2020-04-11, 14:34
Medlem
wedonthavetimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Oj va alla alarmister måste ha blivit besvikna när dom fick höra att antal döda endast ökat med 17 st.

Är det så att det inte blir några drivor av döda människor? Nån hade ju även gjort en egen uträkning att det skulle dö ett estonia om dagen om nån vecka.

Haha så sant! Och dom fattar inte heller att dessa 17 st förmodligen bara är eftersläpningar från andra dagar.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wedonthavetime
Ja det ser onekligen ut som att det har klingat av nu. Tegnell gör nog ett uttalande snart att merparten av dagens siffror är eftersläpningar och att det verkliga antalet kan vara mycket lägre, kanske rent av noll.

Finns det möjlighet att allt går tillbaka som vanligt på måndag tro?

Noll är det nog inte, men vi lär nog absolut inte se några 8000 döda stockholmare lagom till första maj
Citera
Medlem
Sverige placeringar mest döda / befolkning

• Sverige är 1/5 Norden
  • Sverige är 1/3 Skandinavien
  • Sverige är 11/49 Europa
  • Sverige är 6/27 EU
  • Sverige är 11/194 i Världen
Citera
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Har sån ångest. Vi lever isolerat och jobbar hemifrån. Har familjemedlemmar som är i riskgruppen. Men eftersom vi har små barn och har varit ”isolerade” länge nu (ja två månader i alla fall) så vill nu mormor och morfar och farmor och farfar och även andra släktingar komma och hälsa på! De bor i Stockholm och har andra barnbarn som inte lever isolerat och som de träffar varje dag. Deras andra barnbarns föräldrar är läkare och sjuksköterskor.

Jag blir tokig på att regeringen inte bara kan förbjuda resor! Eller sätta Stockholm i karantän! För nu tvingar sig barnens far och morföräldrar sig hit och vill träffas!

För mig som mamma är det så svårt att förvägra dem det när de hänvisar till Tegnell och min man tycker jag är elak som inte låter dem hälsa på sina barnbarn.

Snälla regeringen gör något.
Men jösses, det låter inte klokt!
Du kan med gott samvete säga att de inte får komma. Med hänvisning till Folkhälsomyndigheten som starkt har avrått från det länge nu, liksom regeringen via Löfvén och dessutom har vår kung gjort det.

Även om det de sagt är att yngre inte ska hälsa på äldre - det motsatta har man inte hört så mycket om.

Hur som helst, de måste såklart respektera din oro och detta kan absolut inte klassas som en nödvändig resa för dina svärföräldrar som dessutom kommer från Sveriges just nu värsta smitthärd. Bor ni själva i stockholmsområdet?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Han låg aldrig i respirator
Han va nog inte så farligt sjuk utan hade kunnat självvärdes sej men eftersom han trots allt är högt uppsatt tog man inga risker

Fast dom gjorde ju en stor nyhet av att Boris efter ett par dagar på´IVA kunde sitta upp och prata med personalen så det var knappast bara försiktighetsåtgärder. Han var nog för dålig för självvård även om dom som du säger aldrig skulle riskera något med honom.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tku01
Stanna i din region var väl budskapet? Jag är i min stuga OCH kvar i min region. Fråga på det?

Fråganär när Orust blev Stockholms kommun?
svar på det?
Citera
2020-04-11, 14:35
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Ja nu blir domedagsprofeterna ledssna😀😀
Dom som hela tiden manar, i helgen sker det, nästa helg sker det osv...,
Ingenting kommer ske, jo många kommer dö men vad är alternativet?

Det har ökat för varje helg.

Sovit bakom en sten?

För två veckor sedan sa alla förnekare att det aldrig skulle gå över 40 döda över en helg.

Hur många dör nu?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DetBlirBraSnart
Det kan man inte alls. Nu är du och skriver om saker du inte begriper. Sluta med det. Antikroppar bekämpar huvudsträngen OCH närbesläktade strängar av ett virus.

