2020-03-26, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dynamik
Varför är Sveriges siffror på avlidna så jävla märkliga? Det verkar falla bort fall och ta flera dagar innan de räknas in. Igår 22, idag 8? Inte en jävla chans att det stämmer.
Var hittar du de där siffrorna? Igår 62, idag 70 på de sighter jag kollat.
Citera
Medlem
tjallepetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BourbonStreet
Jag följer ingen. Jag låter mig bara inte dras med i flashback-drev som har varken balans eller fason.

Flashback drev? Jag följer drevet från forskare runt om i världen samt självaste WHO. Jag litar mer på Dr Tedros än vår egna Dr Tengele.

Men du är väl en sån som skulle hoppa från en klippa och FHM sa att det är det bästa sättet att stoppa smittan.
Citera
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
Smittade:

Afrika 14 mars
Egypt (93), Algeria (26), South Africa (24), Senegal (19), Tunisia (16), Morocco (7), Burkina Faso (2), Cameroon (2), Democratic Republic Of The Congo (2), Ghana (2), Nigeria (2), Cote D’ivoire (1), Ethiopia (1), Gabon (1), Guinea (1), Kenya (1), Sudan (1) and Togo (1)

Afrika 26 mars
South Africa (709), Egypt (442), Algeria (264), Morocco (225), Tunisia (173), Burkina Faso (114), Senegal (99), Côte d’Ivoire (80), Cameroon (72), Ghana (68), Nigeria (51), Democratic Republic of the Congo (45), Rwanda (41), Kenya (25), Togo (23), Madagascar (19), Uganda (14), Djibouti (12), Ethiopia (12), United Republic of Tanzania (12), Zambia (12), Equatorial Guinea (11), Niger (7), Seychelles (7), Gabon (6), Benin (5), Mozambique (5), Cape Verde (4), Central African Republic (4), Congo (4), Eritrea (4), Eswatini (4), Guinea (4), Namibia (4), Chad (3), Gambia (3), Liberia (3), Sudan (3), Zimbabwe (3), Angola (2), Mali (2), Mauritania (2), Libya (1) and Somalia (1).
Ja usch...! Siffrorna är ännu så länge nere på en annan nivå jämfört med Europa och USA men man kan tydligt se samma progressiva utveckling...om ytterligare två veckor lär vi få se siffror på tusentals i många av dessa länder
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ningudo
Luktar BS. Men jag lyssnar gärna på experter. Ange nu källa på epidemiologer som anger mer än 50 000 döda, annars kommer du bara med mer skitsnack.

Det är bara att räkna. Kalkyler som den hade i UK var att 60% av befolkning måste smittas, det blir lite över 50.000 i Sverige.

Den enda faktor som är för oss är att svenskarna är inte så familjcentrerat som vi spanjorer och italienare, det verkar vara att mest av smittspridning tog plats inom familjer. Stora distanser och låg befolkningstäthet är också en plus. Inte i Stockholm med T-centralen som naveln dock.
Citera
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinnersten
Öööööh Fy fan, det blir ju bara mer och mer stört detta.

Man verkar ju förfan "vilja" ha en katastrof.

Vad fan ska man tro när saker blir såhär dumma?

Folk är inte idioter, vi ser ju att någonting inte stämmer.
Viktigt att notera vem och vilka som är ansvariga från och med nu.

Upphandlingen stoppades av den här karln;

SVT har frågat jurister hos polisen varför man avbrutit upphandlingen först efter att man utsett en vinnare. Frågorna hänvisas till den ansvarige inköpschefen Thomas Wedegren som inte vill låta sig intervjuas.
Citera
2020-03-26, 16:29
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Svensk tjej bosatt i NY smittad med covid-19.
Skriver om det på sin blogg

https://nouw.com/linaaxmacher

Svarar på frågor på youtube

https://www.youtube.com/watch?v=eU8B4iwTbYM
Hmm, vet inte om jag litar på henne. Ett drag för att bygga upp en youtube kanal och tjäna pengar. Varför skulle hon annars sitta och visa brösten?

Dessutom tillåts inga kommentarer, bara det är suspekt tycker jag.
Citera
2020-03-26, 16:29
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Det verkar komma fler och fler rapporter om att man kanske inte får någon jättelång immunitet av viruset.

3 månader har jag läst som exempel.

Vem i helvete vill då smittas och "få det överstökat" om man ändå kan bli smittad igen, och igen, och igen, och igen ända tills man blir så gammal att man avlider av skiten.

Nä, bäst är att hålla sig borta från skiten, så långt det bara går!

Så kan Tegnell och resten av idioterna få leka försökskaniner själva, med sina egna kroppar, och kolla hur pass bra deras organ har klarat sig efter infektionen.

Det verkar komma?

Antingen kommer det rapporter och då visar du oss dessa rapporter, eller så kommer det inga rapporter.

Verkar komma.
Citera
2020-03-26, 16:31
Medlem
Frågan är varför Sverige inte följer WHO:s riktlinjer när man brukar lyssna på FN i vanliga fall.
Citera
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vatskebrist
Var hittar du de där siffrorna? Igår 62, idag 70 på de sighter jag kollat.
62 totalt (22 igår), 70 totalt(8 hittills idag). Ni har båda rätt.
Citera
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joohnn
Hur är det egentligen...
Om en svensk man på 55 år som har betalat skatt hela livet på kommer in och behöver vård.
Och en invandrare på ett ungefär 25 år men ingen vet säkert när han inte har något personnummer och men inte betalt en ända krona i skatt.
Vem får vård? Hur ligger det till igentligen?
Invandraren förmodligen. Allt annat kan nog ses som rasistiskt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Tegnell är sjuk. Han borde följa sitt eget råd och stanna hemma.

Porvoo ingår väl också i det isolerade området så området som är isolerad är stor till ytan och har också stor folkmängd.

Men men, känner du dig snuvig på morgonen stanna hemma.
Snuva som inte ens är främsta symptom på Covid-19.

Jo Porvoo (Borgå) är med.
https://en.wikipedia.org/wiki/File:Uusimaa_kunnat.svg
Citera
2020-03-26, 16:32
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorigo
"Det behövs ingen data". Det säger allt om hur (o)vetenskapligt lagd du är. Du borde inte uttala dig om sådant du inte har någon kunskap i.

Läs också gärna om Dunning-Kruger-effekten. Du är ett prima exempel på den. https://en.wikipedia.org/wiki/Dunning%E2%80%93Kruger_effect
Vad han syftar på är att om inga smittade träffar osmittade så minskar smittspridningen och därmed dödsfallen. Missade du det medvetet eller omedvetet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in