2020-04-06, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Det som hände i Tyskland berodde på att tyskarna svalt pga av astronomisk krigsskuld.
Sverige blir inte mindre eller får större befolkning bara för att det hände där.
Citera
2020-04-06, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Visst kan du det... du kan även dö av corona.

Poängen var att man kan dö av banala saker om sjukvården är överbelastad av covid-19 patienter.
Citera
2020-04-06, 11:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av svensknorrman
Bara för att du sätter "ett slags" före folkmord innebär det inte att ditt påstående inte är helt horribelt. Du vill som många andra här inne piska upp en stämning som innebär att det ska skapas ett hat mot myndigheter och politiker. Det funkar tyvärr bra här på FB, men ute bland "vanliga" människor fungerar det inte då väldigt många i denna tråd helt saknar, eller har väldigt bristfällig möjlighet till eget tänkande och källkritik.

Du kallar dig "svensknorrman". Vad betyder det, om det ens betyder något? Dra till Norge om det inte passar. Det här är frallt en svensk tråd om svenska angelägenheter. Allt du skriver känns irrelevant/oseriöst pga nicket. För svenskar är detta blodigt allvar. För "svensnorrmän" vet jag inte....och bryr mig inte.
Citera
2020-04-06, 11:07
Medlem
AldrigMeraMagalufs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koshar1
Det är de absolut svagaste 80-åringarna som dör av COVID-19. Alltså stämmer påståendet.

Är man över 80 år och dör av COVID-19, ja då hade man inte mycket kvar ändå.

Detta påstående vill jag oerhört gärna ha en källa som styrker. Det rimmar synnerligen illa med uppmaningen att alla över 70 år bör hålla sig isolerade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Nej, du snackar skit och gissar bara. Du har precis som de svenska myndigheterna ingen jävla aning och kräver att människor ska chansa och hoppas på det bästa. Allt för vad? Skolplikten? På vilket sätt är fysisk närvaro i skolan i ett sånt här katastrofläge ens av minsta vikt? Ja, för sociopater som du kanske det är det då. Eller för egoistiska fittor som skiter i sjukvårdspersonalen. Är du en av de som står vid frontlinjen? Nej, det är du inte så håll käften din sopa.
Och nu tänker de egoistiska genitalierna i Danmark och Norge också öppna skolorna, vilka sociopater!
Citera
Medlem
godhetsapostelns avatar
Det är dock helt meningslöst att diskutera regeringens och FHoM så länge journalisterna håller dom om ryggen och inte gör sitt jobb och ställer kritiska frågor. Vi får väl se hur länge dom håller fast vid det?
De mest kritiska frågorna Tegnell fått var väl i underhållningsprogrammet skavlan.....
Citera
2020-04-06, 11:08
Medlem
CityBangBangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissBobby
Det är för sent. Äldreomsorgen har redan smittan hos sig. Massor av människor bär smittan och smittar andra utan att de vet om det. Det är en väl utförd plan. Att regeringen har valt att utsätta oss alla för ett experiment råder det inga tvivel om. Nu börjar den spännande tiden då vi får se hur många som dör och hur många som klarar sig. Det är som att leva i en skräckfilm.

.. och det kommer stå avlönade utanför bostadshus och patrullera för att se till att folk håller sig hemma, det är snart slut på rörelsefriheten nu.. inom en månad säger jag!
Citera
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagheters
Hur många döda förutspår ni ska presenteras idag? Vet att många här inne har väldigt bra koll på detta

Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Det borde bli över 100 i alla fall då alla inte dokumenterar avlidna under helgen.

Så få som möjligt!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Så du märker inte att någonting är väldigt tokigt i kommunikationen? Allt han säger är sant för han har en titel?
Svar, nej, på båda frågor. Det första handlar om misstro till auktoriteter, och det kan han inte göra något åt, det andra gör han inte ens själv anspråk på, han gör en bedömning utifrån de uppgifter han har och den erfarenhet och kompetens han besitter.
Citera
2020-04-06, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AldrigMeraMagaluf
Detta påstående vill jag oerhört gärna ha en källa som styrker. Det rimmar synnerligen illa med uppmaningen att alla över 70 år bör hålla sig isolerade.

Det är ett generellt råd.
Citera
2020-04-06, 11:09
Medlem
Corona-Ezpecials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krillolero
I Sveriges fall kunde en karantän av Stockholm/Sörmland vara ett alternativ. Att stänga ner Norrland och Gotland låter som vansinne i mina öron.
Att stänga ner Sverige kommer förmodligen aldrig bli aktuellt med tanke på FHM strategi och förhållning till en långsam smittspridning.
Men en karantän av Stockholm&Sörmland blir sannolikt inte heller aktuellt även om det ur smittskyddssynpunkt vore rimligt.
Vi får leva med smittan och framöver kommer nog fler uppmaningar från FHM men mer än så skulle överraska mig i vart fall.

Hur jag än vrider och vänder på vilka skäl och orsaker som FHM har haft när dom inte satte landet i karantän så kommer jag inte fram till en rimlig förklaring/orsak.
Hans mantra om hur dom eftersträvar en långsam smittspridning, samtidigt som dom flesta länder antingen hade stängt ner eller skulle göra det. Det visar på att Tegnell&Co redan hade haft ett betänkande i frågan och slutsatsen blev en strategi som gick emot världens länder.

Men vem vet han har ändrat sig oräkneliga gånger och hur deras strategi ser ut (om vi skulle få ett antal döda på mellan 150-250 per dygn) vet dom nog inte själva? vissa nedstängningar i olika områden får vi säkert se men något mer drastiskt är inget att hoppas på.
Citera
2020-04-06, 11:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
I Sverige döda, de siffrorna är helt trams. Rätt är mellan 50000-100000 under en 3 månaders period. Vilket kommer att ge en enorm prövning på det svenska samhället, mer än något som skett tidigare i historien.

50-100 tusen döda på 3 månader i Sverige. Det är tur att man kan gräva upp sånna här guldkorn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in