2020-04-01, 09:39
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Du är nära, men 19% är den just nu. Kolla bara closed cases på worldometer så kan du hålla koll.

https://www.worldometers.info/coronavirus/

Återigen, det där är RAPPORTERADE fall. alltså Fall där man vet att folk har haft Corona och sedan dött eller blivit frisk, I Sverige testas bara dom som är inlagd på sjukhuset för Corona.

D.v.s har du varit hemma sjuk i Corona och sen blivit frisk och börjat jobba finns du inte med i statistiken.
Citera
2020-04-01, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petnomi
OK så det stämmer inte?
Kan du räkna ut en uppskattad siffra över antalet smittade idag?

Jag kan tro , jag tror att dödligheten hamnar på max 0,5%.
Det tar väl ca: 2-3 veckor i snitt från inläggning till döden inträffar.
Nu har ca: 200 dött , så för 2-3 veckor sen så bör det minst varit 40000 smittade.
Då bör det vara minst 50 000 smittade nu kanske 100 000
för 17 dagar sen var det 7 döda nu ca 200 det är en ökning med 28 ggr, om man tänker att
de smittade följer samma kurva så jäkligt många.

men jag kan ju ha jäkligt mycket fel.

förhoppningsvis får vi facit...nån gång
Citera
2020-04-01, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Typiska idiotsvenssons, om det inte syns finns det inte. De flesta svenskar är simpla partymänniskor som blir trötta av att tänka precis som en svårt fet man blir utmattad av att gå. Att sådana människor har politiskt inflytande är en massiv anledning till att Sverige ser ut som det gör.
"SVARTMUSKINGEN ÄR DEN FELANDE LÄNKEN MELLAN MÄNNISKAN OCH NEGERN" lyder din profiltext. Samtidigt föraktar du även "Svenssons".

Alla-människor-e-dumma-utom-mejj-syndromet?
Citera
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petnomi
Ok, jag kollade siffrorna på c19 globalt och då hamnar det på straxt under 5% dödlighet. Men med olika faktorer i olika länder så kan man inte använda den siffran mot svensk statistik tyvär.
Som sagt, inte förens detta är över kan man räkna på detta.
Nej, och döden ligger ju före friskskrivning i kedjan..
Citera
Medlem
Paladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Tjänstemannaansvaret är borttaget sedan många år, så nej.

Tack för svaret. Inte insatt i varför tjänstemannaansvaret togs bort men ibland undrar jag om inte det skulle få våra tjänstemän att skärpa sig lite. Vetskapen om att deras beslut/råd faktiskt kan få konsekvenser.
Citera
2020-04-01, 09:41
Medlem
DinKamrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
– Det är inte relevant att jämföra med andra länder vad det gäller dödsfall, utan det är snarare formen på utvecklingen totalt. Framförallt för att se när det börjar plana ut i olika länder, säger Lisa Brouwers.

– Att dra slutsatser om vad olika interventioner egentligen leder till är nog för tidigt skulle jag vilja säga.[/i]

Vi tillämpar alltså den mest frikostiga strategin på hela kontinenten och vi vet inte hur effektiv den är. Är planen att vänta och se, och om det börjar skena iväg så drar vi i nödbromsen? Precis samma misstag som alla andra kollapsade länder kört på.
Citera
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porky123
Uppdateras inte c19 idag?
Jodå, när det kommer in rapporter. 1 död i norrbotten hittills.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krillolero
Sverige hade en exponentiell ökning inledningsvis, men den bröts för ca. en vecka sedan och ligger nu mkt långt under en sådan.

Mkt långt under en sådan? Vilka dödstal tittar du på då?

FHM siffror
27/3 92
28/3 112(+10)
29/3 120(+8)
30/3 146(+26)
31/3 180(+24)

Med justering av måndagens siffror pga efterrappprtering ser jag inte någon jämn eller avtagande ökningstakt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av User30
Fetma är en garanterad riskfaktor. Det är svårt att få det faställt utifrån Kina då det är så oerhört få fetton där. Du kommer få se konsekverna av det i USA.

Jag såg klipp inifrån sjukhusen i Italien och det var anmärkningsvärt feta människor intensivvårdade.
Fetma är en faktor ja. Men det har inget med diabetes att göra. Du har inte koll på anatomi, fysiologi och patofysiologi.
Citera
2020-04-01, 09:42
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amadeuss
Han skriver på sin egen Twitter så det verkar rätt lugnt.

Någon som vet om han (Boris Johnson) sitter i karantän separat från sin gravida flickvän? Måste vara en väldigt orolig situation.
Citera
2020-04-01, 09:42
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Glöm inte att getinge producerar för fullt till andra länder. Jag tvivlar dock på att så svaga ledare som vi har i Sverige vågar agera.
Ja, så mycket var EU samarbetet värt...
Antar att Getinge får betalt för dessa länder. Frågan är om våra ledare är så ”svaga” i detta ögonblick - de ser ju bara till penningen. Det har ju tjötats mer om ekonomi än om människoliv ...
Citera
2020-04-01, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HrP
Mkt långt under en sådan? Vilka dödstal tittar du på då?

FHM siffror
27/3 92
28/3 112(+10)
29/3 120(+8)
30/3 146(+26)
31/3 180(+24)

Med justering av måndagens siffror pga efterrappprtering ser jag inte någon jämn eller avtagande ökningstakt.
När blev detta en exponentiell ökning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in