2020-03-30, 04:06
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Inte riktigt så. Ett virus eller annat smittämne som "dödar allt på jorden" dör ju själv också, eftersom det inte kan klara sig utan en värd. Ett framgångsrikt smittämne dödar långsamt, och inte alla tänkbara värdar eller ens majoriteten.

På så sätt hinner det föröka sig, och avkomman hinner flytta över till nya värdar. Och medan dessa springer runt och handlar, äter på restaurang, går till skolan, tränar på gym, festar, träffar barnbarn, reser land och rike kring, och samsas i gondolskidliftar där de andas samma luft en lång stund, innan de blir för sjuka för att orka, så hinner smittämnet flytta över till ytterligare nya värdar...

Det får aldrig dö så många tänkbara värdar, att det inte finns några nya i närheten att skicka över sin avkomma till!

Jag tror inte att det funkar så. Viruset vill nå så många som möjligt och det kan alltid ligga i vila efter att alla har dött.
Citera
2020-03-30, 04:08
Medlem
HGs avatar
Nu har tydligen en 26 årig kvinna dött. Alla här på forumet kommer att säga att hon naturligtvis hade en underliggande sjukdom. Hade hon varit frisk så kan inte en 26 åring dö enligt alla experter!
Citera
2020-03-30, 04:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joh80
Va är det sant!? Det är ju helt sinnessjukt i sånt fall. Är det för att munskydd är slut så då ändrar man på reglerna och säger att det behövs inte? Lider med all sjukvårds personal.

HELT ENKELT TA MIG FAN FÖR JÄVLIGT...
Citera
2020-03-30, 04:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Nu har tydligen en 26 årig kvinna dött. Alla här på forumet kommer att säga att hon naturligtvis hade en underliggande sjukdom. Hade hon varit frisk så kan inte en 26 åring dö enligt alla experter!

Hon var troligtvis gravid. Enda kända fallet gällande en kvinna i den åldern på intensiven.
Citera
2020-03-30, 04:11
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombayduck1
Förstår. Men även om du spenderar dina pengar i Norge så lär priserna gå upp. Än så länge är det billigt, framförallt diesel. Men även fisk och skaldjur brukar jag handla på väg hem. Pendlar så har min inkomst från Norge men utgifter i Sverige så nog lite skillnad ändå🙂

Ja priserna på mat har ju redan gått upp (matkedjorna vill ju såklart inte förlora några pengar och ändrar på dagsbasis) men det finns fördelar med en svagare krona med.
Citera
2020-03-30, 04:13
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Jag tror inte att det funkar så. Viruset vill nå så många som möjligt och det kan alltid ligga i vila efter att alla har dött.

En teori som inte har motbevisats:

Vi bär alla redan på ett dödligt virus med en inkubationstid på runt 20 år. Vi blir infekterade av detta såfort vi föds. Det bryter sedan långsamt ner oss under hela livet tills vi dör av "hög ålder".
Citera
2020-03-30, 04:14
Medlem
HGs avatar
Tydligen dog 26-åringen redan i fredags men det ville man inte gå ut så tidigt med.

https://www.dn.se/nyheter/sverige/26-arig-kvinna-dod-i-covid-19/
Citera
2020-03-30, 04:16
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
https://www.amsterdamresearch.org/web/instituut-1/nieuws/tonenop/sarscov-2-in-covid-19-patients-is-likely-to-infect-the-brain.htm

The neurological damage resulting from the potential invasion of SARS-CoV-2 into the CNS is likely to be partially responsible for the acute respiratory failure of patients with COVID 19 coming into the Intensive Care Unit (ICU) with severe symptoms.

Skrämmande minst sagt, liknar Sarin eller VX där offrets andningsreflex helt lägger av.
Är detta verkligen en naturlig skapelse?
Citera
2020-03-30, 04:16
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
En teori som inte har motbevisats:

Vi bär alla redan på ett dödligt virus med en inkubationstid på runt 20 år. Vi blir infekterade av detta såfort vi föds. Det bryter sedan långsamt ner oss under hela livet tills vi dör av "hög ålder".

Låter väldigt filosofiskt och naturligtvis skall vi alla dö. Men jag tycker inte att unga människor skall behöva sätta livet till! De måste ju också få ha lite liv, eller hur?
Citera
2020-03-30, 04:18
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Finns det något som helst som backar upp detta? Det enda jag hört är att vissa inte visar symptom.

97% är en siffra han dragit ur röven som vanligt.

Men väldigt många är det, en studie säger 50-75%, en annan 86% nu som diskuteras i videon jag behandlar i denna tråd. Dessa asymptomatiska driver dock smittan mer än de med symptom.

(FB) Lösningen på COVID-19 Pandemin.
Citera
2020-03-30, 04:18
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emanuel57
HÅLLER MED. FOK TAR INTE SITT ANSVAR. Man har facit i handen av sportlovsveckan. Vill man upprepa eländet? Och att personal inom vården jobbar med Covid-19 patienter UTAN MUNSKYDD??? VAD ÄR DETTA FÖR LAND???

Var jobbar de utan munskydd?
Vet att det är brist på munskydd men det betyder inte att man inte har det.

Är så fallet så kommer vårdfacket att införa personalstopp och all verksamhet kommer stoppas tills dess man fått sina masker.
Detta borde vi med all säkerhet få reda på om så sker, vilket det inte gjort.
Citera
2020-03-30, 04:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiespekulanten
vet någon hur länge pandemin kan pågå?

jag läste någonstans att en vaccin tar 3-18 månader att utveckla.

kommer sverige att börja ge ut gratis masker till alla invånare och införa lag som kräver att man bär en mask.
Enligt Trumps chefsläkare så är det inte möjligt att få fram ett säkert vaccin på under ett års tid, 12 månader är minimum , och då skall allt klaffa från första testinjektionen till ett vaccin som går att massproducera . Man kan ju inte hasta fram nått som miljarder människor skall ta, det skulle ju kunna bli en katastrof om det skulle visa sig i efterhand att det uppstår problem som det t.ex gjorde med svinvaccinet, många experter ser detta som allt för optimistisk och säger att 2-3 år är mer rimligt att hoppas på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in