt som Sverige gjort för att inte sjukvården skall kollapsa.
Detta under förutsättning att det inte kommer ett vaccin dessförinnan. Ett säkert vaccin före 2021 känns sådär troligt.

Därför WHO berömmer oss också. Donald Trump blir nog inte glad när han hör att WHO berömmer Sverige. När han trashat oss.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Det verkar ju smått otroligt iom att senaste antikroppstestet vi känner till nu precis nyligen, visade på att 7.5 % hade antikroppar. Människor som inte hade haft ngn corona-diagnos alltså. I Stockholm.

(Eller så är det isf att otroligt få utvecklat antikroppar, men det verkar ju inte stämma med tidigare data)

Tycker bara att de verkar ha haft ett konstigt urval. Om dom nu absolut inte hade med någon som haft konstaterad covid, så verkar det ju konstigt att de hittar 7,5%.
Om man utgår ifrån att 0,4% i Stockholm har bekräftad covid, så borde de ju i sitt urval fått in åtminstone några bekräftade.
Men jag tänker kanske fel..
Citera
Medlem
Byzantinsks avatar
Ok, nu är det dags att lägga ner. Det här var ett extremt pinsamt spektakel. Låt gå för att det var rätt att ta i med storsläggan från början - det borde gjorts ännu hårdare (omedelbar resestopp mot Kina, tex, med medborgare hemplockade till karantän). Det här hade kunnat vara jättefarligt.

Nu pekar verkligen all data mot "just the flu, bro", möjligen med ett litet plustecken i kanten. Det innebär att nedstängningen (som kommer att kosta betydligt fler liv än COVID-19) var onödig och dålig. Det är inte riktigt en ursäkt för Sveriges beteende - man kan liksom inte säga "håll öppet och skydda riskgrupperna" och sedan pumpa in coronasmittad personal på alla vårdhem i landet - men nu räcker det.

Flashbackhögern (annars det finaste vi har här i landet), Fria Tider och Dagens Nyheter har skämt ut sig riktigt ordentligt den här gången. Trump, Bolsonaro, Folkhälsomyndigheten (?) och Daily Stormer vann. Ovanlig laguppställning, men så var det också en ovanlig sport.

Öppna nu för satan restaurangerna, och pumpa in lite pengar i vården istället för att ta sönder alla pengar.
Citera
2020-04-29, 22:32
Medlem
Bra för Norge idag med!
+1 döda
-4 Inlagda
-4 IVA
-1 Respirator
-47 Karantän
https://i.imgur.com/lOz5a3v.png
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Verkar som att Belgien, USA, UK, Frankrike, Italien, Nederländerna, Spanien, Irland, osv också bara har sopor till folkhälsofolk då. Kan vara så.
Nej nej nej. Dom visar handlingskraft, det är viktigast
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av teren
PANG! Nånting positivt.

Källa: AB

Bra! Ja än har man ju inte hört nån dö av Corona när de fått det en andra gång
Citera
2020-04-29, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Bra! Ja än har man ju inte hört nån dö av Corona när de fått det en andra gång

Man har väl inte ens hört om någon som faktiskt fått det en andra gång än?
Citera
2020-04-29, 22:33
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.hog
Nej nej nej. Dom visar handlingskraft, det är viktigast

Dom raserar sina ekonomier med handlingskraft. 25 miljoner personer arbetslösa i USA efter lockdown. Vad fint med symbolisk handlingskraft för stunden.
Citera
2020-04-29, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inge.Smart
Sverige tog ett tidigt klokt beslut. Alla de länder som öppnar upp efter en total shutdown måste göra exakt som Sverige gjort för att inte sjukvården skall kollapsa.
Detta under förutsättning att det inte kommer ett vaccin dessförinnan. Ett säkert vaccin före 2021 känns sådär troligt.

Other countries slowed their infection rate and will likely take far stricter measures than Sweden when re-opening.
Citera
2020-04-29, 22:35
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Därför WHO berömmer oss också. Donald Trump blir nog inte glad när han hör att WHO berömmer Sverige. När han trashat oss.

Drog inte Trump in en massa pengar till WHO?
Citera
2020-04-29, 22:36
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -AIR-
Dör du hellre själv än att dina föräldrar dör?

Vet inte, det blir jobbigt för vem som helst som blir kvar. Jag har ändå ställt in mig på att dö eftersom jag annars är rätt sjuk med (kroniskt sjuk i halva mitt liv) och det har blivit värre bara sista tiden. På något sätt inbillar jag mig ändå inte få covid i någon allvarligare grad, eftersom svininfluensan bara var en förkylning för mig och de av mina kompisar som fick det som hade bra immunförsvar blev väldigt sjuka. Finns inget som säger att covid skulle vara lika mesigt, men med ett urdåligt immunförsvar får man iallafall inte cytokin storm. Men covid är inte så mycket i mina tankar för egen del eftersom det ännu är oklart hur sjuk jag är på annat vis, är under utredning (det går inte fort ska jag säga, man får inte komma till vården om man är förkyld och det har jag varit av och till sedan jag blev smittad av något när jag låg på sjukhus).

Bara att se tiden an.
Citera
2020-04-29, 22:37
Medlem
FrankIsBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Bra för Norge idag med!
+1 döda
-4 Inlagda
-4 IVA
-1 Respirator
-47 Karantän
https://i.imgur.com/lOz5a3v.png

Bra? Det dog en person i Norge, helt i onödan!!
Hur fan kan nån tycka att det är bra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in