2020-04-10, 16:12
Medlem
Ravenboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Vad menar du? Flera i denna tråd har (även mycket nyligen) hävdat att Covid-18 är en ovanligt mild form av säsongsinfluensa. Det är alldeles sant att folk skriver så.
Försök tänk självständigt.

Försök se sambandet mellan att länder har stängt ned delar/hela landet i princip och Covid 19.
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
I USA är nu Covid-19 den vanligaste dödsorsaken. Anders Tegnell fick frågan om det kunde vara så i Sverige också.

Hans svar var han inte tyckte det var en bra fråga, det var helt ointressant tyckte han.
Citera
Avstängd
sherms avatar
Mer information kommer ut om virusets härkomst och anknytning till Wuhan Institute of Virology, vilket gör Kinas försök att mörka utbrottet lika begripligt som det är kriminellt.
Citat:
As we reported yesterday, Chinese Doctor Shi Zhengli was part of a team that working on a coronavirus project jointly with US doctors in 2014 before it was shut down by the DHS for being too risky. Dr. Shi Zhengli then moved to Wuhan, China.

Today we have proof that the Wuhan Institute of Virology, where Dr. Shi worked was busy experimenting on live animals!
https://www.thegatewaypundit.com/2020/04/exclusive-dr-shi-zhengli-wuhan-institute-virology-connected-coronavirus-experimented-live-animals-pr oof/

De utförde alltså djurförsök kring smittan.
Citat:
This information provides a basis that contradicts the theory that COVID-19 is a variant that just magically mutated in a bat in the wild and then jumped to a human when they ate a delicious bowl of bat soup.

From all of the published research papers that relate to this project going back to 2014, it’s clear that COVID-19 was already in a lab. It’s difficult to tell if the release was intentional or accidental.
Frågan kvarstår. Var det avsiktligt eller en olyckshändelse att viruset slapp ut från labbet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivino
Covid-18?

Dessa kan man ju inte ta på allvar? ”Vanlig förkylning” är ju ungefär lika fel som att det skulle vara ”miljoner döda i mars”?
Det säger ju du. Fan vad du ljuger nu igen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Att de är en vanlig förkylning.
När har jag hävdat det? Länk.
Citera
2020-04-10, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skywiper
Från artikeln i SvD:

"Efter att jag har skrivit klart denna text letar jag upp min mobil för att ringa min morbror Samuel som är gift med min moster".

Om det där stämmer och är vanligt förekommande så bidrar säkert inte inavlandet till att göra saken bättre...

Morbröder brukar vara gifta med mostrar. Ingen inavel i det. Min mammas syster kallas min moster och hennes man kallas min morbror. De är gifta med varandra men inte syskon, inget konstigt med det.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
vad menas med ordet superspridare

Det är individer eller platser (flygplan, kyrkor) som ser till att sprida sjukdomar till en extrem mängd individer, exempel på superspridare är präster i USA som har blivit smittade och sedan är i direkt fysisk kontakt med sin församling, heliga män i Indien som likt prästerna är i direkt kontakt med en massa folk.

Andra exempel är folk som går på krogen och är sjuka och därmed sprider det till nästan alla på den krog som denne har varit på den kvällen, det är helt enkelt folk som arbetar eller på något annat sätt har en aktiv närkontakt med andra människor under korta perioder och därmed ser till att skapa "explosioner" av spridningseffekter
Citera
Medlem
Kvantskallens avatar
Hoppas inte för mycket på varmare väder i Påsk.

Warm weather probably won’t slow COVID-19 transmission much

https://www.sciencenews.org/article/coronavirus-warm-weather-will-not-slow-covid-19-transmission

Rapid Expert Consultation on SARS-CoV-2 Survival in Relation to Temperature and Humidity and Potential for Seasonality for the COVID-19 Pandemic (April 7, 2020)

https://www.nap.edu/read/25771/chapter/1

Stay Smart, Stay Safe, Stay alive
Citera
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Förnekarna sprider en del oroväckande information med.

Bättre att doktorn säger att det kommer göra ont som faan..när det sedan är färdigt så konstaterar man att det inte alls gjorde så ont.. Hellre det än tvärt om eller hur ?

Eller att de säger att man troligtvis kommer dö av sin hjärtoperation. Blir så mycket roligare att vakna upp och notera att man inte alls dog. Hellre det än att någon säger att det skall gå utan problem och sedan dör man under operationen..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Detta är så sjukt så man saknar ord. Massgravar i New York city:

https://c.cdn-expressen.se/images/ce/48/ce48f10fd125491fbdc678ffd6c54d1c/annan/640@60.jpg

Tycker att ishallar som bårhus är rätt barockt också. Men, det är ju bra att Göteborg Stad planerar för nåt utöver linbanor och kamelparker, för en gångs skull.
Citera
Medlem
Mr-skalmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Takk for svar! Jeg håper at det legemiddelet virker på samme måte som det legemiddelet som er beregnet på mennesker og at det er samme innholdsstoffer i det legemiddelet.

Jeg synes at myndighetene i Sverige burde opplyse befolkningen om de detaljene som jeg spurte om.
”Propofol används också inom veterinärmedicin, då under namnet propovet. Vid en eventuell bristsituation kan enligt Läkemedelsverket även propovet användas för sedering av intensivvårdspatienter som vårdas i respirator.

– Det ställs samma farmaceutiska kvalitet på veterinärläkemedel som på läkemedel för humanbruk, säger Maja Marklund.”

Källa; https://www.lakemedelsvarlden.se/lattade-regler-ska-sakra-tillgangen-pa-propofol/

//Skalman
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
vad menas med ordet superspridare

Någon som smittar väldigt många.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto