2020-03-29, 15:25
Medlem
Skulle in på Rusta nyss o handla lite småsaker, medans jag sitter i bilen kommer en läkare ut som jag kände igen, han jobbar både en vårdcentral och jour på primärvården. Så fort dörrarna öppnas hör jag honom hosta, och han hostar som f*n hela vägen till sin bil....
Invandrarläkare btw..

Det här kommer inte sluta bra, om inte ens han skulle lyssna på råd o stanna hemma varför skulle någon annan?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Han ljuger. Och det uppenbart. Siffrorna tyder istället på att IVA på landets sjukhus är smockfulla och att nya patienter inte kan skrivas in. Därav minskningen av nyinskrivna.

Nej just nu. Har patienter gått tillbaka till vanlig avdelning från intensiven! Man får ju hoppas de är friska nu. Kolla Östergötlandssiffror.
Men det kan se helt annorlunda ut imorn. Man får hoppas på det bästa!
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Vilken regering?

Antar att det är USA för i Sverige säljer våra industrier den medicinska utrustningen utomlands. Vi har ju Stefan som Statsminister och då blir det inte mycket nationalism!
Citera
2020-03-29, 15:26
Medlem
RealRoastBeefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rezpekt1057
Kan någon förklara skillnaden på kritisktillstånd och serious tillstånd?

Serious: syrgas
Critical: respirator alt ECMO.
Citera
2020-03-29, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KLR
Skulle in på Rusta nyss o handla lite småsaker, medans jag sitter i bilen kommer en läkare ut som jag kände igen, han jobbar både en vårdcentral och jour på primärvården. Så fort dörrarna öppnas hör jag honom hosta, och han hostar som f*n hela vägen till sin bil....
Invandrarläkare btw..

Det här kommer inte sluta bra, om inte ens han skulle lyssna på råd o stanna hemma varför skulle någon annan?

Får ju hoppas det var pollen. Du skulle ha filmat och skickat till nyheterna va fan! 😕
Citera
2020-03-29, 15:27
Medlem
Mackan1992s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Spyttet du blod (som kom fra munn, hals eller noe annet sted i luftveiene), eller kastet du opp blod fra magen?

Du har rett i at oppkast med blod kan være fra magen, men jeg forsto det som spytting av blod.

Nej jag spydde blod. Kom först bara vatten och sånt men sen när kräkningarna blev mer ansträngda så kom det nästan bara blod. Började även rinna blod från näsan.

Har inte spytt sen dess men är fortfarande väldigt seg och hängig
Citera
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Antar att det är USA för i Sverige säljer våra industrier den medicinska utrustningen utomlands. Vi har ju Stefan som Statsminister och då blir det inte mycket nationalism!

Det var Storbrittaniens.
Citera
Medlem
Mats Bojestig, hälso- och sjukvårdsdirektör vid region Jönköping, uttalar sig om den yngre man som dött av coronaviruset.
– Jag kan berätta att det rör sig om en man i 30-årsåldern som har en riskfaktor för covid-19 och han har avlidit i fredags

Han var 30 ich alltså, inte 40.. många turer innan det blev klart vilken ålder han hade
Citera
2020-03-29, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Totalt 443 personer som insjuknat vårdas på sjukhus i regionen

Edit: ah du menar på IVA
Siffran är ju totalt, accumulerat, ingen ögonblicksbild?
Citera
2020-03-29, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Det är dom som vårdas på IVA nu.

Andra länkar visar samtliga som har vårdats på IVA.

Ok, tack
Citera
2020-03-29, 15:29
Medlem
Summer24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KLR
Invandrarläkare btw..

Exakt. Därför väntar visa på en explosion och inte en nedgång. Tror det är precis så här många bär sig åt..
Citera
2020-03-29, 15:29
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan1992
Nej jag spydde blod. Kom först bara vatten och sånt men sen när kräkningarna blev mer ansträngda så kom det nästan bara blod. Började även rinna blod från näsan.

Har inte spytt sen dess men är fortfarande väldigt seg och hängig
Du bör läsa det här:

Snabb behandling av sepsis kan rädda sjuka

https://www.svd.se/snabb-behandling-av-sepsis-kan-radda-sjuka
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här