Citat:
Ursprungligen postat av
bulletproofsoul
Men kan någon klok person förklara logiken bakom det här:
Studenten är inställd men krogarna är inga problem att ha öppet. Om jag skulle ha tagit studenten i vår skulle jag ha varit skitförbannad. Studenter får inte springa ut från skolan och mötas upp av de närmaste utomhus men sitta på fullpackade krogar går tydligen suveränt. Vem hindrar klassen från att träffas på kvällen ute på krogen förresten? Avslutning får de inte ha men avslutningsfest på krogen går fint. Det är kvantfysik. Det finns ingen logik bakom sådant här. Det är bara tokerier.
Sen kan jag tycka att det är fult att överlåta till pressade krögare att ta ansvar för hur många som är i lokalen och hur nära de är varandra. Det är en omöjlighet att ha koll efter ett par timmar och stigande promillehalt. Det är sånt vi har myndigheter för. Det är därför vi betalar skatt. Bestäm, antingen är det öppet som vanligt eller så stänger man för ett par veckor. Ska det vara så jävla svårt att fatta ett beslut?
Studentfirande ger väl inget klirr i statskassan.
Ang. De Eviga Uteserveringarnas Fråga, är det väl rätt simpelt för staten. Håll krogarna öppna och
1. Ha en syndabock för smittspridning: omoraliska kroggäster
2. Få in lite cash i skatt o moms från krogarna
3. Profit!