2020-01-25, 06:16
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Nu är jag inte med på vad du menar. De kan ju ha tillfrisknat av egen kraft, det var samma med t ex kolera och pest alla som insjuknade dog inte
Känner du dig trygg med vetskapen om att du eventuellt kan överleva pest av egen kraft? Sannolikheten att du gör det om du blir smittad är minimal, men du känner ändå att det är lugnt?
Citera
2020-01-25, 06:20
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
När någon blir tillfrisknad brukar man inte säga att någon har blivit botad. Därav missförståndet. Kanske är en knasig översättning från kinesiska. Eller så har det en annan betydelse för dem.

Det kan jag hålla med om men om de legat på sjukhus så har de väl fått den hjälp som personer med kraftig influensa får - febernedsättande, vätska, näring eller hjälp för luftvägarna så att kroppen lättare kunnat ta hand om viruset själv.
Citera
2020-01-25, 06:21
Medlem
NisseNyfikens avatar
Sluta läs och titta på media bara trams det smittas 1 i sekunden i tbc och det dör miljontals varje år i tuberkulos. Lär er av det här media är bara propaganda organ och ett klick kåt trams. Använd sunt förnuft det dör varje år på våra sjukhus folk med vanlig influensa ingen större risk med detta Kina viruset.
Citera
2020-01-25, 06:22
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Det kan jag hålla med om men om de legat på sjukhus så har de väl fått den hjälp som personer med kraftig influensa får - febernedsättande, vätska, näring eller hjälp för luftvägarna så att kroppen lättare kunnat ta hand om viruset själv.
Och så knyter vi ihop säcken här, sjukvården har inte kapacitet att hantera en explosion av vårdsökande. Man överlever sällan dödliga sjukdomar enbart med hjälp av gott humör.
Citera
2020-01-25, 06:23
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Känner du dig trygg med vetskapen om att du eventuellt kan överleva pest av egen kraft? Sannolikheten att du gör det om du blir smittad är minimal, men du känner ändå att det är lugnt?

Nej, klart att man inte är trygg då man vet att det kan vara dödligt men alla dör inte. Tror de flesta klarar av det.
Jag har astma så jag vill verkligen inte bli smittad
Citera
2020-01-25, 06:26
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Och så knyter vi ihop säcken här, sjukvården har inte kapacitet att hantera en explosion av vårdsökande. Man överlever sällan dödliga sjukdomar enbart med hjälp av gott humör.

Vi diskuterade nuläget de som tillfrisknat fick verkar ha legat på sjukhus.
Men fortsätter denna utveckling så blir det kaos på sjukhus och dödligheten ökar givetvis

EDIT mitt svar baserades på din fråga hur de kunnat botas/tillfriskna när det inte finns botemedel. Inget annat
Senast redigerad av 57Emma 2020-01-25 kl. 06:29.
Citera
2020-01-25, 06:27
Medlem
Citat:
precis, sjukvården har inte resurser att klara av om extrem många blir sjuka, det är nog tufft redan idag..med vårdköer.
Citera
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseNyfiken
Sluta läs och titta på media bara trams det smittas 1 i sekunden i tbc och det dör miljontals varje år i tuberkulos. Lär er av det här media är bara propaganda organ och ett klick kåt trams. Använd sunt förnuft det dör varje år på våra sjukhus folk med vanlig influensa ingen större risk med detta Kina viruset.
Det är inte så jättevanligt att man sätter nästan 4 Sverige i karantän pga en vanlig ”snuva”. Jag tackar dig dock för din attityd, du är en inverterad form av flockimmunitet när du villigt tar smällen så att vi andra slipper. Förhoppningsvis blir dödstalen så höga att allvaret sjunker in och konkreta åtgärder sätts in.
Citera
Medlem
Jösses ni Domedagsprofeter Slutet är nära jorden går under av klimatoroblem lyssna på profeten Greta.Nu kommer den stora epedemin
Slutet är nära.Vad är nästa grej ni hittar på?
Senast redigerad av schadow 2020-01-25 kl. 06:30.
Citera
2020-01-25, 06:29
Medlem
Jag tycker vi ska vara medvetna om att detta kan vara mycket större än som påstås.
Till och med stora tv-bolag har med det i sina intervjuer.
https://youtu.be/870N8Qaie4Y?t=203
Citera
2020-01-25, 06:30
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Vi diskuterade nuläget de som tillfrisknat fick verkar ha legat på sjukhus.
Men fortsätter denna utveckling så blir det kaos på sjukhus och dödligheten ökar givetvis
Jag förstår, men jag hävdar stenhårt att vi inte diskuterar något ”nuläge”. Informationen lär släpa efter ganska rejält så vi diskuterar nog snarare saker som är att betrakta som rent önsketänkande. Det är som att dra på sig en kondom efter att man haft oskyddat sex med tusentals främmande människor.
Citera
2020-01-25, 06:30
Medlem
Havremopedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schadow
Jösses ni Donedagsprofeter Slutet är nära jorden går under av klimatoroblem lyssna på profeten Greta.Nu kommer den stora epedemin
Slutet är nära.Vad är nästa grej ni hittar på?

Jag tror inte ett dugg på smutset Greta, dock tror jag att detta virus är mer än informationen samhället får.

Ni verkar inte inse att myndigheter skulle ALDRIG säga för tidigt oavsett vad dom vet om något är kaos. Detta skulle skapa KAOS i hela världen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in