2020-03-25, 18:36
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krautbrain
Alltså många i en riskgrupp. Utan att det finns adekvata skydd. Det går bra nu.
De skulle i och för sig kunna ta över andra uppgifter och frigöra ordinarie att ta hand om covidpatienter. Fast det är inte rätt att uppmana någon att arbeta utan lämpligt skydd. De kommer säkert att göra det ändå, för vad gör man inte för att hjälpa svårt sjuka.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
När ska folk sluta hurra honom som en hjälte? 18 nya döda? Vad krävs?
Ja, det är ju konstigt. Lyssnade på pressträffen kl 14.00 och blev lugnad av Tegnell. Att det var stabilt, att varje dag var en vinst.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
ok 18 nu innebär hur manga om 3 veckoer per dag i Stockholm?
Jag har svårt att sia om exakta tal. Olika befolkningsmängd, åtgärder, kulturella skillnader. Någon annan kan säkert värdera. Men nu är snöbollen i rullning, det står helt klart.

I Italien tog det en vecka innan 18 döda på ett dygn, plötsligt blev 133 på ett dygn. Mestadels koncentrerat till Lombardiet. Går det jämföra rakt av? Nej, men situationen kommer vara väldigt otrevlig, väldigt snart.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baalzack
Jag har aldrig sett så många 70+ ute på stan en vardag som idag, centrala Stockholm. De var överallt.

Jag misstänker att det är för att de tror att det är som en vanligt att lite luft är nyttigt och att det är bra o smittas
Citera
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback100
Frågan är om de kommer jobba på fronten eller avlasta annan personal.
Både och skulle jag tro...beroende på kompetens
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Damberg så igår att det var polisen som inte ville att skolorna skulle stängas. Bra att Ahmed och Fatimas 10 barn går i skolan och smittar vidare farfar Ibrahim som ligger i Corona hemma.
Du har inga barn va?
Citera
Medlem
DinKamrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Sverige kan inte bara sätta hela Stockholm i karantän, det skulle frångå till den svenska strategin. Däremot får vi nog se fler restriktioner, nu kommer säkert skolorna stängas i Stockholm, 500-gränsen kommer säkert minska till 10 eller 20 pers nu.

Kom ihåg att det tar mer än en vecka innan våra åtgärder får en effekt på sjukvårdstalen. Kina stängde Wuhan i ett mycket tidigare skede, men vad hjälpte det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Så här står det på Aftonbladets Just nu-sida:

Så 42 + 16 = 58 döda om jag förstått det rätt.
Helt riktigt.
Citera
2020-03-25, 18:37
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Nu kom ökningen. 18 döda. Nu kanske Steffe ökar i opinionen ännu mer. Go steffe.

Tveksamt. Pensionärer är en stark väljargrupp för S som nu trillar av pinn.
det "svenska experimentet" däremot kan vara en make it or break it.
springer i ifrån alla våra andra länder i dödstal och tvingas till full karantän i sent skede så är det katastrof för regeringen, skulle den få liten utbredning här så kommer vi gå starkare ur krisen.

En högt spel. Tillmötesgå lobbyisterna eller skydda folket..
Citera
Medlem
De så på presskonferensen att hälsan är sämre i våra förorter och därför är det dom som drabbas mest.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Jag träffade massor av svensk-somalier när jag jobbade i vården och vet ganska väl hur de funkar och inte funkar. De tillhör ofta soc-grupp 3, som man sa förr. Resten kan du räkna ut. De är sårbara, för covid/corona, missbruk, våldsbrott, allt dåligt osv osv.

Vad AT har med detta göra vet jag inte inte. Jag följer inte honom alls, bryr mig inte ett dugg.

Det enda vi vet är att de dog av Covid-19. Håll dig till det! Det andra är dina gissningar.

Sådana där omständigheter som du räknar upp fungerar bara genom att de invaggar dig och dina gelikar (som säkert också tillhör underklassen) i falsk trygghet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baalzack
Jag har aldrig sett så många 70+ ute på stan en vardag som idag, centrala Stockholm. De var överallt.
Ha ha Var det under den rabatterade timmen då bara de släpps in i affärer..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in