Citat:
Ursprungligen postat av
SiamGnome
Vem har sagt att man behöver åka dit. Det räcker med att man mejlar eller ringer ambassaden. De har en evakueringslista. De skaffade en efter tsunamin. Det är frivilligt att vara på den.
Sluta dumma dig. Thailändska myndigheter har en alldeles utmärkt sida och det vet du. De uppdaterar alla viktiga tal varje dar. Om du inte kan engelska eller Thai så kan jag förklara vad som står där.
PS Om du rädd att röra dig ute så kan du skicka brev till immigrationen. Postlåda kan du besöka på natten. Du behöver inte besöka immigration.
Sluta att dumma dej pajas. Du försöker skydda din investering i landet utifrån Sverige. En kvinna, man, barn eller en condo. Väldigt få, nästan inga från väst kan läsa thai och du är den första jag läst om som säger att det skulle vara bättre. Att prata är bra vilket jag gör hyffsat.
Det är lätt att förstå andras agendor har jag lärt mej efter många börsår, just follow the money.
Och pengar kan bytas ut mot andra investeringar som att låtsas vara en godhetsapostel, personer, religion och diverse ting. Jag kan inte veta hur du är investerad här genom att skriva så dumt om mej men något är det, haha. Inte min business så fortsätt tills du börjar att skämmas kanske!
"Brev till immigration, behöver inte besöka dom" rolig trollning där, haha.
Förvisso meddelar de att det kan göras genom en webb process om du blivit godkänd att bo här tills nästa års uppvisning av dina papper, men ingen lyckas med det var tredja månad numera serru. De vill se att det är du enligt bilden i passet. Jag är precis lika vaken som andra som bor här och inget du skall bry dej om.
Du erbjuder din hjälp till mej efter 15 år i TH när det finns expatclub och långliggare här, hahaha. Fortsätt hellre med att hjälpa till med att lösa virus mysteriet om du vill arroganta pajas.
Jag gör nu slut med dej så fiska var du vill och pumpa in din thai arrogans i dina LoS(Land of Smiles) stories.