Vaccin & "Tegnells flockimmunitet" är samma sak. Obegripligt att domedagsprofeterna här inge fattat det ännu.

Ännu mer obegripligt att ni inte fattat att Tegnell är politiskt styrd och att hans strategi är framtagen p.g.a att våra politiker prioriterat fittkonst, massinvandring, genusflum & andra sjuka marxistiska företeelser istäklet för att satsa VÅRA skattepengar på VÅRA medborgare.

FHM bär inte någon skuld utan är bakbundna p.g.a våra politikers misskötsel av VÅRT land under minst två decennier.

Dessutom är det possitivt oftast när ett virus muterar för det blir i regel snällare, inget virus tjänar på att utplåna sin värd det sitter på
Citera
Medlem
Muadarams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Ja eller hur... Är ni alla från samma inavelsläkt eller vad fan är det frågan om.
Hahaha. Du visar återigen att du är så ointelligent jag visste.
Dessa 17 beror ju givetvis på att den administrativa personalstyrkan som rapporterar inte jobbar fullt ut under helgerna.
Detta innebär att efter påskhelgen kommer det vara mellan 200-350 per dag, och Tegnell kommer åter att skylla på "eftersläpning" men att det egentligen "bara" är cirka 60 per dygn.
Du är en idiot!
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Tisdagen lär bli helt sinnessjukt brutal.
Kan inte tänka mig annat än att de börjar mörka då??
Det är omöjligt att de skulle gå ut och presentera 250 döda på tisdag.
Eller så räcker det att fortsätta nämna eftersläpningen för att folk ska hålla sig lugna.
Den eviga cykeln av lugna helger och eftersläpning under veckan- allt för att förvilla och förvrida så att det blir svårare att följa med den makabra utvecklingen.
"Kurvan är fortsatt stabil"

Och aftonbladet med stor rubrik 17 DÖDA IDAG.

Vem tror på det egentligen? Statistiskt så går det inte ihop med ett sånt stort tapp på döda.

Vi får helt enkelt vänta tills tisdag, då borde Tegnell druckit up påskmusten och gå till jobbet..
Citera
2020-04-11, 14:36
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DetBlirBraSnart
Det kan man inte alls. Nu är du och skriver om saker du inte begriper. Sluta med det. Antikroppar bekämpar huvudsträngen OCH närbesläktade strängar av ett virus.

Vaccin & "Tegnells flockimmunitet" är samma sak. Obegripligt att domedagsprofeterna här inge fattat det ännu.

Ännu mer obegripligt att ni inte fattat att Tegnell är politiskt styrd och att hans strategi är framtagen p.g.a att våra politiker prioriterat fittkonst, massinvandring, genusflum & andra sjuka marxistiska företeelser istäklet för att satsa VÅRA skattepengar på VÅRA medborgare.

FHM bär inte någon skuld utan är bakbundna p.g.a våra politikers misskötsel av VÅRT land under minst två decennier.

Jag håller med att autisten Tegnell är politiskt styrd. jag är också medveten om att många länder påstår att "vaccin är nära" och så vidare. Om det kommer att fungera är en annan fråga. Jag hoppas att det kommer att göra det.

Däremot bör man inte prata om flockimmunitet när det inte finns vaccin som fungerar. Istället borde man masstesta människor. De som är friska bör gå till jobbet och de som är smittade bör stanna hemma. Detta borde man göra tills det finns ett vaccin som faktiskt fungerar.

Att komma med efterblivna rekommendationer som många inte följer hjälper inte situationen nu. Om man vill arbeta mer hållbart behövs masstestning och andra åtgärder. Staten bör betala de smittades löner för att uppmuntra de smittade att stanna hemma. Det är sådana åtgärder som leder till lägre dödlighet och bättre ekonomisk utveckling under coronatiden.
Citera
2020-04-11, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Det har ökat för varje helg.

Sovit bakom en sten?

För två veckor sedan sa alla förnekare att det aldrig skulle gå över 40 döda över en helg.

Hur många dör nu?

Och vissa domedagsprofeter pratade om 1000/dag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in