Citat:
Ursprungligen postat av
LuluBrooksie
Det här är läskigt. Jag och mannen som i det närmaste isolerat oss förutom att åka till storlivs, (vi har båda jobbat hemifrån, well inte jag när jag hade 40°) har haft feber i 2 dagar, sen rinnsnuva, sen hosta. Lite lätt röda i halsen. Det är så svårt att veta vad som är vad, eller om man behöver gå till läkaren.
Undanber mig dumma kommentarer som "du har nog ncov" för att om vi, som varit så överdrivet försiktiga att vi torkat oss om ögonen med blöta bomullsrondeller och tvättat händerna efter varje gång vi snytit oss, och i stort sett karantänat oss, OM VI skulle ha fått det finns det ingen pardon för någon av er.
Har du inte varit ute och rest i Kina med omnejd så är risken minimal att det skulle vara nCoV. Sen finns det ju betydligt värre sjukdomar och andra typer av influensor. Hög feber är "bra" för då vet man att immunsystemet (interferon) jobbar effektivt mot viruset. Undvik febernedsättande om det inte är så att du börjar krampa eller yra, som barn kan göra,...tror jag Dr Campbell nämnde i någon video.