Citat:
Ursprungligen postat av
givemeyourmoney
Det va du som drog in vardagslivet, ingen i sverige springer med skydd vanligtvis, men nu kommer smittan och vi kommer inte ha en vanlig vardag. Det finns inga skydd att köpa för er som inte köpt, låt oss som har köpt skydd avgöra själva om och när vi använder dom , känns som du börjar få panik nu, ta inte ut ditt korta kommande på oss som har varit förutseende.
För det första, jag har en sån här skyddsmask;
https://www.soldf.com/personlig-utrustning/skyddsmask90/ och kan skratta åt dig och ditt Biltemaskydd, men det är inte vad saken handlar om, och inte ens den skyddsmasken ger mig ett garanterat skydd då jag inte kan leva mitt liv med den på mig 24/7 .
Lägg ner ad hominem argumentationen, den leder ingenstans, bemöt med sakliga argument.
Ett andningsskydd ger inte ett fullgott skydd om du inte har saneringsmöjlighet i en kontrollerad miljö, dessutom måste den miljö du vistas i utan andningsskydd vara garanterat fri ifrån 2019-nCoV, det kan du aldrig säkerställa.
Du kommer inte att kunna göra någonting vardagligt, handla, äta, borsta tänderna, gå till tandläkaren etc., för att inte tala om att legitimera dig, om du med ditt andningsskydd förutsätter dig att undgå risken för att smittas.
Du bidrar till en falsk trygghet och skrämmer befolkningen med dina argument.