2020-04-15, 10:29
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corona-Ezpecial
..

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/svenskar-med-biljett-far-lamna-isolerade-omraden-i-italien
Citera
2020-04-15, 10:30
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jhww82
Fel. https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sormland/aldreboenden-granskas-efter-smittspridningen
Var i artikeln motsägs det vad jag skriver ?
Citera
2020-04-15, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ryskafanan87
Äntligen har hört från källor i stockholm att efter släpping idag är jättelåg bara 45 nya döda vi går åt rät hål

lol that’s not good at all, it’s not a sign of less deaths — nothing points to a 45 eftersläpp except for if they’re withholding the rest for later.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antonius.Block
Inte särskilt svårt för välutbildade och erfarna intensivvårdsöverläkare. De gör den bedömningen hela tiden eftersom covid-19 bara är en ny sak som drabbar folk.
Inte vad IVA läkare själva säger om saken.
Citera
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Läs vad Mats Eriksson Professor emeritus med IVA som specialitet skriver på twitter. Han har god erfarenhet att intubera och klara äldre patienter med uttalad livsvilja och hyfsad fysik.
Idag försöker läkare övertala äldre att avstå ifrån IVA i förväg.
Så professor Eriksson bekräftar att äldre patienter med en "lägre" biologisk ålder tolerar IVA-behandling positivt?
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zwieback
Svenskar är mer lydiga än italienare också. Vi lyssnar på auktoriteter på det där typiskt germanska sättet. Sen har Italien varit i karantän under lång tid nu så att folk bryter lite mot reglerna är mer än väntat.

...
Man är positivt överraskade där nere av italienarnas uppslutning.

Samtidigt tycker jag inte att svenskar har visat sig vara så lydiga som man verkar ha förväntat sig. Eller annars har vi här lyssnat till olika saker som har kommunicerats ut: en del har tagit till sig av typ ”håll avstånd”, och andra tagit till sig av ”lev som vanligt”.
Citera
2020-04-15, 10:32
Medlem
Corona-Ezpecials avatar
Antal smittade och avlidna idag på c19.se
Fall 11552
På IVA 522
Döda 1084
Citera
2020-04-15, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Hur Italien tillämpar sin byråkrati eller sina karantänsregler är väl högst irrelevant. Att det finns korkad byråkrati är inget nytt och det gäller oavsett karantänsregler eller inte.
Du kan vifta bort detta som irrelevant om du vill, men frågan kvarstår: Vad säger att utegångsförbud/karantän skulle vara effektivare än fysisk distansering så som den fungerar i Sverige? Jag tycker inte att svaret ”bara för att” och liknelser med hastighetsbegränsning övertygar. Tvärtom övertygar en annan trafikliknelse: Om det blir stopp eller hinder i trafiken stannar alla eller kör saktare, utan att det finns skyltar som påbjuder det, därför att de gör det i egenintresse.
Citera
2020-04-15, 10:33
Medlem
Citat:
Inte vad IVA läkare själva säger om saken.
Då kan du säkert länka till det.
Citera
2020-04-15, 10:33
Bannlyst
Citat:
Läs vad Mats Eriksson Professor emeritus med IVA som specialitet skriver på twitter. Han har god erfarenhet att intubera och klara äldre patienter med uttalad livsvilja och hyfsad fysik.
Idag försöker läkare övertala äldre att avstå ifrån IVA i förväg.

Inte bara det. Fanns källa här på artikel hos msm där i nån håla fanns en läkare som ringde runt gamlingar och berättade att de ej skulle få IVA ifall de blir smittade. Men förnekarna tycker det är skönt att sticka huvudet i sanden.
Citera
2020-04-15, 10:34
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robocop999
Inte bara det. Fanns källa här på artikel hos msm där i nån håla fanns en läkare som ringde runt gamlingar och berättade att de ej skulle få IVA ifall de blir smittade. Men förnekarna tycker det är skönt att sticka huvudet i sanden.
Den läkaren ska anmälas för det beteendet.

Hur hittar jag artikeln?
Citera
2020-04-15, 10:34
Medlem
Corona-Ezpecials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jhww82
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/svenskar-med-biljett-far-lamna-isolerade-omraden-i-italien
Jag kommer ihåg inlägget även om jag raderade det pga att jag blandade ihop flera svar.
Men var stod att det var tusentals smittade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in