2020-03-29, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anosh3
Tror ni det kommer ta 3-4 år innan ekonomin är tillbaka på samma nivå som i början av 2020?

Nej. Beror väldigt mycket på hur detta hanteras i tidigt när de börjar återgå till det normala. 3-4 år kan det ta om det går mycket sämre än beräknat.
Citera
Medlem
Den här tråden är verkligen en orgie av alarmister, självutnämnda experter och annat otyg. Fascinerande hur så många kan ha så mycket att säga om något de - i de flesta fall - vet så lite om. Smidigast är förstås att lystra till vad någon uppmärksamhetskåt konspirationsteoretiker på jutub har att säga och sedan hårdpropsa för den linjen. Nästan så att man blir avis ibland, sådan oerhörd pondus och självsäkerhet många uppvisar.

(Ja, jag är bäst och står över alla.)
Senast redigerad av Lenk 2020-03-29 kl. 17:54.
Citera
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BourbonStreet
Att kalla honom för "Dr. Tengelle" är barnsligt och omoget. Och nej, jag har inte valt honom till idol. Vafan skulle jag göra det för? Hela satans drevet kring den mannen är dock helt sinnesrubbat. Men det kommer ju främst från egoistiska, populistiska muppar. Så vad kan man vänta sig? Säger bara: mog1 mog1 mog1

Bättre med dessa indiska kvinnor som försöker skrämma demonen Corona. Hoppas det hjälper.
https://www.liveleak.com/view?t=ss8Ij_1584502609
Du har aldrig funderat över vart drevet grundar sig på?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Adidas.
Ja precis. Med 10 miljoner människor.

Holland 130 döda idag. Belgien 80 döda idag. Länge leve Tegnell.
C19. se. Du måste vara en hasch missbrukare för du nämner Holland väldigt mkt. Holland har 17 milj invånare. Belgien 11.4...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
C19. Se. De minskar ej.

Det som minskar är antalet NYA inskrivningar per dag. Självklart minskar inte totala antalet än.
Citera
2020-03-29, 17:52
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
C19. Se. De minskar ej.
Det är inte mitt fel du inte lyssnar på svenska nyheter utan referar till massa jävla skit siter. På SVENSKA radion sa dom nyss intensivvårdande minskar. Rensa öronen pojk.
Citera
2020-03-29, 17:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
När allmänsmittan har tagit fart över hela landet.

Vi är inte riktigt där än i de flesta delar av landet om vi bortser från Sthlm. Just nu är Stockholm mest drabbat. Men bara 1/10 av befolkning bor i Sthlm.

Så när smittan tar fart i region efter region - det är då vi börjar skena. För vissa regioner sker det först i slutet av april. Kanske maj pga den långsamma inkubationstiden och det långsamma sjukdomsförloppet.

Påsken blir en katastrof för Norrland när Stockholmarna ska upp och åka skidor.
Citera
2020-03-29, 17:53
Medlem
Jag har kollat in statistiken lite för Skåne.

Vi har i snitt 9st rapporterade fall om dagen sedan den 2:e Mars.

Vi har i snitt 6st rapporterade fall sedan den 13:e Mars.

Res inte ner till Skåne om ni inte är skrivna och bor här tack. Förhindra smittspridningen.
Citera
2020-03-29, 17:54
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/50gJ26/smittskyddslakaren-laget-i-varden-ar-anstrangt Ökning.
Citera
2020-03-29, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Det är inte mitt fel du inte lyssnar på svenska nyheter utan referar till massa jävla skit siter. På SVENSKA radion sa dom nyss intensivvårdande minskar. Rensa öronen pojk.
Ja och de säger att invandringen är lönsam på radion med. Massa forskare och läkare.
Citera
2020-03-29, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Han är väl fritidsforskare (arbetslös) antar jag.

---

För övrigt är det ju inte klokt hur många som febrilt läser allt de kan hitta på nätet och söker selektivt fram det som ligger i linje med deras egen tro. Om det bara finns en antydan om att något skulle kunna vara på ett visst sätt så blir det enligt dem sanningen för hur det är. Den som säger emot eller ifrågasätter möts med krav på omvänd bevisbörda och ska bevisa det de själva inte behöver bevisa.

Den enda faktan som finns är att det inte finns någon evidensbaserad vetenskaplig forskning som med säkerhet kan säga hur det otvetydigt förhåller sig. Det finns alldeles för litet underlag för det och teorierna är ännu obevisade.

Garanterat!

Spot on! När en pandemi blir en infodemi.. En stor del har varken någon impullskontroll eller någon minsta källkritisk sträng i kroppen. Det pratas väldigt mycket om eget ansvar för att förhindra smittspridningen men desto mindre om eget att ansvar för att hjälpa till att förhindra ryktesspridning och spekulationer som saknar någon grund.

Sorgligt att vissa vägrar förstå vikten av desinformation i samband med en pandemi då det kan få förödande konsekvenser, inte enbart för individerna utan för samhället generellt.
Citera
2020-03-29, 17:55
Medlem
Till er som undrar varför FHMs siffror är så konstiga. Det är pga att vissa regioner bara rapporterar 2ggr per vecka till FHM men släpper rapporter varje dag. Vi har därför minst 122 döda. FHM kommer ha en rejäl ökning imorgon då alla regioner rapporterar. Det jag inte fattar är att Tengil vet detta men använder ändå dessa siffror som bevis på en minskning. Nu kommer han se ut som en ännu större idiot imorgon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in