2020-04-10, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivino
Här tar jag mig tid och svarar på en replik där du står för källförvanskningar och falska anklagelser, och sedan svarar du mig så här?

Är du Pravda, troll eller imbecill?
Dina artiklar har ej rätt. De står inget om. 1 %
Du har nog varit hemma för. Länge. Du sitter ju här dygnet runt och hävdar att alla länder gör fel.
Citera
2020-04-10, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ittepa
Dödligheten är inte 2.8% din massmördare! Det är bara i dina drömmar!
Jasså? I wuhan var den 1.4.
Citera
2020-04-10, 13:39
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Det låter helt verklighetsfrånvänt.
Ja det kan man förstås tycka.
Citera
2020-04-10, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivino
Här tar jag mig tid och svarar på en replik där du står för källförvanskningar och falska anklagelser, och sedan svarar du mig så här?

Är du Pravda, troll eller imbecill?
I wuhan var dödligheten 1.4. Inte 0.1.
Det ger oss ganska många döda worldwide innan vaccin finns.
Citera
Medlem
Blir det någon Tegnell show idag? Det är ju långfredag eller? Kommer man att fuska lite med siffrorna tror Ni eller det går inte längre? Vid sidan om detta, det stod någonstans att assyrier eller syrier (what the fuck) är hårt drabbade, det fattar jag inte alls. Kan det bero på att man har tjocka släkten eller vad.

Idag fattar jag att jag inte förstår tillräckligt. Lika bra att erkänna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Nej det betyder bara att man frångått etablerade rutiner för hur dödsfall registreras, så att i princip varenda dödsfall nu kan sorteras in under coronadöden.

Jag vill inte försöka förminska Helvetet som pågår i Sverige just nu.
Men alla som tas in på sjukhus testas. Detta för att skydda sjukvården. Resultatet av detta kommer såklart bli att vissa som dör av helt andra åkommor, kan komma att räknas in i Coronastatistiken.
Låt säga att någon kommer in med knivskada eller efter en bilolycka. De testas positivt. Sedan dör de pga interna blödningar eller liknande. När man sen samkör register, dödsfall mot bekräftade Coronasmittade kommer ju dessa räknas in.
Nu tror jag att detta jämnar ut sig med råge, då det kommer dö gamla människor hemma som inte testats.
Dock är det viktigt att förstå att det finns ”mörkertal” åt båda håll.

Slutligen, det kommer dö allt för många av covid-19 ändå, bl.a pga brister i Sveriges hantering.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Jasså? I wuhan var den 1.4.

Nyss sa du 2.8, nu 1.4. Och i Wuhan var den 1.4 på bekräftade fall... Då räknar man inte med alla som inte testats... Dödligheten kommer nog hamna på 0.2%, högst!
Citera
2020-04-10, 13:41
Avslutad
” South Korean officials on Friday reported 91 patients thought cleared of the new coronavirus had tested positive again.”

”Jeong Eun-kyeong, director of the Korea Centers for Disease Control and Prevention (KCDC), told a briefing that the virus may have been “reactivated” rather than the patients being re-infected.”

Källa: https://www.reuters.com/article/us-health-coronavirus-southkorea-idUSKCN21S15X
Senast redigerad av Boxer123 2020-04-10 kl. 13:43.
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
20 minuter kvar, gissar på runt 60 döda. Nästa två veckor kommer efter påsk kan det vara minst dubbla runt 120-150 flera dagar tror jag.

Ja jag tror som du. Det blir eftersläpningar och fördelning av dödsfall under föregående vecka.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Immunitet verkar bekräftat nu!

Henrik har testats vid flera tillfällen efter tillfrisknande och har inga spår av sjukdomen

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/xPkbP8/henrik-ar-immun-mot-corona--utforskar-friheten-i-sverige
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Jag använder andningsskydd och för första gången idag mötte jag en annan person med andningsskyd.
Bryr du dig så agerar du.

Klart man agerar. Men inte väntar jag på att få instruktioner av staten. Jag såg att fårskocken har växt till över 30% igen. Det är nog ett tecken på att inställningen är att folk vill bli omhändertagna. Värdelöst inställning att bygga ett samhälle på. Det var den biten jag reagerade på. Alla rädda krakar som sitter och gnäller och skriker på myndigheterna och staten. Men det blir ju så när människor har haft det väldigt bra, väldigt länge. Vissa hela livet.
Citera
2020-04-10, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Blir det någon Tegnell show idag? Det är ju långfredag eller? Kommer man att fuska lite med siffrorna tror Ni eller det går inte längre? Vid sidan om detta, det stod någonstans att assyrier eller syrier (what the fuck) är hårt drabbade, det fattar jag inte alls. Kan det bero på att man har tjocka släkten eller vad.

Idag fattar jag att jag inte förstår tillräckligt. Lika bra att erkänna.

Sverige fuskar inte med siffror. Endast länder som infört kraftiga åtgärder har anledning att fuska med siffror. De vill påverka vilken effekt deras nedstängningar harf och rättfärdiga det för folket. Sverige har gått emot strömmen och håller inte på med sånt trams!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in