2020-03-27, 23:56
Medlem
Francos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Ja...? Detta är inte MERS. Du vet att virus uppstår, hoppar mellan arter och muterar överallt på jorden va?

Det fetstilta är inte mina ord, det är saxat från en rapport SRI presenterade redan 2015.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Det var det väl också? Sen är det lite mer som avgjort och det handlar om gener bland annat.
OK.

Världshälsoorganisationen (WHO) anklagas för att ha överdrivit pandemihotet efter påtryckningar från läkemedelsindustrin – vilket lett till miljoner inköpta vaccindoser som ingen längre vill ha. Igår förhördes WHO av Europarådet om svininfluensan i en historisk hearing.
https://www.svd.se/who-pressas-om-influensa
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackin
Att Tegnell ljög i tv 22 mars? Att han lömnar ingen godkänd studie på flockimmunitet. Att människor dör in sina hem. Att Sverige på 10 miljoner har bara testat 14000. Att många som lider av kraftig lung inflammation inte ens testas. Allt finns dokumenterat.
Allt kommer att presenteras vid rättegången när de ansvariga ställs till svar på FN domstolen.

Vad? Är det bevis menar du? Lägg ner du har ingenting att komma med.
Citera
2020-03-27, 23:57
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hermankarlsson
Är jag tvungen att förklara vad du skriver.. Du menar att narkolepsi var en skandal på ett snabbt vaccin som räddat många liv.

Jag frågade dig efter ditt kryptiska svar, jag kan inte telepati.
Det var inte vad jag sa, jag återgav det man läste om i tidningen.

Läs själv vetja, det har varit massor med rapporter och inslag i Aktuellt och över hela sveriges media.

https://www.svd.se/om/narkolepsibarnen

Du kan googla om du behöver mer länkar.
Citera
2020-03-27, 23:57
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Franco
Det fetstilta är inte mina ord, det är saxat från en rapport SRI presenterade redan 2015.

Det förstod jag också. Men det var dina ord att detta kommer från MENA-länder. Jag undrade då varför du tror det. Med så långt? Om du är så illa insatt att du tror att detta handlar om MERS så har du lite att lära innan du postar igen törs jag säga.
Citera
2020-03-27, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
4 läkare smittats i Norrbotten, förtroendeingivande

https://www.vk.se/2020-03-27/fyra-lakare-coronasmittade-i-norrbotten

Vänta bara tills första sjukvårdspersonalen avlider, i synnerhet nu när det kallar in nyss pensionerad personal igen som i Stockholms regionen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=3194911

Här bedyrade Tegnell hur väl beprövat Pandemrix var:

”Anders Tegnell på socialstyrelsen är inte orolig för att Sverige är först ut med att vaccinera och enligt honom är Pandemrix ett mycket väl prövat och godkänt vaccin.”

Och resultatet:
https://www.sydsvenskan.se/2019-03-24/vaccinet-som-forstorde-livet-for-hundratals

Jag har fått intrycket av att han är väldigt pro-uk av någon konstig anledning. Kanske kan det bero på hans skolgång där tidigare, eller bara en förkärlek till landet. Men hursomhelst, så verkar han ta allt som kommer från UK med hull och hår, deras fotspår är Tegnells vägvisare. Han är inkompetent och oförmögen till att ta egna beslut.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Big-Daddy
Nja med folk som Gates som i flera år utfört modeller av pandemier via superdatorer så är jag mer på hans linje. Problemet med Sverige är arrogansen och gudskomplexet vi ser av "experter" i ledning tillsatta där för att de är lätta att styra av eliten likaså politiker.

Fast det är ju NI som inget hellre vill än att staten agerar Gud och överförmyndare.
Det är inget jag tror på.
Citera
2020-03-27, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salsadansaren
Jag har fått intrycket av att han är väldigt pro-uk av någon konstig anledning. Kanske kan det bero på hans skolgång där tidigare, eller bara en förkärlek till landet. Men hursomhelst, så verkar han ta allt som kommer från UK med hull och hår, deras fotspår är Tegnells vägvisare. Han är inkompetent och oförmögen till att ta egna beslut.

Vem skulle ta beslut menar du? Har du annat att komma med genom din expertis som epidemiolog?
Citera
Medlem
vidrikfittanens avatar
På 90-talet åt jag ibland vitlökskapslar i förkylningstider och inbillade mig att det hjälpte. Tänkte köpa mig en burk nu. Men så kom jag att tänka så många italienare som dött. Dom äter ju mycket vitlök. Väl? Så vitlök kanske inte stärker immunförsvaret på så sätt att det kan försvåra för coronavirus att få fäste? Eller vad tror ni? Vilka preparat äter ni?
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big-Daddy
Nja med folk som Gates som i flera år utfört modeller av pandemier via superdatorer så är jag mer på hans linje. Problemet med Sverige är arrogansen och gudskomplexet vi ser av "experter" i ledning tillsatta där för att de är lätta att styra av eliten likaså politiker. Detta i sin tur resulterar i ignorans och därmed problem.

Ja det är verkligen Gudskomplex de luxe

Vi kan inte stänga ner Stockholm bara sådär, det helt uteslutet, "Mikael Dammberg"

Hela Europa stänger ner, men Stockholm är så heligt så det kan man absolut inte stänga ner.
Citera
2020-03-28, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Fast det är ju NI som inget hellre vill än att staten agerar Gud och överförmyndare.
Det är inget jag tror på.

Nej det borde inte behövas, men nu är det ju uppenbarligen så att en stor del av befolkningen förstår inte allvaret i situationen och detta drabbar dig som kanske lyder de rekommendationer du nu fått.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in