2020-04-14, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Lite intressanta nya uppgifter från USA och Kina.

Dr. Fauci för CDC i USA tror nu att 50% av alla som smittas är Asymptomatiska.

South Kina Morning Post rapporterar att upp till 75% kan vara Asymptomatiska, enligt China´s National Health Commission. Mycket data är fortfarande "classified" dock.
Vilken strategi rekommenderar dr Fauci utifrån detta? Har inte New York stängt ner? Ändå 10.000 dödsfall där nu.
Citera
2020-04-14, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Jag tror inte FHM har jobbat med frågor som pandemi eller en större epidemi, utan de har nog jobbat med frågor runt jämlikhet, feminism och pride-tåg.

Jag tror inte du behöver tro.
Citera
2020-04-14, 23:20
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
Hur gör ni när ni betalar med kort? Jag hatar att skriva in min pinkod. Kan man smittas om en smittad tryckt in sin pinkod?

I Kina under det stora utbrottet så sade de att man kunde smittas via hissknappar och dylikt.
Citera
2020-04-14, 23:21
Medlem
Citat:
Haha den var bra. Vad var det han sa; "all work and no play makes a dull boy...

Jag tror vi har en och annan shining aspirant här inne när man ser vissas beteende....😲
Klassisk film förvisso och vem kan spela galen bättre än Jack N.
Citera
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
Hur gör ni när ni betalar med kort? Jag hatar att skriva in min pinkod. Kan man smittas om en smittad tryckt in sin pinkod?

Se till att aldrig röra dig i ansiktet när du inte är hemma. Tvätta händerna noga när du kommer hem eller ha en liten flaska handsprit med dig om du vill desinficera händerna efteråt.
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triumpf-Of-The-Ill
Här i Norge har alla regioner tagit fram utbildningsmaterial e-learning för allt gällande smittspridning och utrustning. Jag som jobbar i kringverksamhet har gått igenom 4a kurser hittills. Alla vet vad som ska göras och en pandemiplan har legat på bordet sedan början av februari och den är daterad mitten av 2019.

Här i Norge fungerar samhället som tänkt. Statsapparaten är inte bara en bekväm anställningsform.

Det måste utkrävas ansvar i Sverige. Ansvariga politiker och tjänstemän måste i fängelse.
Föredömligt.

Här har man ordnat sin alldeles egna Moment 22 att gömma sig bakom: Ministerstyre är förbjudet, och tjänstemannaansvaret är borttaget.
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Hur skulle dom kunna veta det? Enkäten gick ju ut idag..

En enkät...visst är det underbart att man i Sverige dödar en massa gamlingar och sedan skickar ut en enkät. Helt otroligt.
Citera
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Canada som haft en så snygg dödlighetskurva på Mother Jones. De har kallats för Teacher's Pet där.

Konstigt. Har smittan spillt över från USA?

Såg en artikel att USA ska skicka sjukvårdsutrustning till Ryssland. I Ryssland har det också svängt snabbt.

Ja, Kanada och Mexiko får nog svårt att hålla viruset borta. Jag är osäker om Mexiko kör lockdown. Många överviktiga där. Kan bli nästa hotspot. Amerikanska varianten av viruset verkar vara riktigt lömsk, vi får hoppas att det inte muterar till något ännu värre.
Citera
Medlem
jhww82s avatar
[QUOTE

- Även i en demokrati så har ledaren intresse att presentera fina siffror för allmänheten.[/quote]

Men i en demokrati kan de fina siffrorna granskas av en fri press. Finns ingen fri press att tala om i Ryssland.
Citera
2020-04-14, 23:22
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Jag förstår inte riktigt vad man skulle gjort annorlunda även om man visste att asymptomatiska smittar tidigt. Skulle man lagt ner äldrevården och låtit gamla klara sig själv? Ingen skyddsutrustning fanns åt personalen, tester gick inte att göra brett i början osv. Vi hade aldrig någon riktig chans ens.

Citat:
Fanns vi har ju aldrig haft någon beredskap i Sverige sedan 1995. Det är det tråkiga!!!

fixat skyddsutrustning?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmslivet
Du jämför äpplen mot päron - bekräftade dödsfall mot beräknade dödsfall.
Räknat i äpplen har Covid-19 redan gått om Influensan 2017/18.
Några päron - uppskattad överdödlighet - finns ännu inte för Covid19.

Exakt och jämför vi 2018 vs 2020 från 1/1 -6/4 så ser de ut som nedan:
2018 dog det 27647 människor i Sverige mellan 1/1-6/4.
Och 2020 har det dött 25498 mellan 1/1-6/4.
Dvs mer än 2000st fler under 2018 fram tom 6/4.
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Vilken strategi rekommenderar dr Fauci utifrån detta? Har inte New York stängt ner? Ändå 10.000 dödsfall där nu.

Testa, testa, testa. Är väl det och social distancing.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in