2020-02-06, 15:23
Medlem
Grollarens avatar
WTF?????
Vad betyder detta?
Sökte de patent redan 2016 för medicin mot viruset eller läser jag galet?
Kan jag få lite tolkningshjälp här av patentexperter tack???

https://www.globaltimes.cn/content/1178777.shtml
Citera
2020-02-06, 15:29
Medlem
Xehkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
WTF?????
Vad betyder detta?

Du borde sluta sitta framför datorn.

Det handlar om användningen av Remdesivir mot coronavirus, alltså SARS, MERS och nu nCoV.
Citera
2020-02-06, 15:29
Medlem
Citat:
WTF?????
Vad betyder detta?

Ja, men troligen för MERS och SARS då.
Citera
2020-02-06, 15:34
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xehke
Du borde sluta sitta framför datorn.

Det handlar om användningen av Remdesivir mot coronavirus, alltså SARS, MERS och nu nCoV.

Du är ett förnekartroll som fortsätter att dissa allas inlägg hela tiden, utan att bidra med ett jävla dugg själv. Jag är så jävla trött på dig och har bett dig tusen gånger att sluta citera mig. Kan du inte bara sluta göra det som en tjänst?
Du kan fortsätta dissa varenda inlägg och varenda nyhet alla postar. Bara du slutar citera mig.

Dina tolkningar har inget värde för mig.
Jag ber återigen folk som är INSATTA att bidra med kunskap om artikeln.
Varför kan man ta patent på en medicin mot en världsomspännande farlig sjukdom?
Kan patentet brytas vid risk för global katastrof?
Citera
2020-02-06, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterflojt
En gammal kollega till mig bor i tillfälligt i Wuhan nu när dom blev inkallade för att hålla karantän stängd.
I alla fall ryktet som går bland dom som arbetar nära Caidian är att säckarna återanvänds för det hinner inte komma nya.
Han har alltså pratat med flera på caidians krematorium som sagt att leveranserna hinner aldrig komma fram till dom i tid så många säckar används igen både till kroppar och medicinskt material.

Allt som kommit i kontakt med smittan skall brännas.

Jag litar helt på honom men det är omöljigt att bekräfta uppgifterna.

Recycling i all ära.
Jag har snöat in lite på det här med krematorierna för om det stämmer att de kör 24/7, vad eldar de då? Det officella dödstalet är igår totalt 564 sedan utbrottet. Inte behöver man då arbeta ihjäl sig för att hinna med 60-70 extra per dag fördelat på 7 krematorier.
Är det möjligt att höra med din kollega om de eldar 24/7?
Citera
2020-02-06, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Snygg plåtlåda att placera folk i för karantän:-)

https://twitter.com/arthurpd4233/status/1225410305485934592?s=20
Skulle gärna ha sett upprinnelsen till detta, kolla dom febern först på henne?, Hon ser ut att ha en pojkvän, borde inte han också följt med , stor chans att han också är smittad.
Citera
2020-02-06, 15:38
Medlem
Sheps avatar
"Misstänkt coronafall i Kronoberg
En person med misstänkt coronavirus har kommit in till akuten på Växjö Lasarett."

https://nxt.smp.se/vaxjo/misstankt-coronafall-i-kronoberg/
Citera
2020-02-06, 15:40
Medlem
Xehkes avatar
Citat:
Du är ett förnekartroll som fortsätter att dissa allas inlägg hela tiden, utan att bidra med ett jävla dugg själv. Jag är så jävla trött på dig och har bett dig tusen gånger att sluta citera mig. Kan du inte bara sluta göra det som en tjänst?
Du kan fortsätta dissa varenda inlägg och varenda nyhet alla postar. Bara du slutar citera mig.

Men herregud.

Läs på om läkemedelspatent och sen om Remdesivir.
Citera
2020-02-06, 15:40
Medlem
Citat:
WTF?????
Vad betyder detta?

Coronavirus är en hel stam av virus, av vilka 2019-nCoV är ett. Även SARS och MERS är coronavirus. Det är en av anledningarna att ryktet att 2019-nCoV egentligen är ett vaccin mot SARS och MERS cirkulerar.

Notera att vaccin är ett virus och ofta en "svag" mutation, dvs 2019-nCoV skulle i sådana fall ett misslyckat vaccin mot SARS och MERS eftersom det visat sig vara utomordentligt (ur virusets perspektiv).
Citera
2020-02-06, 15:41
Medlem
Citat:

Man har tagit patent på att behandla alla corona-virus med medicinen. Man visste inte att denna variant skulle komma.

Sedan är patent ett ofog till stor del, även om jag själv har ett hundratal. Bara de stora med mycket pengar har råd att bestrida dem.

Nu är det nog inte så många patienter som behöver detta, bara de som inte verkar klara sig annars.
Citera
2020-02-06, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEMONOMICON
Har inte kunnat undgå att lägga märke till alla kineser som plötsligt verkar finnas lite överallt i storstaden. Har det alltid funnits så mycket kineser, bara att man nu i samband med smittan lägger märke till dom?

Nu sitter man här hemma med feber, halsont och hosta plötsligt...

Jag är inte förvånad, med tanke på alla äckliga människor som går runt bland folk och hostar och nyser rakt ut!? Hur svårt är det att ta upp armvecket??? gått förbi kineser varje dag i sl trafiken och dessa hostar rakt ut i luften även om man råkar stå rakt framför. Har endast sett 2 st med munskydd.

Den vanliga säsongsinfluensan går väl runt nu också? Med exakt samma symtom som corona? Hur många fler här i forumet känner sig sjuka med liknande symtom i denna stund? Finns det någon chans öht att man råkat smittas av någon hitresande från wuhan?

Ligger oxå hemma med samma symtom. Antagligen förkylning/vanlig influensa. Men man blir ju lite nojig när man åker kommunalt i rusningstrafik varje dag.
Citera
2020-02-06, 15:42
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Det va du som drog in vardagslivet, ingen i sverige springer med skydd vanligtvis, men nu kommer smittan och vi kommer inte ha en vanlig vardag. Det finns inga skydd att köpa för er som inte köpt, låt oss som har köpt skydd avgöra själva om och när vi använder dom , känns som du börjar få panik nu, ta inte ut ditt korta kommande på oss som har varit förutseende.

För det första, jag har en sån här skyddsmask; https://www.soldf.com/personlig-utrustning/skyddsmask90/ och kan skratta åt dig och ditt Biltemaskydd, men det är inte vad saken handlar om, och inte ens den skyddsmasken ger mig ett garanterat skydd då jag inte kan leva mitt liv med den på mig 24/7 .

Lägg ner ad hominem argumentationen, den leder ingenstans, bemöt med sakliga argument.

Ett andningsskydd ger inte ett fullgott skydd om du inte har saneringsmöjlighet i en kontrollerad miljö, dessutom måste den miljö du vistas i utan andningsskydd vara garanterat fri ifrån 2019-nCoV, det kan du aldrig säkerställa.

Du kommer inte att kunna göra någonting vardagligt, handla, äta, borsta tänderna, gå till tandläkaren etc., för att inte tala om att legitimera dig, om du med ditt andningsskydd förutsätter dig att undgå risken för att smittas.

Du bidrar till en falsk trygghet och skrämmer befolkningen med dina argument.
Senast redigerad av OY 2020-02-06 kl. 15:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in