Citat:
Ursprungligen postat av
Hamsterboll
Har sån ångest. Vi lever isolerat och jobbar hemifrån. Har familjemedlemmar som är i riskgruppen. Men eftersom vi har små barn och har varit ”isolerade” länge nu (ja två månader i alla fall) så vill nu mormor och morfar och farmor och farfar och även andra släktingar komma och hälsa på! De bor i Stockholm och har andra barnbarn som inte lever isolerat och som de träffar varje dag. Deras andra barnbarns föräldrar är läkare och sjuksköterskor.
Jag blir tokig på att regeringen inte bara kan förbjuda resor! Eller sätta Stockholm i karantän! För nu tvingar sig barnens far och morföräldrar sig hit och vill träffas!
För mig som mamma är det så svårt att förvägra dem det när de hänvisar till Tegnell och min man tycker jag är elak som inte låter dem hälsa på sina barnbarn.
Snälla regeringen gör något.
Men jösses, det låter inte klokt!
Du kan med gott samvete säga att de inte får komma. Med hänvisning till Folkhälsomyndigheten som starkt har avrått från det länge nu, liksom regeringen via Löfvén och dessutom har vår kung gjort det.
Även om det de sagt är att yngre inte ska hälsa på äldre - det motsatta har man inte hört så mycket om.
Hur som helst, de måste såklart respektera din oro och detta kan absolut inte klassas som en nödvändig resa för dina svärföräldrar som dessutom kommer från Sveriges just nu värsta smitthärd. Bor ni själva i stockholmsområdet?