2020-04-10, 16:09
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Bara jag som tycker att siffrorna från ett område i Tyskland, som angav att 2% var smittade just nu, och att 14% uppnått antikroppar, är otroligt märkliga? Vad allt tyder på sprider sig viruset väldigt snabbt, och antalet smittade dubbleras allra minst var tionde dag, i vissa fall betydligt snabbare än så. Samtidigt är viruset väldigt långdraget för många, och vissa testar även positivt veckor efter att symptom upphört. Allt detta tyder på att andelen för närvarande smittade bör vara betydligt högre än de med antikroppar. Nu var de med antikroppstester hela sju gånger fler. Möjliga förklaringar:
- Fel i tester. Har varit ganska många uppgifter om att tester kan vara både falskt negativa och falskt positiva. Osäker om även antikroppstester kan visa fel?
- Lägre R0 än tidigare trott. Talas dock emot av det kraftigt ökande antalet både smittade och döda, som varit i de flesta länder.
- Svårt med urval. Kanske är det svårare att få representativa urval gällande coronasmitta jämfört med exempelvis undersökningar om partisymprati. Då det är kluster, i en familj är alla smittade, i grannhuset är dock ingen smittad osv. Rör man sig mot tusen smittade, så bör det jämna ut sig, men kanske att konfidensintervallen är något större än gällande undersökningar om politiska åsikter.
Fler teorier?

Majoriteten outbildade idioter, finns inte förståelse för här detta fungerar och smittan sprider sig lätt.
Vi har inte vett att hantera smittspridningen, do or die.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Jag är också övertygad om att Tegnell länge vetat att det hela är mycket värre än vad han sagt. Åtminstone sedan 1 mars har han vetat det, troligen ännu längre, kanske redan sedan i mitten av januari. Han och regeringen har gjort bedömningen att det bara förlänger plågan med en nedstängning likt andra länder. Rätt eller fel? Dröjer åtminstone ett år innan vi vet svaret, även om flashback är snabba att döma.
Dock förklarar inget av detta varför det är sju gånger fler med antikroppar i Tyskland, än som är smittade.

Snarare tvärt om, han vet att det är mycket lindrigare än som påstås. Av samma anledning var Kina snabba med att öppna samhället igen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivino
Hävdar vad?
Att de är en vanlig förkylning.
Citera
2020-04-10, 16:10
Medlem
Corona-Ezpecials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Nej nej nej, du kan inte räkna på antal bekräftade fall, du testar ju inte alla som har corona, och 9 av 10 har inga symptom heller. Så antal bekräftande fall är ju bara en bråkdel av ALLA som har haft Corona.
Ok man kan inte säga en siffra över dödligheten i Covid19 innan smittan är borta. Då lägger jag ned denna diskussion om dödlighet.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ärvs genetiskt? Kan du utveckla det? Menar du genom naturligt urval? Tror inte det funkar på just denna sjukdomen, eftersom det mest är äldre som dör. De har ju redan gjort sina barn. Och barnen och de unga blir inte särskilt sjuka.

Vissa sjukdomar ärver vi genetiska skydd mot efter att våra förfäder har haft dem och överlevt dem, och som sagt det är i ett absolut bästa fall att det skulle vara så, för ja det är mest äldre som dör men det är inte bara äldre som smittas vilket betyder att de som är unga och som fortfarande kommer o skaffa barn som har blivit smittade och klarat sig igenom det skulle kunna ge immuniteten till sina barn och barnbarn.

Men det bör även understrykas att jag inte tror att det är ens sannolikt att detta skulle ske men det är ett absolut bästa fall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Detta är så sjukt så man saknar ord. Massgravar i New York city:

https://c.cdn-expressen.se/images/ce/48/ce48f10fd125491fbdc678ffd6c54d1c/annan/640@60.jpg
På dom flesta större kyrkogårdar i Sverige finns det avsedda massgravar som ska tas i bruka vid kriser. I stockholm är det Grimstafältet.
Citera
Medlem
GubbenILaddans avatar
Stämmer det att vi hade +107 dödsfall igår? Såg det på C19 men kan ha missförstått. Borde väl ha stått överallt i tidningarna i så fall?
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det finns olika händelseförlopp här. Ofta går det snabbare än så, men i många fall så ligger coronan och pyr i kroppen, för att sedan slå till med full kraft.

För andra går det förstås snabbare. Redan efter en vecka kan man vara allvarligt sjuk.

Coronan är lite speciell. Tänk på att inkubationstiden är så spridd som 2-14 dagar. Det är väldigt ovanligt.

För influensa är inkubationstiden 1-3 dygn:

Det är ju en skum sak med detta virus att det kan slå så olika.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ittepa
Snarare tvärt om, han vet att det är mycket lindrigare än som påstås. Av samma anledning var Kina snabba med att öppna samhället igen.
Kina har ej öppnat samhället. En grann provins är satt i karantän. Nu ljuger du igen.
Citera
Medlem
Hmm, den första april 59 döda, den tionde april 77 döda, det borde varit många fler döda idag enligt din ”prognos”. Vart är halmgubben?

Nu vet inte jag vilka siffror han trodde men de var säkert överdrivna.
Att du dock fortfarande inte lärt dig att det inte går att kolla siffrorna under helgen förvånar mig.
Det har ju sett likadant ut varje helg utan undantag att dödstalen näranog halverats och sedan plötsligt EXPLODERAR på måndagen och då är det alarmisternas tur att säga "haha vad var det jag sa".
Det är lite komiskt att följa er utifrån.
Citera
2020-04-10, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Vad menar du? Flera i denna tråd har (även mycket nyligen) hävdat att Covid-18 är en ovanligt mild form av säsongsinfluensa. Det är alldeles sant att folk skriver så.
Covid-18?

Dessa kan man ju inte ta på allvar? ”Vanlig förkylning” är ju ungefär lika fel som att det skulle vara ”miljoner döda i mars”?
Citera
2020-04-10, 16:11
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivino
Lägg ner, det kan du inte ens tro på själv?

Nej inte jag.
Därför vill jag ha en nedstängning av Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in