2020-03-26, 12:02
Medlem
FejkEmrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Detta inlägg kommer inte att intressera många men jag nämner det ändå: kandidatturneringen i schack som ingår i VM-cykeln avbryts tvärt...nu kan man inte ens spela schack längre...nu kan man snart vända på frågeställningen: vad påverkas INTE av coronaviruset just nu...?
Allmänbildningen ökar iallafall. Men jag ser tydliga indikationer på att vanlig dumhet, inte är påverkar. Det är lättare att vara efterklok.
Citera
2020-03-26, 12:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Du är svagbegåvad. Jag behöver nya sommardäck men jag väntar väl tills detta lagt sig. Är det din gode man som tvingar dig att serva bilen?
Är du efterbliven?
Bilfirma säger att jag måste gå på service för de har inte fått några direktiva att göra nåt annat.
Din bögvän som knullar dej i arslet (aka Tegnell) tycker att det ser stabilt ut så jag MÅSTE gå på service. Vad är det du inte fattar?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Men snälla, skärp er och börja använda hjärnan istället för att bete er som primitiva skållade blötdjur!

Här en länk som förklarar varför det är en dålig strategi att kasta in åtgärder innan det är nödvändigt. Strategierna har inget med okunskap eller nonchalans att göra, utan bygger på ren och skär erfarenhet och kompetens.
https://youtu.be/PMGV0seQ4sY
Du har helt fel.
Sverige har på punkt efter punkt gjort fel, för lite och allt för sent samt alltid motvilligt.
Jämför med Norge som gör allt rätt. Norge började med mer smittade men införde restriktioner för att begränsa smitta. Nu har vi endast 14 döda och siktar på att kunna lätta restriktioner 13 april.

I Sverige gör man ingenting och det kommer leda till minst 10.000 döda.

Dumma svenne tillåter detta ske. Inte bara ska han pissrånas i munnen och dottern våldtas, det blir ingen pension heller.
NU SKA HELA SAMHÄLLET DECIMERAS!
Eftersom inte politiker lynchas så är detta tydligen ok. Svenne vill ha det så här och när svennes föräldrar drunknar inifrån ska han vara tacksam för det.

JÄMFÖR MED NORGE OM 6 MÅNADER. Skillnaden kommer vara total.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Många döda
Samtal hela natten från arga forskare
WHO och EU är inte glada på Sverige.....

Många döda idag eller dom som hittills har rapporterats?

Arga forskare släppte ju en artikel där dom går emot Tengeles taktik igår?

Helt sjukt det som pågår i Sverige. Kommer inte sluta bra nånstans detta. Att regeringen inte kör över FHM är ofattbart och huvuden kommer rulla när allt är över.
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Javisst, är nog många som känner så...men nu är det ju frågan om att ta det säkra förrän de osäkra. Är ju inte svårt välja direkt. Jag kan inte träffa min äldre mor på flera månader i värsta fall, jag kanske inte ens hinner träffa henne innan hon går bort av "naturliga skäl" ..ringer och pratar med henne istället fler ggr i veckan.

Klart man tar det säkra före det osäkra men nån måtta får det vara. Jag handlade till exempel åt min mormor härom dagen för att ingen annan kunde göra det. Jag skulle säga att hon befinner sig i den yttersta riskgruppen. Hon fick ingen kram och jag tvättade händerna tre gånger innan vi tog en kort fika. Hade jag känt mig MINSTA sjuk hade jag inte träffat henne.

Om jag hade varit du hade jag träffat din morsa under liknande former.
Citera
2020-03-26, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Inte för att vara alarmistiskt, men det är lite utav NK över Sverige ...

Ja. Det har nog alla som någonsin ägnat invandringsdebatten mer än 30 sek varit varse sedan 2015. Om inte tidigare.
Citera
2020-03-26, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Nya chocksiffror:

https://www.corriere.it/politica/20_marzo_26/the-real-death-toll-for-covid-19-is-at-least-4-times-the-official-numbers-b5af0edc-6eeb-11ea-925b-a0 c3cdbe1130.shtml

Mer av samma tema:

Italy: in the city of Bergamo, there were 108 more deaths in the first 15 days of March this year compared to 2019 (164 deaths in 2020 vs. 56 deaths in 2019) according to the mayor of the city Giorgio Gori. During this period, 31 deaths were attributed to the coronavirus (less than 30% of the additional deaths this year)

"There are significant numbers of people who have died but whose death hasn't been attributed to the coronavirus because they died at home or in a nursing home and so they weren't swabbed," said the mayor

https://www.reuters.com/article/us-health-coronavirus-italy-homes-insigh/uncounted-among-coronavirus-victims-deaths-sweep-through-italys-nursing-homes-idUSKBN2152V0
Citera
2020-03-26, 12:06
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
I UK ökar smittspridningen snabbare än i Sverige. De har, dessutom, liksom USA, en akut brist på respiratorplatser. Därav paniken över den 30 sidiga forskningsrapport där man räknat ut möjliga antal dödsfall i UK och USA.
Inte så konstigt att den ökar. England (London specifikt, antar jag) är ett av de länder med störst turism i Europa. Dessutom arbetar det många från andra länder där.

Har sagt det förut: Vi ska vara glada över att vi ligger i utkanten av världen. Det räckte med några smittade återvändande skidturister för att smittan skulle börja spridas här ...
Citera
Medlem
GanjaThorulfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Detta inlägg kommer inte att intressera många men jag nämner det ändå: kandidatturneringen i schack som ingår i VM-cykeln avbryts tvärt...nu kan man inte ens spela schack längre...nu kan man snart vända på frågeställningen: vad påverkas INTE av coronaviruset just nu...?

Onlinepokern har enbart påverkats positivt. Otroligt positivt till och med. Folk är hemma med sina pengar och det finns inte ens någon sport att betta på.

Onlinepoker boom nr 2 på gång
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Om den inside informationen jag fått stämmer så måste Tegnell avgå idag, annars är det
en ännu större skandal.
Du är en riktig forskare Epstein, jag håller med dig i det mesta.
Men har du nån plan nu framöver hur du ska göra med dina nära och kära?
Senast redigerad av jeanclaudevandamme 2020-03-26 kl. 12:09.
Citera
2020-03-26, 12:07
Medlem
Varje år dör minst sju miljoner människor i världen på grund av hälsoproblem kopplade till luftföroreningar.

Satellitbilder visar nu hur föroreningar minskat till följd av coronakrisen – och forskare har räknat ut att detta kan rädda fler liv än coronaviruset tar,
Citera
2020-03-26, 12:07
Medlem
Loooms avatar
jag litar på Tegnell, han vet vad han gör. Han vill att vi får en folkimmunitet innan höst, när den andra vågen kommer, som förmodligen kommer bli aggressiv. Alla länder som har infört "lockdown" kommer lida enormt när andra vågen kommer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in