2020-03-31, 13:54
Medlem
DetBlirBraSnarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paladin
Försvaret hjälper ju sjukvården med diverse material och tält. Antar att de har högre beredskap än vanligt också i dessa tider?

Så är det alldeles säkert om det inte föreligger någon större militärövning just nu, men det tror jag inte det gör. Det var full aktivitet även under helgen som gick, så de värnpliktiga har inte fått åka hem på permis.
Citera
2020-03-31, 13:55
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Tycker tvärtom att han visar balans som litar på de som är experter. Och med experter menar jag inte fb....

Många på FB uttrycker panik och rädsla. Inte särskilt mycket rationella inlägg, utan snarare masshysteri. Man jämför statistik relativt felaktigt, då ingen vet vilken metod som faktiskt är rätt. I dagsläget åtminstone. Jag tar FB med en nypa salt och väljer att läsa in mig på diverse forskning inom området.
Citera
Medlem
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Påskkärring NEJ! Gå i skola JA, gå på gym Ja!
Hur fan tänker svetsarn?

Han tänker "enkla poäng utan att behöva göra ett skvatt".

Han ger sken av att han gör något, men i själva fallet har han inte balls att tex stänga ner skolorna i rädslan av att få pisk av alla kärringar i detta sjuka land.

Kärringarna hatar iden om att stänga skolorna av personliga och politiska skäl.

Dels för då måste de vara hemma med barnen, och dels för att de hatar själva tanken av det då det går helt emot deras syn på hur en kvinna bör leva sitt liv i Sverige.

De ser det som ett steg tillbaka i den feministiska utvecklingen i Sverige. De vill inte vika en tum på den punkten.

Landet styrs indirekt och direkt av egoistiska pms kärringar. Männen är bara nickdockor
Citera
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Och vad gör man om det inte finns att köpa någonstans?

Sitter som en hare mitt på vägen och stirrar in i den annalkande strålkastarna och bara väntar,

eller sätter igång att börja lösa problemet så fort som möjligt för att varje minut är värdefull,

genom att starta egen produktion och/eller importera med militärflyg eller annan extraordinär åtgärd,

i en extraordinär situation?

Fråga varje överkörd hare vilket som fungerar bäst.

Troligen vädja till andra EU-länder - till ingen nytta förmodligen.

Länder som eventuellt skulle kunna skicka material som Kina och Ryssland har den svenska regeringen en dåligt relation till.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Under förutsättning att det blott är 0,7 procent av det totala antalet covid-19 smittade som behöver sjukvård

Och att vi kan skydda våra äldre ifrån att smittas, speciellt i stor skala

Samt att ökningstakten för covid-19 sjuka som behöver sjukhusvård ligger på mellan 5 och 7 procent per dag de närmaste månaderna, för att sedan successivt avta.

Så har vi, gott och väl, nått flockimmunitet inom 6 månader. Men det måste få ta längre tid än 2 månader, så sjukvården mäktar med trycket.
Jag har redan påvisat att siffrorna från FHM är uppåt väggarna i ett avseende.

Merkel, Trump och BoJo pratar istället om 1% döda, 5% på IVA, 10-20% inlagda- av samtliga smittade (beräkning på 60-80% av befolkningarna smittade).

Om 400 ligger på sjukhus är ca 22% av dem på IVA i Stockholm idag (90 st, iof är siffrorna från gårdagens PK). Om antalet döda är 1% av de smittade ger det 1/5 av IVA-patienter, med viss eftersläpning. I detta fallet 18.
Vi behöver alltså inte gissa, siffrorna finns redan i Stockholm.

FHM har vad jag vet inte gjort någon uppskattning rörande döda i de siffror du själv använder.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Schlaback
Var finns pålitlig information om att smittan är lika mkt luftburen som droppsmitta?

https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMc2004973

samt

(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (2019-nCoV, SARS-CoV-2, COVID-19)
Citera
2020-03-31, 13:56
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Barnen går i skolan fem dar i veckan och drar hem smittor till sina föräldrar som sen går och jobbar i sjukvården, på äldreboenden och i affärer. Det har Löfven inga problem med. Men att ungarna går utomhus och ringer på dörrar, där den som bor kan välja att inte öppna dörren, DET har Löfven problem med. Snacka om att sila mygg och svälja kameler.

Är det bättre enligt dig att barnen är hemma från skolan och denna vårdpersonal stannar hemma och tar hand om sina barn? Smart där. Not.

Det insåg även Finland som snabbt fick öppna skolorna igen efter att ha gjort samma tankevurpa som dig.
Citera
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aju1891
Alltså är detta ett jävla skämt??

Fyfan, kommer skrivas böcker om dessa folkmördare som sätter ekonomin före liv.
Böcker som inte någon kommer att få läsa.
Men de kändes ju tryggt i alla fall när Löven sa att dom fortfarande funderar över vad mer som kan göra.
Haha vilket skämt den här regeringen är!
Citera
Medlem
DoktorTengeles avatar
Prognosen för 2020 är 9% arbetslöshet. Kan vi ligga där ska vi vara jäkligt nöjda.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DetBlirBraSnart
Så är det alldeles säkert om det inte föreligger någon större militärövning just nu, men det tror jag inte det gör. Det var full aktivitet även under helgen som gick, så de värnpliktiga har inte fått åka hem på permis.

På P7 pågår det just nu en övning.

https://www.forsvarsmakten.se/siteassets/skjutfalt-avlysningar/bjorka/tilltradesforbud-bjorka-mars.pdf
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Finnes ingen sådan info smittan är sk droppsmitta

Nej jag vet
Men ”snuttis” säger det och jag vill ta del av den informationen som hen har fått det ifrån.
Citera
Medlem
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Många på FB uttrycker panik och rädsla. Inte särskilt mycket rationella inlägg, utan snarare masshysteri. Man jämför statistik relativt felaktigt, då ingen vet vilken metod som faktiskt är rätt. I dagsläget åtminstone. Jag tar FB med en nypa salt och väljer att läsa in mig på diverse forskning inom området.

Det gör du inte alls.

Hade du gjort det så hade du haft panik själv och insett vad regeringen gör med sitt folk i dagsläget.

Men fortsätt du vara en slav.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in