Citat:
Ursprungligen postat av
IlDivino
Av den data som finns tillgänglig idag (vilken jag nästan tycker du borde vara inläst på med tanke på hur mycket åsikter du har) så finns det ingenting som tyder på att den är ofarlig. Riskgrupperna äldre och sjuka (ofta i kombination) riskerar att bli svårt sjuka och till och med avlida. Människor som inte befinner sig i riskgrupperna kommer - enligt datan - överleva. Givetvis kommer det finnas undantag åt båda hållen, som med allt annat.
Tycker du att det är fel att jag har åsikter i olika frågor? om inte så varför ens skriva att jag har det?
Du påstår mycket men inte en enda länk har du med i dina inlägg.
Men för att summera vad du säger så är risken att bli sjuk i Covid19 obefintlig såtillvida att man inte väldigt gammal och har en underliggande sjukdom eller flera, samt personer som har en underliggande sjukdom eller flera?
Med andra ord samma riskgrupper som det är vid en vanlig influensa, men varför säger världens samlade experter/forskare mf att dödligheten är mycket högre i Covid19 än en influensa? För om det är som du säger kan man betrakta Covid19 vid en influensa? om inte så vad är skillnaden enligt dig?.