2020-03-28, 11:09
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanibalurban
jag läste i utländsk press att han uttnytjade krigslag o beodrade - så borde göra alla länder

Det gör de i Frankrike, problematiken för Trump är att han gör det kring en fabrik som inte ägs av bolaget han försöker använda planekonomiska metoder på ovanpå att deras övriga fabriker inte går att ställa om på samma sätt som om det hade handlat om att man skulle behöva flygplan eller dylikt
Citera
2020-03-28, 11:10
Medlem
Amadeusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robocop999
Varför skulle de då slutat mörka?
För att det blir omöjligt. Lite som när Iran blev tvungna att erkänna att man sköt ner passagerarflygplanet.
Citera
2020-03-28, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Du som verkar insatt i den grupp företagare som verkligen har det svårt nu, kan du förklara ditt bästa scenario. Skulle det inte vara bra om tex 10000 testades i Stockholm varje dag, så man kunde isolera de om hade covid19, och samtidigt kunna få igång alla människor som kan fortsätta arbeta och efterfråga varor och tjänster som många småföretag tillhandahåller?

Givetvis skulle det vara bra, om möjligheten fanns att testa så många.
Citera
2020-03-28, 11:11
Medlem
MikeHanlons avatar
Har läst igenom Socialstyrelsens nya riktlinjer för intensivvård vid extraordinära händelser. Förutom att dela patienter i prioritetsgrupp som ges förtur till IVA-vård ger de även visst utrymme för att avbryta IVA-vård hos en patient för att ge till någon annan med bättre prognos.
Vilket är sensationellt på många sätt...
Citera
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset

Enligt Aftonbladet.

De 92 dödsfallen i Sverige är i följande grupper:

50-59 år : 2 st.
60-69 år: 4 st.
70-79 år: 21 st.
80-89 år: 47 st.
90+: 18 st

Dessutom rapporteras om en svensk man i 70 års åldern som dött på ett kryssningsfartyg utanför Panama.

Kryssningsindustrin kommer att blöda hårt. 400.000 jobb bara i Florida. Worldwide miljoner naturligtvis och det inom en vecka. Redan nu går halva kompisgänget friställda från östersjöfärjor. Enda nischen som klarar sig är frakt, ctvs och yachting. Kompis som jobbar på Burgess, han sa att trycket nu var oerhört. Alla superyachts chartras minst 3 månader istället för två veckor. Miljardärerna flyr till södra Chile eller Mikronesien
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
FHM ger daglig uppdatering kl 14. Vad jag vet var det +210 igår typ, så jag vet inte vad han snackar om.

Han snakket om antall tester totalt pr dag. Ikke antall positive tester.
I Norge var det pr 26 mars kl 1500 utført 78 036 tester.
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Ur ett globalt perspektiv ser det ut som att allt bara blir värre och värre...

Hur i helvete ska vi lyckas stoppa detta jorden runt...? Vi forskar dag och natt utan att hitta svar..
Citera
Medlem
CityBangBangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Estramus
Att läsa flashback har gett en väldigt bra inblick i hur oerhört korkade, galna människor det finns. Jag är fortfarande lite överrumplad ibland. Läsning av flashback borde ingå som en del av samhällskunskap och psykologi.

Har hört ett rykte om att man kan bli immun mot covid 19 genom att slicka någons anus där personen ifråga har milda symtom. Det kallas visst för rimning, konstigt att detta inte finns uppskrivet bland punkterna hur man bör skydda sig.. jag menar att det vore ju inte alls osannolikt att det hjälper med rimning då vaccin just fungerar så att man blir kontaminerad med en liten del utav det aktuella viruset. Fast jag skulle nog själv föredra att kyssas med en person som har milda symtom, då det känns betydligt mera hygieniskt.

Hur är det annars med samhällskunskapen då? Du känner väl till vilka som vill ta över världen genom aktivt barnafödande.. det finns visst en viss profet inblandad, en och annan därifrån har ju redan uttalat sig om att corona är guds straff mot västvärlden etc, så IS behöver inte vara lika aktiva för närvarande. Men tänk dig när även de är drabbade och det börjar dyka upp terroristangrepp med hostande som förföljer otrogna och samtidigt skriker allahu akbar, likt en smärre zombiearme; postakopalypsen nästa säger jag till dig i förtroende..
Vem gillar du bäst utav Freud respektive Jung då..?
Själv tycker jag Jung är överlägsen med alla sina upptäckter han gjorde under sin livsgärning.
Citera
2020-03-28, 11:12
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Detta är ett väldigt smittsamt virus ju därför vi hamnat där vi hamnat.

Se professorns inlägg!

https://youtu.be/yN3BWaEH3tY?t=925
Professor Hugh Montgomery
beskriver hur smittspridningen går till (exponentiellt)

"It's not about you, it's about everybody else."

Jo, men det har inte 100 % smittningspotens.
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Visst är det presskonferens idag klockan 14, med Folkhälsomyndigheten och kanske statsministern? Det kan man ju förvänta sig naturligtvis i dessa tider. Vilka kanaler sänder?
Citera
Medlem
AgentJoyBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det gör de i Frankrike, problematiken för Trump är att han gör det kring en fabrik som inte ägs av bolaget han försöker använda planekonomiska metoder på ovanpå att deras övriga fabriker inte går att ställa om på samma sätt som om det hade handlat om att man skulle behöva flygplan eller dylikt

Och ändå är det så mycket bättre än Löfven som sitter hålögd med en slapp kuk i handen och undrar vad han ska göra.

Dags att damma av ”rysk desinformation” så kanske svenskarna sitter stilla i båten?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AgentJoyBoy
Fel, i flera länder har dödssiffran ökat mycket snabbt och ännu mer än i USA.

Vad som är intressant är antal döda per capita.

Högst ligger San Marino med 619 döda per miljon innevånare. Därefter Italien 151 döda per miljon och Spanien med 110.

USAs 5 döda per miljon innevånare är väldigt blygsamt i dagsläget. Nog att det finns stora bekymmer i USA som exempelvis många hemlösa och många utan tillgång till sjukvård men jag undrar fortfarande hur Sverige kan påstå att läget just nu skulle vara värre i USA?

Du vet, Sverige som har 10 döda per miljon innevånare.
Louisiana har just nu 26 döda per miljon invånare - och då ligger mardi gras effekt två veckor fram i tiden. Kan bli ett blodbad utan dess like.

Staten Washington har 23 döda pr miljon, staten New York 28 osv osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in