Citat:
Ursprungligen postat av
dödskniven
Ja, du är i allra högsta grad drivande i att häckla, vilket är en del av problemet. Nu pekar jag inte ut dig specifikt, men det känns som att ”motståndarsidan” ser det som en tävling där det handlar om att vinna i flest antal döda. Är det ett högt dödstal har ni vunnit, är det lågt så antingen mörkas det, ljugs eller så är en köpt av sossediktaturen samtidigt som en är hjärtlös. Det är inte en grogrund för en sansad diskussion. I mina ögon har den här tråden spelat ut sitt syfte, den får gärna flyttad till konspirationer eller annat lämpligt underfora, för här har alla försök till Intressanta diskussioner kvästs i förolämpningar, medvetna missförstånd och rent ljug. Och i all min subjektivitet så menar jag att ”alarmist”- sidan har varit pådrivande i den utvecklingen. Visst, det finns vettiga människor att diskutera med från bägge håll, men varje vettigt svar möts av hundra idiotsvar, det är liksom inte rimligt att orka lägga tid på att bemöta det. Nej ni har inte ”vunnit”, ni har tröttat ut oss som faktiskt vill ha en sansad diskussion
Jag har inte känslan av att jag skrivit mycket till dig.
Det har däremot funnits 6-7 konton som lite polärt kom att kallas "Mars 2020" kontona.
Dom hade alla gemensamma talpunkter för dagen och var aktiva 08:00 - 17:00.
Det är dom som har polariserat tråden genom att inte diskutera fakta, bara stöttat krishanteringen till varje pris.
Pga. det så har en del däribland jag själv blivit sura och anlagt moteld.
"var inte jag som började" är ju lite barnsligt att säga men nu när vi har ett bekräftat brott mot de mänskliga rättigheterna så visst har du en fet poäng i att jag inte behöver påtala det mer.
Jag kan ju bara skriva att det är brott mot de mänskliga rättigheterna vilket är betydligt mer civiliserat än avskum.
Vinst här är för mig att få till en vettig krishantering och där är vi inte ännu tyvärr.
Sen tror jag att jag kommer driva på för ansvarsutkrävande av ren ilska.
Jag tycker inte M, KD och SD har imponerat alls i denna kris, tvärtom, hade jag någonsin tänkt mig SD som regeringsbärande så är det nog nu tvärtom.