2020-04-10, 13:50
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ittepa
Nyss sa du 2.8, nu 1.4. Och i Wuhan var den 1.4 på bekräftade fall... Då räknar man inte med alla som inte testats... Dödligheten kommer nog hamna på 0.2%, högst!
San Marinos dödsiffror ligger just nu på 0.1% av hela befolkningen. Det vore naivt att tro att alla ska ha fått det där, de har för tillfället ungefär 500 registrerade fall. Princess skeppet hade någonstans runt 1.5% döda eller något. Sydkorea som testat väldigt brett visar siffror runt 0.78% senast jag kollade.
Det gäller att ha respekt för sjukdomen, inte gå runt och underskatta dess farlighet. Samtidigt är det ohälsosamt att överskatta dess farlighet. Lagom är bäst som man säger.
Citera
2020-04-10, 13:50
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utspilld
Räcker självklart inte med att testa en person för att fastställa det förstår du väl? Vissa personer kan bilda antikroppar medan andra kanske inte gör det.

Han ska testas igen efter påsk, är han fortfarande frisk då så är det ett litet ljus i tunneln
Citera
2020-04-10, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivino
Vad backar jag ifrån?
Dödligheten 0.1.
Citera
Medlem
Tillssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motacilla.alba
Om du hade läst vad som stod skulle du ha sett att detta inte är något nytt. Det är en begravningsplats som använts i årtionden för utslagna. Det nya är att de dött i Corona.

Tjaaa du ... det är förstasidas news i bl a New York Times, The Guardian, Washington Post mfl och även Aftonbladet. Om du hade läst vad du själv skrev hade du förstått detta.

https://www.google.com/search?q=Hart+Island&sxsrf=ALeKk018L9Fhx9PKEQtbAXH siLUNuhp60A:1586519086272&source=lnt&tbs=qdr:d&sa= X&ved=2ahUKEwiu4sOU5N3oAhUqmYsKHfojBlYQpwV6BAgfEB4 &biw=1536&bih=722
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
San Marinos dödsiffror ligger just nu på 0.1% av hela befolkningen. Det vore naivt att tro att alla ska ha fått det där, de har för tillfället ungefär 500 registrerade fall. Princess skeppet hade någonstans runt 1.5% döda eller något. Sydkorea som testat väldigt brett visar siffror runt 0.78% senast jag kollade.
Det gäller att ha respekt för sjukdomen, inte gå runt och underskatta dess farlighet. Samtidigt är det ohälsosamt att överskatta dess farlighet. Lagom är bäst som man säger.

Kan inte se det farliga med att överskatta farligheten! Tråkigt, ja, men farligt, nej.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman

Princess skeppet hade också en medelålder på typ 75 år.
Citera
2020-04-10, 13:52
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CityBangBang
Frågan är inte om det händer, utan när.. runt midsommar eller snarare innan dess kan vi nog läsa om tio tusentals döda per dag i dessa länder som du just tog upp.

Ja, de länderna, Pakistan, Afghanistan, för att inte tala om Afrika. När det sätter igång där... De har hittills haft relativt få fall men det kommer.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Han ska testas igen efter påsk, är han fortfarande frisk då så är det ett litet ljus i tunneln

Jo självklart hade det varit positivt. Men krävs dock att man testar massor av människor och märker samma sak innan man kan fastställa något.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Det finns inga som helst undersökningar som kan säga ett skit om den slutliga risken att dö i covid-19.
De uppskattningar som finns, baseras på siffror från kina, och dom ger jag inget för..
Man kan kolla på Diamond princess, men där stämmer det inte heller, då resenärerna inte avspeglar något lands demografi.
Italien har ju sina, och dom har inte haft en chans att testa folk med lindriga symptom så som deras situation sett ut.
Personligen tar jag detta på yttersta allvar tills tillförlitlig data finns tillgänglig. Håller mig hemma så mycket det går, undviker butiker helt och umgås sparsamt med utvalda endast utomhus på avstånd.
Skulle det sluta på 0,2-0,4 så blir man såklart glad, men det är inget man kan utgå ifrån.
Nä men vi kan väl komma överens om att dödligheten ej kmr sluta på 0.1 med tanke på världens alla länder går under ekonomiskt..

Skulle staterna offra så mkt för den pyttelilla dödligheten?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Kan inte se det farliga med att överskatta farligheten! Tråkigt, ja, men farligt, nej.

Inte? Paniken som uppstått i hela världen är så mycket skadligare än själva viruset verkar vara.
Citera
2020-04-10, 13:53
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Doktor John berättar om en undersökning som är gjord Gangelt, Tyskland där dom undersökt hur många som är smittade av Corona och hur många som varit smittade. Skillnaden mot våran undersökning i Stockholm var att denna fångade även fångade upp dom friskförklarade som utvecklat antikroppar.

Hursomnhelst.

2% av dom testade bar på smittan
14% hade utvecklat antikroppar.

CFR i Tyskland uppskattas nu till 0,37% istället för 1,98% enligt tidigare beräkningar.

Nu var väl visserligen Gangelt lite av ett epicentrum för spridningen i TYskland om jag fattat det hela rätt men samtidigt så har ju tyskarna haft en hård nedstängning ganska så länge nu.

Det lär inte vara under 20% som haft smittan i Stockholm ännu så länge iallafall.

https://www.youtube.com/watch?v=4EUZEtJHQhE

Det spekuleras även i att immuniteten kan vara i 18 månader.

Tyskland planerar att utfärda immunitetscertifikat för att kunna få ut dom immuna i arbete igen och därmed kunna öppna upp landet igen.

Tack. Men då ska man komma ihåg att Tyskland testar väldigt brett.
Citera
2020-04-10, 13:53
Medlem
motorolamicrotacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mugabelover
Spännande hur alla bedömer det helt och hållet efter sin egna upplevelse.

Jag själv har varit sjuk nu i tio dagar, varav åtta utav dom har varit ett rent helvete.
Ont i hela kroppen, inklusive huvud och lungor, svårt att röra på mig, feber runt 40-strecket och en extrem trötthet.

Yrsel och frossa om vartannat.

Det här är den värsta sjukdomen jag har varit med om, och jag är en gammal hederlig knegare som har tagit stolthet i att ingenting däckar mig tidigare.

Det är just det som är så lurigt med covid-19, så olika sjuka man kan vara. Utan synbar förklaring. Fick 39 i feber i måndags (trots att jag käkar paracetamol) och det har hållt i sig till igår då febern gått ner lite till 38 (har normalt strax under 37) men idag lite mer igen. Förutom febern inte tillstymmelse till hosta, andningssvårigheter, eller andra förkylningssymtom, dock värk i leder ända till igår när febern gick ner lite.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in