2020-03-25, 23:19
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikie
Att göra det skulle ju motverka FHM målet att smitta ner så många som möjligt så snabbt som möjligt... så det kan man ju inte göra.

Intressant när flera 100 svenskar dör per dag. Inhyrda frysar visar ju att de redan förbereder sig för ett scenarie med många döda.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Estramus
Att påstå att Sverige struntar i viruset är ju löjligt. 10% arbetslöshet, 4% ner i BNP, en tsunami av konkurser.... Ja jävlar, vi skiter totalt i det, party, party...

Det är ju just det som är så jävla värdelöst- samhället brakar ihop SAMTIDIGT som vi låter smittan spridas. Asså hahahahah.
Eller du tillhör spik en av de som vill öppna upp helt.
Ska du isf tvinga folk att gå ut och spendera- haha vad du än väljer kommer ekonomin KNULLAS. Då kan vi väl lika gärna passa på att bli av med viruset eller??
Citera
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Sätter du in militär i Sverige under fredstid då hugger du kniven rakt i folkhemmets hjärta, det skulle bli ramaskri och att göra det som sosse är helt otänkbart. Det är mig veterligen inte ens lagligt möjligt.

Ja, utanförskapsområden är inte som vilka områden som helst, det har varit upplopp där för betydligt mindre saker än att militären hindrar in- och utpassage. Järva skulle stå i lågor.

Det har varit olagligt men den lagen är numera bortagen.
Citera
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Sex gånger fler på mindre yta?

Vanligt med tre generationer i samma hushåll?

Plus att Italien fick in det tidigt och många antogs ha bara lunginflammation, så dom spred smittan på sjukhusen.

Tänk en gång till och se om det blir rätt

Nu hoppar du in mitt i en diskussion utan att veta vad vi diskuterar tror jag.

Tätboddhet har med saken att göra. Generationsboende har med saken att göra.

Folkmängd har inget med saken att göra just nu. När det är över kan vi jämföra döda per miljon, inte i början.

Jag hävdar bara att man inte kan ta Sveriges dödssiffra gånger sex och jämföra med Italien. Det är felaktigt matematiskt
Citera
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Det är väldigt vanligt med underliggande sjukdomar. Även bland läkare. Sen måste man tänka på att de troligtvis fått i sig en hel del virus i stora doser i kombination att de är totalt utarbetade fysiskt och psykiskt.

Var det inte 33 läkare. Uttryckligen utan underliggande sjukdom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Men spanska sjukan dödade barn och 25-åringar.

I Sverige är man i snitt 82 år om man dör i Covid-19.

By Laura Ingle | Fox News
We all hoped it wouldn't happen, but now more and more young children are testing positive and requiring hospitalization for coronavirus across the nation.

Fox News can exclusively confirm the youngest patient in the U.S. has been identified as a 3-week-old infant who was treated at NYU Winthrop Hospital on New York's Long Island in Mineola for several days. The baby has since been released and is now recuperating at home.

As more and more children fall ill from COVID-19, the narrative that little ones are mostly immune to it is quickly changing. While children can recover from it quicker than older adults, like any illness, there could be medical complications that escalate quickly....https://www.foxnews.com/us/3-week-ol...-patient-
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
problemet är väl att när det blir fullt på sjukstugorna i stockholm så kommer man att skicka vidare smittade/sjuka till övriga delar av landet?

Citat:
Ursprungligen postat av Elektra-01
Nej, tyvärr. Folk är helt världsfrånvända och verkar inte se nyheterna på TV. De har fullt upp med att åka skidor i fjällen och gå på krogen.

33 läkare döda i Italien.

Jag har kommit fram till att det nog faktiskt är så här. Vanligt folk tar i princip inte del av några nyheter överhuvudtaget. De tar inte ens del av nyheter via systemets kanaler som SVT, TV4, Aftonbladet, DN, SvD, osv.
Citera
2020-03-25, 23:20
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Våra gissningar skiljer sig åt. Jag anser att något virus absolut har potential att utrota mänskligheten, du anser att vi alltid kommer att utveckla immunitet. Vi får nog helt enkelt lämna frågan.

Håller med om att din gissning skiljer sig från min syn. Och du har rätt, vi får lämna det därhän.
Citera
2020-03-25, 23:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
"Vanlig influensa"...

Borde vara olagligt att säga så. Vidriga människor.

Man får nästan känslan av att vem som drabbas hårt och dör beror på slumpen, till viss del.
Citera
Medlem
schuberts avatar
Det verkar växa fram en allt starkare rörelse i Sverige nu som tycker folk ska "sluta sprida oro och rädsla". D.v.s. PRECIS samma meta-argumentation som kring invandring och brottslighet.
Logiken verkar än en gång vara - Göm undan och tryck problemet så långt bort det bara går så kanske det försvinner.

I själva verket hopar det sig och blir totalt oöverkomligt i slutändan. Igen!
Vafan är problemet med svenskar?!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitalio
Dessvärre vet dessa medicin-forskare varken något om hur en samhällsekonomi fungerar eller vad de medicinska konsekvenserna blir av en djup lågkonjunktur.

Vid massarbetslöshet dör långt fler av självmord, grov alkoholism, rånmord och hjärt- och kärlsjukdonmar än av Corona. Men så långt tänker de inte.

De räddar hellre 10 multisjuka 95-åringar som lika gärna kan dö av en förkylning än 2 000 produktiva 25-åringar.

Varför har ingen i debatten vågat säga detta i tv. AP fonden kvinnan menade ju exakt detta utan att säga vi måste tyvärr offra några tusen gamlingar för att rädda vår framtid. Jag antar allt måste krascha och sen kommer vi i ruinerna jämra oss över faktumet att vi inte offrade säg absolut Max 1% av jordens befolkning. Sen på totalen gör vi ju ändå inte det med tanke på att vi blir över 200 000 pers fler per dag här på jorden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 69-69
Ja varför inte?

Jag förstår att du driver, men för att bena upp det för nykomlingar:

- min källa är någon jag bryr mig om. Jag bryr mig också om hennes man och barn.
- det här stället kryllar av psykon som du.
- att det är en kristen kyrka skyddar inte mot de rädda rassetrollen.
- sammankomster leder till smitta. Kyrkan tog ansvar och stängde för gudstjänster efter första dödsfallet blev känt.

Så varför?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in