2020-03-28, 00:02
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
Sluta nu med det där ryssdravlet...

Situationen i Sverige ser katastrofal ut fram till v.17

Har du nå lösningar/idéer?

Icke. Trollet ska behandlas därefter, annars kanske nån arm flane lyssnar på hans gallimatias.

Det ser rätt illa ut ja.

Nja, jag tror det är för sent för det mesta. Men visst, rena reseförbud från och till Stockholm annat än nödfall/leveranser eller familjerelaterat vore väl en grej för att minska ner takten något.
Annars anser jag att tåget lämnade perrongen redan när FHM tyckte att det var bra att åka till Italien på sportloven, accelererade till marschfart när de inte ville ge råd om självkarantän och sen blev det höghastighetståg av det hela när alla och envar insåg att vi inte hade resurser för vare sig testning, skyddskläder eller ens färdiga beredskapsplaner för en pandemi.

Därmed inte sagt att jag tror på någon apokalyps, men tunga månader kommer det bli.
Citera
2020-03-28, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Detta blir ju bara värre och värre, ska forska mer om detta hela natten. Tegnell är en riktig mördare den jäveln.

Panderix var väl testat. Men uppenbarligen hade man inte testat det på barn vilket flera länder upptäckte.
Citera
2020-03-28, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vidrikfittanen
På 90-talet åt jag ibland vitlökskapslar i förkylningstider och inbillade mig att det hjälpte. Tänkte köpa mig en burk nu. Men så kom jag att tänka så många italienare som dött. Dom äter ju mycket vitlök. Väl? Så vitlök kanske inte stärker immunförsvaret på så sätt att det kan försvåra för coronavirus att få fäste? Eller vad tror ni? Vilka preparat äter ni?

VitaminC Zink Ozon Gammeldansk
Citera
2020-03-28, 00:04
Medlem
Citat:
På 90-talet åt jag ibland vitlökskapslar i förkylningstider och inbillade mig att det hjälpte. Tänkte köpa mig en burk nu. Men så kom jag att tänka så många italienare som dött. Dom äter ju mycket vitlök. Väl? Så vitlök kanske inte stärker immunförsvaret på så sätt att det kan försvåra för coronavirus att få fäste? Eller vad tror ni? Vilka preparat äter ni?

Äter inget som jag inte annars äter. Däremot kan man öva sina lungor om man är klen i dom.
Stor petflaska avskuren med vatten i och en slang i och blås ut så det bubblar i vattnet , så kan du stärka dina lungor.
Senast redigerad av Browser 2020-03-28 kl. 00:06.
Citera
Medlem
stone_sleepers avatar
Taiwan varnade WHO om det nya viruset i Wuhan i slutet av december.
WHO svarade inte och försökte även tysta ner Taiwans varning.

https://asiatimes.com/2020/03/who-refused-to-act-on-taiwans-virus-alert/

WHO ‘refused to act’ on Taiwan’s virus alert
The self-governing territory sounded the alarm when Covid-19 first emerged in the Chinese city of Wuhan

The Taiwanese government has said it sounded the alarm at the end of last year about possible human-to-human transmission of a new coronavirus when it first started to strike people down in the central Chinese city of Wuhan. Yet its warning went unheeded by the World Health Organization (WHO), of which the island is not a member due to disputes over its statehood.
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Vad är "dagen noll"?

Dödsfallen sker exponentiellt. Först ligger de och kryper fram efter x-axeln. Bara en försiktig ökning för varje dag. Men så plötsligt en dag skjuter dödstalet brant uppåt. Från den dagen kommer dödstalet ligga högt för ett bra tag framöver. Den dagen är alltså dag noll. Då går allt in i en ny fas. Och det är då som sjukvården riskerar hamna i samma situation som Italien och Spanien. Att sjukvården riskerar kollapsa och att man så måste välja vilka som ska få ligga i respirator eller ej, för det finns inte tillräckligt många platser.

Citat:
Tegnell får även frågan om Stockholm är på dag noll, den dag då kurvan börjar gå brant uppåt och mer drastiska åtgärder kan behövas.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/anders-tegnell-hart-tryck-pa-sjukvarden-i-stockholm

Citera
Medlem
Prayuths avatar
Citat:

Vitlök är nyttigt men det har inga bevisade effekter mot virusinfektioner. En hälsosam kost är viktigt för att kunna bekämpa sjukdomar och stärka immunförsvaret. Mycket C-vitamin och mineraler behövs för det.
Citera
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Antal döda/1 miljon invånare:

1. San Marino: 619
2. Italien 151
3. Spanien 110
4. Andorra 39
5. Holland 32
6. Frankrike 31
7. Iran 28
8. Schweiz 27
9. Belgien 25
10. Luxemburg 24
11. Caymanöarna 15
12. Storbritannien 11
13. Sverige 10
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Ja exakt! Det jag skrev ju- "sossar osv". Samma skrot och korn i min värld iaf.

Jo men jag har inte märkt någon generell trend bland invandringskritiska att de förespråkar lockdown, tvärtom har jag sett att många tycker det är bra att regeringen inte sätter hårdare regler och detta i synnerhet efter det blev känt att en stor andel av de avlidna visade sig vara somalier.
Citera
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noningra
VitaminC Zink Ozon Gammeldansk

Om man inte vill bli smittad så ser man till att inte bli smittad, enkelt!
Citera
2020-03-28, 00:05
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rovsmor-bredbart
Norge har hela tiden ngr hundra fler smittade, men så mycket färre döda jämfört med Sverige!
Undrar om dom har fler yngre smittade som klarar sig bättre eller vad kan det annars bero på?
Såg att du har fått åtminstone ett svar, om det är fler så har jag inte sett det och det tar timmar att läsa ikapp och den tiden har jag inte.

Ger mig på ett tillägg till det svar jag sett att du fått (att, jo Norges smittade är yngre, enligt den som svarade).

Norge hör till dem som testar allra flest såg jag i en tabell någonstans häromdagen som någon länkade. Det är väl därför de hela tiden ligger en liten bit högre än oss i antal registrerade smittade och därför blir relativa andelen döda lägre. Norge har även ungefär hälften så många invånare mot oss - men de har ändå just nu en knapp femtedel så många som har dött. Om allt övrigt vore lika så kunde man tro att de skulle ha ungefär hälften så många döda men ligger alltså betydligt under den siffran.

Det kan ändras och det går nog heller inte att räkna riktigt så vad gäller dödsfall per capita eftersom det bland annat beror på vilka som smittas och blir allvarligt sjuka.

Norge har ju även stängt ner mer än vad vi har gjort. Vi får se uträkningar sedan när allt detta är över, om det går över, har börjat tvivla mer på det nu än tidigare.

Denna sjukdom är inte rolig (underdrift, för er som inte förstår det).
Citera
2020-03-28, 00:05
Medlem
Prayuths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
Taiwan varnade WHO om det nya viruset i Wuhan i slutet av december.
WHO svarade inte och försökte även tysta ner Taiwans varning.

https://asiatimes.com/2020/03/who-refused-to-act-on-taiwans-virus-alert/

WHO ‘refused to act’ on Taiwan’s virus alert
The self-governing territory sounded the alarm when Covid-19 first emerged in the Chinese city of Wuhan

The Taiwanese government has said it sounded the alarm at the end of last year about possible human-to-human transmission of a new coronavirus when it first started to strike people down in the central Chinese city of Wuhan. Yet its warning went unheeded by the World Health Organization (WHO), of which the island is not a member due to disputes over its statehood.

Det var säkert Fastlandskina som tystade ned det hela.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in