Citat:
Ursprungligen postat av
Woozah
Exakt. Vad fan ska folk göra då? Dom sitter på en hus som har en uppblåst värde, men lånet är fortfarande 6 millar. Jag förstår att Stockholmarna blir rädda. Huset kommer vara värt 2 millar och lånet bra mycket mer.
Vi kan inte göra så mycket mer än att försöka rädda människor. Vill inte staten och bankerna hjälpa de överbelånade så spricker bubblan, vi får väl hoppas att åtgärder även når hit. Ekonomin ser ut som den gör i världen och se bara oljepriset och Norges kommande ekonomiska problem om oljepriset inte ökar snabbt. Skog och malm är inte heller intressant just nu. Det spelar ingen roll hur många vi dödar genom att vi leker tuffa för det blir inte bättre för det. Därimot bör vi se till att detta inte händer i framtiden genom att rensa i riksdagen och myndigheter.
Jag är irriterad över att Sverige och Europa inte tog detta på allvar tidigt och stoppade flyg och sen satte resande i karanän. Det hade sparat ekonomi och människoliv. Testning, smittspårning och isolering är bra mycket billigare även om den blir komplicerad och omfattande.
Att vi har den största smittspridningen och antalet döda i Norden är ett problem, inte bara moraliskt eller politiskt utan även ekonomiskt.
Men det kommer att vända snabbt ekonomiskt tror jag, det är bara att ha is i magen och sen följa med upp.