2020-03-25, 18:38
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lapon
Kanske inte allra aktuellast, men närmare 900 smittade, 3 avlidna
Ok. Hoppas finnarna klarar sig bättre.
Citera
2020-03-25, 18:39
Medlem
joh80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 223355
Tolkade din utropstecken i överflöd som att du knappt kunde värja dig.
Ok. Men du tolkade fel och jag kanske inte skulle skrivit utropstecken. Men då har vi rett ut detta jag tycker inte läget är spännande men oroande läge och utveckling.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jay2dZ
Kommer folk att vallfärda till fjällen under påsklovet tro?!

Klart. Unga människor som tror dom är odödliga och som tänker "men jag drabbas inte".
Kommer vallfärda sjuka stockholmare dit. Samtliga utresor från Stockholm borde ju stoppas, dom borde ha stoppats redan för någon vecka sedan.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Om det nu visar sig att äldre invandrare är överrepresenterade får Sverige ett "wake upp call".
Att skillnaden är så stor. De lever inte i Sverige kan man säga, träffar bara landsmän, ser ingen svensk tv radio etc. inte heller ute i affären, bland vänner etc. träffar de svenskar.
Som i en egen "karantän". Detta gäller mest äldre. Den enda länk in är deras barn som inte tagit corona allvarligt och inte varnat dem.

Eventuellt. Å andra sidan räcker det med ytterst lite för att bli smittad. Det är inte HIV/Aids vi pratar om.
Citera
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrodynamik
Öh det är +5210 enligt worldometer

Det stämmer utmärkt...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arr-pirate
Säkert, de tänker ju bara på sig själva.. Folk som har bokat resor och inte får pengar tillbaka kommer garanterat att åka!
Jag vet en barnfamilj som ska t fjällen nästa vecka. Båda lärare. Har redan en corona smiitad i släkten. Grattis Åre!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Det här är ingen tävling. För dig kanske det bara är siffror men glöm inte att varje siffra är ett liv. Någon med barn, barnbarn, som försvann för tidigt från sina älskade.
Jag antar att du läser dödsannonserna varje dag och gråter lite när du inser att här har någon älskad gått bort, igen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Men vad trodde ni? Tegnell och ALLA har sagt att vi är på väg UPP.
Var kom denne snubben från och börjat prata om region Stockholm. Var har han varit tidigare?
Jo, för nu är de nervösa och ber folk att vara förstående..Moderat sjukpolitik som nu ska visa att de inte klarar det. Man får nog hålla huvudet kallt här.

Tengil har sagt att det är stabilt. Att ökningen går långsamt. Att de har kontroll.

Han har också sagt att detta virus inte kommer att nå Europa (och sen ändrade han sig till Sverige).
Citera
Medlem
Nya dödsfall idag var väntat. Likväl kommer det att fortsätta såhär i några veckor till, kanske ännu längre. Men man kastas ändå mellan hopp och förtvivlan varje dag. Trots att man vet att dödsfall är att vänta så blir det lika obehagligt varje gång som siffrorna presenterar sig.

Det tycks vara en överrepresentation från förorterna kring Järva-området och detta kommer bara att bli mycket värre.
Den riktiga rädslan kommer om det tar fart i Stockholms innerstad.

En annan otäck grej är att man ofta behöver ligga i 2-3 veckor i respirator innan man återhämtar sig. Vi har alltså ett 20-40 tal varje dag som insjuknar och behöver IVA, men takten som folk skrivs ut från IVA är närmast obefintlig.

Förstår inte varför alla överläkare, professorer, epidemiologer säger olika.
Vissa säger ”det går brq, vi har kontroll, andra säger ”det närmar sig en katastrof”.

Vilket fan är det?!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Och igår sa han visst att det (kurvan?) tog ett skutt i Sthlm.

Han är som en forskare som studerar ett skeende och löpande gör reflektioner, typ tänker högt.
Och han får vara talesman?!?

Lägg av att prata ner Tengnell. Han pratar för 300 anställda på den myndigheten och det är inte han som bestämmer.
Citera
2020-03-25, 18:40
Medlem
DoktorTengeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paladin
Tycker det är hög tid för Löfven att krypa ut från sin gömma nu. Och Anders "det ser stabilt ut" Tegnell.

Sluta sprid falsk information och propaganda. Han sa att "det i landet som helhet ser relativt stabilt ut" förutom i just Stockholm där det inte ser lika bra ut.
Citera
2020-03-25, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Jag misstänker att det är för att de tror att det är som en vanligt att lite luft är nyttigt och att det är bra o smittas
De får väl FEL vibbar av att det inte är så farligt, skulle jag tro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in