2020-04-05, 20:32
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Det är ju det regeringen vill stoppa. Det dom söker extra makt om nu, för att kunna stoppa exporten av sjukvårdsmaterial...
Fast de fick väl nej på det.. Så det blir väl inget.
Citera
2020-04-05, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FritiofPiraten
Jennifer Wegerup sammanfattar fakta från senaste ISS-rapporten: https://twitter.com/JenniferWegerup/status/1246864489749848064

Kortfattat: är du inte en gamling med minst en underliggande sjukdom kommer du inte att dö i coronaviruset.
Haha den tanten har noll koll. Hon är knappt journalist och agerar forskare nu
Expert på Corona. Hahaha.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hosnianna
Jag kan inte ge dig facit eller besvara frågorna. Däremot tror jag att du oroar dig i onödan över sådant som du inte kan ha kontroll över vilket kan leda till att du mår dåligt psykiskt. Kolla den här videon: https://www.svt.se/nyheter/inrikes/3-tips-sa-hanterar-du-din-ovisshet-for-framtiden

Att jobba med olika scenarier är inte psykisk ohälsa. Att strutsa och inte ha något konsekvenstänkande det är tecken på ohälsa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Det är ju det regeringen vill stoppa. Det dom söker extra makt om nu, för att kunna stoppa exporten av sjukvårdsmaterial...

Hoppas dom driver på det, detta är ju fullständigt sinnesjukt
Citera
2020-04-05, 20:34
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Haha den tanten har noll koll. Hon är knappt journalist och agerar forskare nu
Expert på Corona. Hahaha.
Ungefär som alla som uttalar sig tvärsäkert här i tråden då..
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Tre, om det blossar upp på nytt är man förberedd. Man lättar på restriktioner i samma takt man kan kontrollera...
Problemet är att det tar tid innan man ser vad en viss upplättning fått för effekt. Man lättar lite, väntar 3-4 veckor, justerar till striktare eller friare, väntar 3-4 veckor... och så vidare under vad som måste kännas som en evighet.

Tänk när sommarhettan kommer till Sydeuropa och en del inte har någon luftkonditionering, vad glada de ska bli. Folk dör av värme också, många äldre framför allt. Men det bryr sig ingen om, så länge man inte dör av coronan. Så glöm att få gå ut på kvällen och få lite svalka.
Senast redigerad av outoftheblue 2020-04-05 kl. 20:40.
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Jag vågar inte satsa hela nästa veckas cigg-budget på det, men har för mig att FHM tittar på att redovisa ursprungslandet för dödsfallen i Sverige. Har för mig att de fick frågan på en pk i veckan..

Jo, jag hörde också när FHM gjorde uttalande åt det hållet. Men det befarar jag starkt att våra politiker kommer att försöka stoppa.
Citera
2020-04-05, 20:35
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Svara på min fråga. Men du kan inte det eftersom du har inge källor som säger att det inte mörkas.

Svara på mina då din obstinata fan. Och om du begripit bara hälften av dem och vad jag skrivit till dig idag skulle du förstå varför din är helt irrelevant och efterbliven. Hur fan bevisar man något som inte existerar i din mening? Räcker det med att FHM säger "Vi mörkar inte"? Knappast. Vill du att jag länkar till hur de sammanställer sin statistik, skulle det hjälpa? Vad, exakt, sklulle du se som bevis för att det inte mörkas?

Begriper du skillnaden mellan mörkertal och "att mörka" något ännu eller?
Citera
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Vad ÄR detta? När vi koller på film här hemma, amerikanska filmer, brukar jag alltid säga till min man- fan det där skulle jag klara bättre. hur kan dom göra så?

Exakt så känner jag ang detta med corona i Sverige.. inget skydd, inga respiratorer för dom skickar vi utomlands osv osv.. What the actual fuck?

På Karolinska universitetssjukhuset tvingas man nu damma av gamla respiratorer för att möta den väntade anstormningen av svårt sjuka coronapatienter.

Samtidigt varnar Socialstyrelsen nu för att det inte finns utrustning nog i landet.

Ett stenkast från Karolinska sjukhuset i Solna tillverkar det svenska medicinteknikföretaget Getinge tusentals nya respiratorer – för export.

https://www.expressen.se/nyheter/qs/risk-for-respiratorbrist-da-sands-nya-utomlands/

Sverige har valt det solidariska vägen att tillåta export. Vi ska få en leverans i april på, jag tror det var 300 från Getinge. Vi kanske inte behöver 3000?
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Ja pöbeln är ju som vanligt i majoritet. Det var den även under häxprocessen.

Löfven har så vitt jag vet inte haft samma argument som jag, men det jag vet är att vi kommer att få facit.

Om det är vi som vill värna människoliv gentemot slaktaren Löfven ja, då är jag gärna "pöbel". Helt ok för mig.
Citera
2020-04-05, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Jo, jag hörde också när FHM gjorde uttalande åt det hållet. Men det befarar jag starkt att våra politiker kommer att försöka stoppa.

Det är väl det stora hindret, ja. Men det hade varit väldigt intressant.
Citera
2020-04-05, 20:36
Medlem
Haloumis avatar
New York Times skriver lång artikel om Finland.

"Unlike their neighbors, the Finns never stopped stockpiling after the Cold War. Now Finland sits on an enviable supply of medical and survival gear in the Covid-19 era"

https://www.nytimes.com/2020/04/05/world/europe/finland-stockpile-coronavirus.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in