2020-04-23, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johej
Immuniteten verkar vara väldigt kort för detta virus.
Dessutom finns det indikationer på att det inte ens lämnar kroppen efter första infektionen, utan lägger sig vilande som Herpes eller HIV.

Det är också rätt låg chans att ett vaccin kommer att funka.

Källa?
Citera
2020-04-23, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsen
Det är Löfven och Dr Tengele som ska bombas bort från jordens yta. De är inte bara landsförrädare, de borde dömas för förräderi av mänskligheten, brott mot mänskliga rättigheter.

En majoritet stödjer Tegnell så ditt resonemang är bara corny.
Citera
Medlem
ncr04s avatar
Vet inte om det här har postats tidigare men 13,9 % av befolkningen i New York (staten) beräknas ha antikroppar enligt stor undersökning.

https://www.cnbc.com/2020/04/23/new-york-antibody-study-estimates-13point9percent-of-residents-have-had-the-coronavirus-cuomo-says.h tml

Kan nog vara den mest rättvisande undersökningen hittills med tanke på antalet testade och att det är ett hårt drabbat område vilket minskar risken för statistiska avvikelser.
Senast redigerad av ncr04 2020-04-23 kl. 21:51.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
- Jag gissar att orsaken börjar på A... och slutar på ...egnell.

Sverige har 200 dödsfall per miljon invånare. Finland har 31 dödsfall per miljon invånare. Jag undrar vad regeringsmedlemmarna tänker när dom beskådar Sveriges respektive Finlands siffror.

- Husarresten hade vi knappast behövt. Men tanken på stängda gränser har blivit alltmer lockande med tiden.

Ja så kan det vara. Han trodde det skulle plana redan i mitten på mars.
Citera
2020-04-23, 21:38
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Det verkar vara sådana som du som påstår att målet är flockimmunitet (som kanske inte lyssnat eller förstått så bra).

Men du har säkert någon bra länk till en intervju eller presskonferens där FHM sagt vad du påstår, så att du kan rätta mig och rädda dig?

Tack.
Om målet INTE är att nå flockimmunitet snabbt vad är då anledningen till att man valt denna strategi som uppenbarligen dödar massor med människor på kort sikt?

Vad är målet som du ser det?

Som en sidoobservation så är just flockimmunitet mantrat i detta forum för de som stöttar Tegnell. Dvs det som rättfärdigar alla dödsfall.
Citera
2020-04-23, 21:38
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Absolut. Men 90% i tråden hävdar att det är Sveriges strategi fast dom sagt varje dag att det inte är det.

Försöker förstå folks dumhet.
En minoritet - uppenbarligen en minoritet! - som är väldigt väl företrädd på flashback.
Om du frågar mig, så är den nog väl företrädd i Petersburg också.
Men det behövs inte så mycket hjälp därifrån.

De som är övertygade om att Sverige är räddningslöst förlorat, de kan skapa resonans också utan påverkan från främmande makts psy-ops.
Citera
2020-04-23, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av defenseur
Betänk nu ålderprofilen på dem som dör.
Jämför med valfritt afrikanskt land.

Många av de som kommer eller redan har dött av Covid-19 i Afrika har nog inte ens registrerats som döda av Covid-19.

I kombination av dålig sjukvård och levnadsstandard kommer medelåldern av döda i Covid-19 i Afrika säkerligen att vara lägre än övriga världen.
Citera
2020-04-23, 21:40
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Jag har lyssnat varje dag. Han har sagt att det inte är målet.

Som sagt har du nån länk? Dina 10 fans här i tråden tror såklart på dig men för oss andra får du komma med nåt bevis.

Här är en länk från 4e april iaf där Tegnell uttryckligen säger att det inte är Sveriges strategi. En googling bort, då du bör kunna komma med nåt du med.

https://svenska.yle.fi/artikel/2020/04/04/nej-sveriges-strategi-ar-inte-flockimmunitet-men-flockimmunitet-ar-enda-sattet
Nej jag har ingen länk på lager. Men du verkar ju duktig på google så testa de också om du vill.
Jag har följt honom sen hans "kloka" ord när vi fick höra talas om Corona i Kina, de räcker för mig.
Att han säger att de inte är målet nu och sen en tid är ju ingen nyhet. Det var ju just de ja skrev.
Citera
2020-04-23, 21:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Copernicus
Nu pratas det om att lätta på restriktionerna i Sverige, VILKA JÄVLA RESTRIKTIONER?
Var pratas det då ? jag har inte hört nått .
Citera
2020-04-23, 21:41
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Fast 1200 i hela folkrika Afrika är ändå färre än Sverige..

Vet inte hur det ser ut på äldreboendena i Mogadishu, men man kan ju tänka sig att man har lite mindre resurser att ta prover där än exempelvis i Sverige.
Citera
2020-04-23, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
Hur många tror du testas i Afrika? Ett massivt utbrott i Afrika skulle få katastrofala följder och jag är övertygad över att vi kommer se en sådan utveckling i Afrika de närmsta veckorna.

Nu pratade vi om döda. Ja färre testas där såklart, men det har ändå inte kommit några demon nyheter om massdöd från Afrika hur som.
Citera
2020-04-23, 21:42
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Om målet INTE är att nå flockimmunitet snabbt vad är då anledningen till att man valt denna strategi som uppenbarligen dödar massor med människor på kort sikt?

Vad är målet som du ser det?

Som en sidoobservation så är just flockimmunitet mantrat i detta forum för de som stöttar Tegnell. Dvs det som rättfärdigar alla dödsfall.
Målet är att minimera den skadliga inverkan på samhället.
Det inkluderar att minimera antalet som dör. Men då räknas inte bara dödsfallen som sker som direkt följd av infektionen, utan också de dödsfall som sker till följd av motåtgärderna.

Och det inkluderar också det lidande som människor drabbas av, t.ex när barn som i Spanien under sex långa veckor varit strikt förbjudna att lämna den lägenhet de bor i. Och det lidande som frustrerade alkoholiserade makar utsätter varandra och sina barn för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in