2020-04-12, 18:24
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Fast nu pratade vi om Sverige?

Nej, alla här som gör så jämför oss ständigt med alla, kallar oss kommunistland, Nordkorea, vi är som Kina, mörkar hejvilt osv. Det är hela poängen. Svartmåla Sverige så mycket det går, genom att låtsas som att detta inte är en konsekvens av en pandemi som pågår i alla länder, och ofta värre än här. Möjligen är du då undantaget, men jag tvivlar.
Citera
2020-04-12, 18:25
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det är uppenbart att vissa vill ha högre dödstal för att därmed kunna fortsätta sitt hat mot myndigheterna. Om inte dödstalen är tillräckligt höga så drar det »mörkerkortet«, det vil säga att myndigheterna medvetet inte redovisar allt.

Det är en sifferexercis utan like i tråden och siffrorna är helt klart bara argument.

Herregud vilka psykopattankar du kommer med. Du är medveten om att det är du som tänker att andra tänker så?
Räcker det inte med det höga talet 900 för dig eller.
Citera
2020-04-12, 18:25
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Du menar att anonyma postare i tråden är bevis för att det är på ett visst sätt. Jojo, jag förstår att internetbedragare klarar sig bra.

Om du tycker att jag skrev raljant så beror det bara på att ditt inlägg var spekulativt. Det var ett typexempel på selektiv argumentation. Det vill säga, du tror och tycker att det är på ett visst sätt och är då extra uppmärksam på att registrera allt som talar för din tro och ditt tyckande som sanning. Om någon motsäger dig så är den raljant.

Bra dock att din avslutning sammanfattar exakt hur det är, nämligen att det är »ingen som vet såklart«.

Det vi kommer att veta är emellertid hur många som dött under 2020 när året är slut. Sveriges officiella statistik är, till skillnad från andra länder, pålitlig. Där kommer vi att se om det dött fler än normalt 2020. Vi kommer att se om vissa dödsorsaker visar en signifikant förändring och vi kommer att kunna bedöma eventuell överdödlighet i covid-19.

Läser du ens vad jag skriver.
Nej det var inte anonyma postare i tråden som anförs som "bevis", det var namngivna personer i artiklar. F_n vad du är dumdryg.
Citera
2020-04-12, 18:26
Medlem
-tramS-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cherryfive
Läste just att det nu finns 78 vaccinprojekt i världen och 37 till är på gång.
Riktigt bra text om kunskapsläget i The Guardian.
https://www.theguardian.com/world/2020/apr/12/five-months-on-what-scientists-now-know-about-the-coronavirus
Jo, det pågår en tävling i att ta fram ett vaccin först. Både pengar och prestige står på spel. Att komma på poängplats (läs 6:a) i den tävlingen ger varken eller, såvida inte de fem första vaccinen visar sig fungera dåligt och ditt mycket bättre.
Citera
2020-04-12, 18:26
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Det kallas att redovisa tidigare erfarenhet av vad dessa myndigheter har sagt och vad som har varit sanning.

Sluta svamla.

Du har gjort det dagligen och du har aldrig någonsin erkänt att du har haft fel i något sedan jag började hänga i tråden.

Det är fan veckor sedan

Ingenting i ditt inlägg hänger ihop. »Redovisa tidigare erfarenheter« som »myndigheterna sagt«. Det är svammel eller om du så vill ord utan mening.

Varför jag ska erkänna några fel är inget annat än en gåta. Jag har ingen roll i något som händer nu så jag har ingen anledning att erkänna något.

Min ståndpunkt är solklar. När året är slut vet vi om covid-19 lett till överdödlighet och i så fall hur stor.
Citera
2020-04-12, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Varför är det till stor del aggressiva kommunister som försvarar Tegnells strategi?

det där har du fått om bakfoten
och det är inte "Tegnells strategi"
det är Folkhälsomyndighetens
Citera
2020-04-12, 18:27
Medlem
"Forskere mener de har funnet «pasient null» i Tyskland. Blant annet skal en saltbøsse ha utløst et smitteutbrudd, ifølge forskerne."
https://www.dagbladet.no/nyheter/forskere-saltbosse-utloste-smitteutbrudd/72351171
Citera
2020-04-12, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Hur många som kommer bli smittade under denna påskhelgen i flocken skrämmer mig, resultatet får man se om två veckor...

Är det inte alltid "om 2 veckor, då jäklar."?

Jag inväntar stunden på någon enda av er rätts-haverister erkänner att det inte blev värre.

Att ni bara skrämde upp folk, och inte gick klart gymnasiet.

och, det viktigaste, inte tillbringar er fritid med att göra 100+ inlägg per dygn?? (wow) på ett forum utan någon som helst kunskap.

arbetslös much?
Citera
2020-04-12, 18:28
Medlem
Duerfs avatar
Det är svårt att jämföra döda mellan länder då de räknar på olika vis. Storbritannien räknar enbart hospital deaths vad jag kan förstå medan Sverige, Frankrike och andra räknar även med (en del?) av de som dör i hemmet eller ålderdomshem. Jag vet inte hur USA räknar.

Det känns som det kommer ta månader efter allt har lagt sig innan vi vet faktiskt dödlighet när vi kan se överdödlighet i jämförelse med normalår. Det kan vara så att vissa länder har grovt underrapporterat dödlighet. Kina naturligtvis, men där får vi nog aldrig riktig data, men även Italien verkar ha underrapporterat de som dött utanför sjukhus.
Senast redigerad av Duerf 2020-04-12 kl. 18:31.
Citera
2020-04-12, 18:29
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Herregud vilka psykopattankar du kommer med. Du är medveten om att det är du som tänker att andra tänker så?
Räcker det inte med det höga talet 900 för dig eller.

Hur förhöll du dig till dödstalen under influensan 2018? Förmodligen levde du som vanligt och sket i att över tusen personer dog. Sluta med dina låtsasargument.
Citera
2020-04-12, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blygdben
det där har du fått om bakfoten
och det är inte "Tegnells strategi"
det är Folkhälsomyndighetens

Nja, Tegnell har mycket makt. Det visade sig redan under Pandemrix-skandalen 2009. Han var ledande i det experimentet.
Citera
2020-04-12, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Fast de som har haft framgång hittills har ju lobbat med alternativ 1 kombinerat med masstestning, aktiv smittspårning och isolering.
Måste ju säga att det låter som den bästa vägen. Åtminstone tills vi vet säkert att flockimmunitet kommer fungera på Covid-19. Det borde vi veta inom några veckor, tills dess borde vi minimera spridningen istället för som nu uppmuntra "lagom" spridning.

lockdown funkar inte i Sverige
jag menar om folk inte kan ta lite ansvar
och följa FHM's direktiv vad tror du händer i
en påtvingad karantän? folk skiter antagligen
i det också nu när våren står för dörren
det är ju var mans rättighet att få vara
ute och grilla 😉
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto