2020-04-23, 14:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av -AIR-
Du ska inte tro det blir Covid-19,
Ifall inte Löfven sätter fart
På sommarn och gör lite somrigt,
Då kommer viruset snart.
Jag gör så att lungorna går sönder,
Jag gör hela kohagen grön,
Och nu så har Covid-19 kommit,
För jag har just tagit bort snön.
Jag gör mycket vatten i bäcken,
Så där så det hoppar och far.
Jag gör fullt med sjuka människor
Och myggor som svalorna tar.
Jag gör virusets spridning stor
Och små fågelbon här och där.
Jag gör himlen vacker om kvällen,
För jag gör den alldeles skär.
Och Alvedon ger jag åt de gamla
För det tycker jag dom kan få,
Och andra små roliga saker
Som passar när kroggäster är små
Och jag gör så roliga ställen,
Där idioter kan springa omkring,
Då blir kroggästerna fulla med öl
Och lungorna blir fulla med hål

Det blir inte roligare för att du skriver det flera gånger, bara osmakligt.
Citera
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
De skrev väl mer om honom för att det började dyka upp facebookgrupper som hyllade honom?
Ja, förmodligen då fascinationen inför en "riktig" journalist var så pass stor. Sådana är tämligen få till antalet i Sverige.
Senast redigerad av Siegfrid 2020-04-23 kl. 14:43.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Ja, det går fort i Löfvens ochTegnells nationalsport, likstapling, vem som kan få in flest lik i en container.

Så beklagligt dock att media inte ställer tuffa frågor och att Löfven kan göra några korta inspel med tomma förmaningar utan att ställas mot väggen.

Men de har ju sagt att man inte skall sitta för nära varandra på uteserveringarna. Har du missat det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Belgien har aldrig haft total lockdown. Alltså de har aldrig haft utegångsförbud. Men de har hårdare restriktioner än Sverige så klart.
Dessutom lär de ha ett annat sätt att rapportera dödsfall som gör att de överrapporterar till skillnad från Sverige som underrapporterar.
Sverige gör nog både och eftersom många som rapporteras som döda av Covid-19 dött av någon annan direkt orsak.
Citera
2020-04-23, 14:35
Medlem
sannes avatar
Det är generande att FoHM inte klarar att göra en enkel modellering när hela världen ser just på Sverige och deras åtgärder kring covid19.

Presskonferans idag med fråga från UK.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/senaste-nytt-om-coronaviruset

Boom, kommer bli klurigt i veckan för FoHM och c : o
Citera
2020-04-23, 14:35
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
Sverige, med överlägset flest dödsfall per capita, gör rätt. Det är just nu bara ett mantra i propagandan som lever sitt egna liv

Ja, i Sverige är det värre än i Italien och det bara fortsätter.
Citera
2020-04-23, 14:36
Medlem
Månsans avatar
Vad är det för jäkla oskick att inte meddela senaste dygnets antal döda? Detta har tidigare gjorts klart och tydligt redan i de inledande fraserna. Nu plötsligt struntar man i det. Lyssnaren får själv räkna ut skillnaden mellan den nya totalsiffran och gårdagens värde -- som få kommer ihåg.

I TV kommer siffran över döda upp i bild, radiolyssnaren däremot måste ägna sig åt huvudräkning.

Hur många dagar har man tillämpat denna mörkningstaktik?
Citera
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Jag menar de epidemologer som inte tillåts att tala för att USAs president är en 3 åring som befinner sig i trotsåldern.

Ge dig för fan. Han håller två timmars presskonferenser varje dag. Sveriges ansvariga håller 30 minuter där frågorna är styrda och där de ansvariga mest duckar.

Trump låter sina ansvariga komma till tals vid varje presskonferens. Sluta sprid skit.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bigbossjonas
Hur jävla länge kan de va eftersläpningar igentligen? Tycker jag hör det hela tiden från Tegnell sekten att varje dag är de eftersläpningar
Det kommer kanske vara eftersläpningar varje dag framöver då det verkar problematiskt med att få fram den exakta dygnssiffran för antalet döda så snabbt. T.ex. så kommer det nästa vecka vara 150+ döda igen och då säger man eftersläpningar från denna vecka.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Bara jag som tycker att Anders Wallensten verkar mer stressad och orolig än vanligt?

Jag orkar inte se PK längre, beskriv, hur yttrar det sig i dina ögon? Vad tror du det beror på, är det att det var många nya fall?
Citera
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Men de har ju sagt att man inte skall sitta för nära varandra på uteserveringarna. Har du missat det?
Japp och om inte folket och krögarna hörsammar det så kommer han kanske vidta åtgärder...

Hur många rapporter har det inte kommit från riket runt att det är lika trångt på krogarna som i Löfvens containrar utan att de agerar resolut?!
Citera
2020-04-23, 14:37
Medlem
Hur länge till kan det dö drygt 100 personer om dan i China virus. Varför dör det så många människor i Sverige jämfört med Danmark, Norge, Finland och USA? Är det ett medvetet val av regeringen och varför är opposition så tysta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in