2020-04-14, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
"Över 42 000 personer bötfälldes över påskhelgen i Italien för att inte följa de restriktioner som finns i landet om att hålla sig hemma, rapporterar CNN."

Verkar funka sisådär med lock-down.

Nästa steg är väl den Nord-Koreanska stilen.. skjut dem jävlarna ;-)

Tegnell har så rätt. Har man inte förankrat detta i folket då finns det inget bra sätt att kontrollera folks beteende. Självkontroll är den bästa kontrollen. Men den förutsätter att man förstår varför.

Italienare har aldrig varit särskilt förtjusta i att bli bestämda över. Individualismen och misstänksamheten mot överheten råder.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bunsofsteel

Då är du ju diskad från diskussionen.
Du driver bara din egen agenda här så du skall kunna behålla sommarstugan och Teslan.

Hade du varit vad du påstår hade du inte haft den avatar och nick som du har.

I så fall måste ju alla marginaliserade och arbetslösa postare i tråden vara diskvalificerade. De vill ju bara att alla ska få det lika jävligt som de har.

Ämnet måste väl kunna diskuteras utfrån fler än en aspekt?
Citera
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
Idioterna som påstår att det "som en vanlig influensa" kan ju fråga sig om det är vanligt att sjuksköterskor som behandlar patienterna dör? Nu har ju en dött i Uppsala. Brukar aldrig hända att sjukvårdspersonal stryker med. Det måste vara oerhört smittsamt och väldigt farligt för lungorna.

Dessutom är oftasts personalen på akutmottagningarna väl vaccinerade. De vaccineras dels via hobbet men många vaccinerar sig dessutom extra "uti fall att" Så de bör ha ett ganska bra immunförsvar även dagis personal brukar vara ganska tåliga efter några år i yrket.

Min fru är väldigt välvaccinerad och arbetar dels som akutsköterska och även som röntgensköterska vid ett större sjukhus. Så det är illa då personal blir sjuk och avlider det tillhör inte det normala.

Många sjuksköterskor är invandrade och kan ha haft sjukdomar sim barn ex TBC som kan ge nersatt lungkapacitet. Inte ovanligt i sudostasien ex Thailand, Filippinerna att folk haft TBC som barn och har "fläckar" på lungorna och nedsatt lungfunktion.. Det kan vara en anledning till att invandrare kan dö i covid även ganska unga som 30-40 år..
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jag baserar det bland annat på att självmorden ökade kraftigt efter finanskrisen.

https://www.svd.se/manga-sjalvmord-i-krisens-kolvatten

Det som sker nu med stängda samhällen och tvärstopp i efterfrågan är mycket värre.

Varför då, Spanien ger full lön åt alla arbetare. Man får jobba igen det efteråt. 10k självmord är väl inte värre än 123k dödsfall av ett virus hur man än räknar. Det är ingen som tvingar folk att begå självmord i Sverige. I Japan kanske.
Citera
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...n-coronastrate

Är alla dessa 22 forskare alarmister?

Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Vet ej.
Men det måste ju finnas minst 22 andra Svenska forskare i lämpliga ämnesområden som inte skrivit under debattartikeln.
Med tanke på coronans omfattning tycker jag man borde kunnat skrapa ihop fler än 22 st.

https://www.expressen.se/tv/nyheter/coronaviruset/tyskens-frustration-forstar-inte-varfor-sverige-gar-den-har-vagen/

EDIT: Varför står inte Sverige för säkerhet? undrar tyskarna säger han
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det har du helt rätt i! Tegnell borde omedelbart stänga alla sjukhus och vårdinrättningar för att rädda personalen.

Fattar inte att han inte gör det trots att han sitter på all makt.

Just det kompis! Och sen borde man stänga ner hela Sveavägen 68 för att rädda sossarna innan de självdör som parti. När detta är över så kommer konsekvenserna bli så enorma att du kommer skämmas för din nonchalans och brist på empati!
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Det var en rimligt stor undersökning som lät en slumpmässigt men representativt urval människor i Stockholmsområdet testa sig själv, (90 procent lyckades med det). Sedan hämtade försvaret upp provkitten. Resultatet var att, under en 5 dagarsperiod så var 2,5 procent av stockholmarna sjuka i covid-19. Den immuniologi test som nu är på gång kommer att visa hur stor andel, i olika regioner i Sverige, som redan haft covid-19 och därmed bär på antikroppar. Min gissning är att minst 25 procent i Stockholms regionen bär på sådana. Men vi får avvakta resultatet.

Inte en chans att 550k (Stor-Sthlm) har Corona.

Då skulle det se ut som Vietnamkriget utanför Nya Karolinska/Huddinge/SÖS och Danderyd.

Vi kan istället köra siffrorna från de gravida som var 7 procent å dela dom med FHM's poll på 2.5.

Skärp dig. Du låter ju värre än methhead Tom Britton.
Senast redigerad av antisocial666 2020-04-14 kl. 18:44.
Citera
2020-04-14, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Ja, och drabbad personal, och att det berodde på att våra skolor är öppna. Så jag frågar igen; varför sker det i länder som har stängda skolor?
Därför att stänga skolorna varken gör från eller till?
Hm, fel svar antar jag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Svårt när Flashback tar bort det när man går och ändrar.

Men jag inser att du är en sådan tragisk människa som inte kan stå för vad du säger och far med osanning.

Vad fan skulle jag ens citera ditt skit inlägg annars.

Idiot.

Blabla. Istället för att fortsätta att tramsa skulle du helt enkelt kunna säga att du i fyllan och villan såg fel.
Citera
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Vet ej.
Men det måste ju finnas minst 22 andra Svenska forskare i lämpliga ämnesområden som inte skrivit under debattartikeln.
Med tanke på coronans omfattning tycker jag man borde kunnat skrapa ihop fler än 22 st.

Sverige är ett litet land med relativt få forskare i dessa discipliner. 22 stycken är oroväckande många "alarmister".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bunsofsteel
Det beror på att det hade varit ännu fler om man inte hade stängt ner.

Troll.
Ja, ni besatta kultmänniskor kan ju fortsätta inbilla er det.
Citera
Medlem
CityBangBangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Jag har heller aldrig sagt att det är riskfritt. Lär dig att läsa för i helvete, du drar ner på nivån så in i helvete.

Att leva är inte riskfritt. Man gör hela tiden en riskanalys i allt man gör. Det kallas att vara människa och så har det alltid varit.

Du har redan bevisat i tidigare svar att du gör din egen tolkning när du läser och jag väljer att tolka fritt på mitt sätt, det kallas att improvisera, men du känner väl förstås för att vara mera statisk av dig..

Men om vi backar, så menade du att de som håller på och hårdtränar i gym, och de som inte sover ordentligt samt inte är stressade inte tillhör någon riskgrupp och i ett annat svar säger du att det inte är helt riskfritt från att drabbas av covid 19 även om man ej tillhör någon riskgrupp, så bestäm dig nu..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in