2020-04-26, 14:16
Medlem
SeanAverys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Ingen skillnad mot resten av världen på den punkten.

Nej precis ä, men det finns ju vissa som påstår att Sveriges siffror stämmer exakt typ
Citera
Medlem
EveryBodyKnowsC-19s avatar
Vissa länder försöker öppna upp lite nu när vi vet att detta var en bluff
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stacanovist
Finns få saker jag hatar mer än tidningsrubriker.
"här är restaurangerna som kan tvingas stänga trots regeringens krav"
Dumma venne som läser tänker: "Fan du ser, våra politiker satsar hårt".

När det i själva verket kan det ta 1 år innan de verkställs. Fy fan, må alla styrande i Sverige plus media hamna i helvetet.

Kanske kan bli problem med sorteringen.... i Dantes inferno var väl åttonde cirkeln i helvetet för de som hade begått ngn form av bedrägeri, nionde och sista cirkeln de som hade förrått familj eller samhälle... Kanske att dessa behöver få en helt egen plats i helvetet eller vad tror du? Den tionde cirkeln:
"De som lät dödlig smitta spridas fritt"..
Citera
2020-04-26, 14:17
Medlem
Krakems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Vi börjar närma oss flockimmunitet i Sverige i maj månad säger Anders Tegnell nu på TV4 play.

https://www.tv4play.se/program/nyheterna/12582663

Bah. Citerar ni fortfarande den idioten. Varje gång han öppnar brödluckan smittas det 50 nya.

Helt ofattbart hur den psykopaten får hålla på.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Om 6 dagar?

Om 36*.
Varför inte egentligen?
Tror på något lägre själv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Impertinent
Huvudet på spiken! Dödsbevisen från sjukvården går till Skatteverket med snigelpost. Där är det någon tjänsteman som knappar in uppgifterna manuellt i systemet. Då PostNord inte garanterar leverans över dagen, så blir det ytterligare eftersläpningar i covid-19-dödsstatistiken.

Oj, jag trodde jag drog till med ett dåligt skämt där. Det är så illa alltså.

Man tycker ju att smittskyddet borde kunna få in data utan att den skall gå via skattemyndigheten. Men det går såklart inte nej.
Citera
2020-04-26, 14:18
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EveryBodyKnowsC-19
Kan säga att jag gick också på bluffen i början, men efter en månad så borde man tycka att fler ska vakna...men nä, det är som folk önskar att dödsfallen ska öka. Och de kallar mig för en iskall jävel.
Det finns en anledning till varför Reinfeldt valde titeln "Det sovande folket" på sitt Sverigeepos.
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jacques13
QUE...? Ja, jag hör till de som är i flera olika riskgrupper och kommer inte att plockas in på sjukhus om jag skulle få svårare problem ifall jag blir smittad. Dessutom har jag aldrig suttit på röven och räknat med att det sk samhället hjälper mig om jag så behöver, utan har beställt och betalat allting själv. Så ja, jag anser att det är en hyfsad investering för att öka på mina chanser att överleva då familjen behöver mig ett tag till. Vari menade Du att det löjeväckande bestod i min fråga...?
Du kanske kan kolla upp om du kan köpa en sömnapné apparat? Det kanske är ett första, enklare steg?

Lycka till!
Citera
Medlem
Gwildors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Vi börjar närma oss flockimmunitet i Sverige i maj månad säger Anders Tegnell nu på TV4 play.

https://www.tv4play.se/program/nyheterna/12582663

Men alltså, hur fan vet man det? Är det ens någon i hela världen som kan säga med säkerhet att man blir immun? Och i sådana fall hur länge
Citera
Medlem
madchances avatar
Att statistiken ballat ur mer än vanligt är förmodligen inget bra tecken.

Hoppas SCB kommer med mer data snart.
Citera
2020-04-26, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Så bra då. Då behöver vi inte oroa oss för framtiden mer, för vi kommer inte att vara där. Då kan vi lika gärna ge oss ut och dansa på gator och torg medan vi kan.

Ja jag har redan sagt adjö till mina nära och kära. Just nu hoppas jag bara på att jag ska få en sista sommar i livet, men känns högst otroligt. Är redo att slockna när som helst iallafall.
Citera
2020-04-26, 14:19
Medlem
Krakems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananarmen
varför fortsätter han prata om denna imaginära flockimmunitet som det inte finns något bevis på?

Har sagt det förut. Tengeles flockimmunitet är Sveriges svar på Hitlers alla divisioner som skulle komma och rädda Berlin ifrån bunkern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in