2020-04-02, 23:11
Medlem
Amadeusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Enligt expressen ska 3.1% av alla på äldreboende i Stockholm vara smittade. Ingen aning om man kan tycka den siffran är hög. Men då borde rimligtvis den siffran minst gälla för hela Sveriges befolkning. 3.1% av 10 miljoner är 310 000 personer.

Rimligen är det betydligt fler yngre och självgående i Sverige som är smittade. Så 1/2 till 1 miljon är väl inte otänkbart.
Va???? 1/3 äldreboenden är smittade i Stockholm har dom skrivit. Läs ordentligt innan ni spyr ut er massa faktafel.
Citera
2020-04-02, 23:11
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Så du har knäböjt och accepterat ditt öde utan att ens försöka fightas emot? Din ynkliga jävla odugling, mitt förakt för dig är absolut. Ju fortare såna som du går bort, desto snabbare kan dugliga människor ta över detta land. Att svenskar skulle visa sig vara det mest meningslösa folket på planeten vågade jag aldrig tro ens i mina värsta mardrömmar. Varför kunde jag inte få födas bland vinnare?

Peace has cost you your strength. Victory has defeated you.

Om inte du tittar på orsakssambanden och har förståelse så ger bara ilskan dig en riktig omgång.
Sverige har klarat sig från krig och förtryck längst i Europa. (Vi blev rika efter andra världskriget).

Nästa fråga är om man måste bli förföljd och uppleva helvetet för att uppskatta och stå upp för andra och sig själv. Det som sker nu har majoriteten av befolkningen valt och därför så är jag på din sida. Jag förstår inte dem och jag kommer aldrig göra det heller.
Senast redigerad av kansascityshuffle 2020-04-02 kl. 23:14.
Citera
2020-04-02, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
0,23 promille låter ganska jobbigt under bara en månads tid av infektion av COVID-19. Alla förstår nog att detta kommer att bli en tråkig historia för länder som stängde ner smittspridningen från början. Men som sagt, vissa gick ju på att detta var bara en liten influensa som snabbt skulle passera. Det var nog därför som Sverige trodde på flockimmunitet i början när man köpte influensa spåret.
John Campbells senaste youtube klipp totalsågar flockimmunitet. Ca 1,1 miljoner Italienare smittade hittills, och 1,16% dödlighet totalt. Dom måste alltså upp i ca 40 miljoner smittade för att uppnå flockimmunitet, och ändå har ca 13000 dött hittills. Flockimmunitet lär ju bli kostsamt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
De äldre har fått IV tills nu, men framöver kommer de att behandlas i sina boenden, ett antal läkare snabbutbildas i IV för det, är min bestämda uppfattning. De äldre har inte utgjort en flaskhals, förrän nu.....
Det sker alltid en medicinsk bedömning om huruvida en patient är betjänt av intensivvård, detta oavsett coronaepidemi eller inte. Mycket gamla (80+) med nedsatt funktionsnivå pga av olika sjukdomar, är inte ofta betjänta av intensivvård då de kan ha obefintliga förutsättningar att överleva vad man än gör, och tas då inte till IVA.
Citera
Medlem
Vart är all skyddsutrustning?? Maggan säger ju att ladorna är fulla.. Vad fan är problemet???
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Men en scarf kan man inte bara slänga när man använt denna. Har själv munskydd och engångshandskar när jag är ute och efter man är klar med sina inköp aå river man av allt innan man sätter sig i bilen. Har också använt engångsförkläden som man slänger på samma sätt efter att man har varit i butiksmiljöer.
Släng scarfen i tvättmaskinen.
Citera
2020-04-02, 23:13
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robocop999
Ser du vad som händer i SydKorea? Pang, inget lockdown längre men hela befolkning går runt med munskydd. Och ingen dör längre. Berätta det för din vän Anders.

Jodå, 89 nya fall och 5 döda i Sydkorea så det börjar smyga igång där igen.

Men Stefan Löfven har ju inlett samarbete med Sydkorea i kampen mot SARS-CoV2 så det är ju bra.
Citera
Avslutad
Citat:
406 personer som bor på äldreboenden i Stockholm är smittade av coronaviruset, skriver SVT, som hänvisar till siffror som kommer från Region Stockholm. SVT Nyheter skriver: "Det bor omkring 16 000 personer i ca 400 särskilda boenden för äldre i Stockholms län. På 100 av boenden, alltså vart fjärde boende, finns en eller flera äldre som är smittade av covid-19. Att 406 personer nu befunnits smittade av covid-19 innebär att 3,1 procent av samtliga boende smittats."

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/hundratals-smittade-pa-aldreboenden-i-stockholm1/

Frågor på det du som undra??? Å påstod det ej var rätt. Alltså är rimligen minst 3.1% av Sveriges befolkning som är smittade, förmodligen betydligt fler.
Senast redigerad av lone star 2020-04-02 kl. 23:15.
Citera
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Jättebra att Frankrike redovisar dödsfallen på äldreboenden, och inte bara redovisar dödsfallen på sjukhus. Det ökar trycket på alla länder att göra detta. Jag antar att man inte gör det i t ex Sverige än.

I Sverige testas det frekvent (vid misstanke) på äldreboenden och därmed kommer också de som avlider in i statistiken för Covid-19, om de testats positivt.
Citera
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Jag tror ärligt talat han är vassare på att hantera invandringsfrågan än coronafrågan. Även om han hade gjort bättre ifrån sig än regeringen.

Men jag tror inte han hade agerat tillräckligt kraftigt för att verkligen få bukt med detta.
För det behöver man ledare som Viktor Orban eller liknande.

Kanske lättare om man besitter reell makt att genomföra ting - nu blir de till och med nekade att deltaga i vissa sammanhang, även i dessa tider utav kris...
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av balthazar01
John Campbells senaste youtube klipp totalsågar flockimmunitet. Ca 1,1 miljoner Italienare smittade hittills, och 1,16% dödlighet totalt. Dom måste alltså upp i ca 40 miljoner smittade för att uppnå flockimmunitet, och ändå har ca 13000 dött hittills. Flockimmunitet lär ju bli kostsamt.

Därför England övergav den taktiken.
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
Vad i he pågår i Frankrike 1355 döda på en dag.

Någon som följt fransk media?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in