2020-03-26, 13:48
Medlem
3 döda (minst) sen igår.

Blekinge.
Skåne.
Jönköping.
Citera
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Stockholm kan isoleras! Samtal pågår
Det är ingen förlust bara dom ser till o stänga skiten för gott. Alltid problem från den staden så resten av sverige kan njuta av våren o dess uteserveringar.
Citera
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:

Enligt källor till Aftonbladet.
Man kan ju alltid hoppas!
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:

Samtal hela natten, alla forskare och experter pressar. Tegnell vägrar....... Kommer bli en djup politisk kris detta...... I mitten av allt...
Citera
2020-03-26, 13:49
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Takk for interessant informasjon! Kan det også være lurt å ta c-vitaminer forebyggende, i tilfelle man får denne virusinfeksjonen?
Det verkar vara bra för dem allra sjukaste. Jag vet inte om vitamin C sjunker när man har en mild variant.

Citat:
Weber, 34, said vitamin C levels in coronavirus patients drop dramatically when they suffer sepsis, an inflammatory response that occurs when their bodies overreact to the infection.

“It makes all the sense in the world to try and maintain this level of vitamin C,” he said.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Norrmän och andra runt om i världen håller inte med.

"Norska experter riktar skarp kritik mot Sverige för att hålla skolor öppna trots risken för spridning av coronaviruset.
Så länge barn springer runt och smittar i skolor blir det också spridning i samhället, säger professorn Bjørg Marit Andersen.

https://nyheteridag.se/norska-experter-sagar-sveriges-strategi-valdigt-markligt/

"Norska experter sågar Sveriges strategi: ”Väldigt märkligt”"

Barn smittar väl likväl som vuxna?

Det springer runt vuxna och smittar i samhället, vad är skillnaden?
Citera
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Smittan finns i populationen, man vet inte vem, således gör skolstängning varken till eller ifrån ur smittspridningssynpunkt, när skolorna öppnar är få immuna, spridningen tar fart igen.

Smittan finns globalt, Finland måste isolera sig i många år för att förhindra att smittan återkommer i populationen.

Finns inget vaccin, det enda som kan minska R värdet och strypa spridningen är att tillräckligt många har haft viruset i sig och blivit fria från det.
The master plan var ju att platta till kurvan. Karantän och skolstängning plattar till kurvan.
Citera
Medlem
Så här såg det ut vid lunchtid vid Danderyds Akuten om någon är intresserad. Har försökt förstora bilden eftersom jag stod på avstånd. Såg rätt lugnt ut.

https://minfil.com/zaQ5F8jco0/Screenshot_20200326-130820_Gallery_jpg
Citera
Medlem
flytandelyckas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coba
Hehe. Akta dig för att dra långtgående slutsatser bara

Om jag suger på en sten from nu och inte får covid-19, var det då stenen som skyddade mig?

Ärligt talat, jag tror inte att det kommer skydda mig. Träffar jag på fel person vid fel tillfälle drar jag på mig smittan i vilket fall.
Citera
Medlem
awoke11s avatar
Nu uppmanar Member24 (gymkedja) alla sina medlemmar att komma in till gymmet och träna (och smitta varann) bra där!
Citera
Medlem
Citat:

Kommer sluta i att det införs en lag som gör att man kan om man behöver. Det behovet lär väl vara tomt tills hela Stockholm är nedlusat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Det är ett rimligt antagande. Jag har läst flera poster om samma förhållanden och att vissa kommer vägra arbeta under dessa former...

Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
3 döda (minst) sen igår.

Blekinge.
Skåne.
Jönköping.

Det är iofs ganska obetydligt. Död som död. Men den avlidna i Skåne dog igår kväll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in