2020-03-24, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Köp t röd och fyll i sprayflaska. Går utmärkt att spruta på förpackningar.

Och det dödar viruset?

Men, det är väl ändå ingen garanti? Personer som hanterat maten kan ju haft viruset på händerna.
Jag menar det kan ju finnas på Corn flakes pappkartingen, men även på plastpåsen inuti och kanske rent av på maten självt, beroende på vad det är för mat...
Citera
Medlem
nobbenss avatar
Jag skulle vilja ingå i flocken - alltså den som blir immun - kan någon ge mig instruktioner hur jag ska gå till väga? Jag tillhör riskkategorin + 70. Om jag ringer 1177 kan dom guida mig då?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isakat
Bedrövligt när FHM inte lyssnar på ansvariga för vården i Åre.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jamtland/bekymmersamt-sager-narvardschefen-om-dagens-besked

Undrar om de kommer stänga skidanläggningarna till påskloven, har hela sverige påsklov samma vecka, det säkerställer ju ännu en enorm smittspridning isf.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Google.com. Varsågod.
Det finns inga bevis alls på någon längre immunitet. Så är det. Ska du hävda att det finns kommer du med sensationella uppgifter.
Citera
2020-03-24, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
Spelar nog ingen roll vad dom gör.

Smittspridningen är enorm där.

Dom har inget val, hela usa måste stängas ner.

Kommer mörda dem ekonomiskt dock.

Fruktansvärt många amerikaner kommer dö.

Största krisen i usas historia.

Kolla alla röda prickar på kartan över usa.

Då får ni ett hum om hur illa ställt det är där.

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps/opsdashboard/index.html%23/bda7594740fd40299423467b48e9ecf6&ved=2ahUKEwia3NG0 x7PoAhULyaYKHeOzCuAQFjABegQIBxAC&usg=AOvVaw0VbaJLJ JxWuaRxgOwrDRbo

Sverige lär ju klara siv 1 miljon gånger bättre.

Du hävdar alltså att det är den största krisen i landets historia. Shit asså.

Det intressanta är att superkapitalisten Trump sitter vid makten, tänker ur ett karantänsperspektiv.
Frågan är om han inte kommer offra riskgrupperna. Är det någon som kan göra det så är det han, rätt eller fel.
Citera
2020-03-24, 17:51
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Det innebär att bordellerna kan hålla öppet men bara en kund i taget per prostituerad?
Nej. Prostitution är näringsverksamhet.
Citera
2020-03-24, 17:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Det var ett roligt inslag på P1 nyss. En korrespondent från en fransk tidning som bodde i Sverige sa att folk i Frankrike, och i princip alla andra länder, undrar vad man håller på med i Sverige. Hon sa också att fransmän, italienare, britter m.fl. som bor i Sverige tyckte att det svenska agerandet är helt tokigt och att de alla hade hållit sina barn hemma från svensk skola, i strid med myndigheternas rekommendationer.

Sverige har väl klarat sig "halvokej" hitills.

Tror dock det bara handlar om dagar innan det börjar öka kraftigt här också.

Att SL packar in folk som sillar kommer göra att smittan sprids mer o met tillexempel.
Citera
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shevita
Enkelt svar:

Han sätter in respektive åtgärd när det är försent.

- Rätt tillfälle att agera, borde ha varit när sjukdomen bröt ut i Kina. Flygtrafiken borde ha stoppats från Kina till Europa. Utan flygtrafik, så hade det tagit lång tid för sjukdomen att nå Europa. Vi hade haft tid att mobilisera motåtgärder. En stor del av samhällskollapsen hade kanske kunnat undvikas.

Citat:
På så sätt uppnår han stegivist sin agenda kring flockimmunitet, samtidigt som han inte behöver bli grillad för att inte ha gjort några nödvändiga åtgärder.

- Hur många svenskar kommer att offras för att vi ska uppnå välsignelsen flockimmunitet? Hur många överlevande patienter kommer att få bestående skador? Kommer Anders Tegnell att bli framtidens Neurosedyn-skandal?

Folkhälsomyndigheten spelar ett farligt spel.

Citat:
Alltså är tid hans faktor i det hela. Han kommer sätta in alla åtgärder som vi har gapat om till slut, men bara väldigt väldigt försent.

- Som en bonde som börjar så frön i augusti. "Jamen titta, jag arbetar ju för att vi ska få en fin skörd. Sluta klaga!"

Citat:
Svensken är dock dum och kommer inte fatta detta. Man kommer hylla honom att han verkligen "gjort allt som folket velat" men det har dessvärre inte gett någon effekt.

- Ifall vi får en katastrof, som kommer journalistkåren att förkunna ett förlåtande budskap gentemot Folkhälsomyndigheten och Anders Tegnell. Svenskar som uttrycker ilska, kommer av journalistkåren att brännmärkas som hatare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia
Vi försöker igen:
''Kan du förklara för mig hur siffran för 'totalt antal registrerade smittade' kan vara intressant?''
(Pågår det en internationell tävling om vilket land som lyckats testa flest personer?)
Jeg vet ikke hva som er tanken bak, når de velger å opplyse om dette. Kanskje for å forsøke å gi et bilde av hvor stor smittespredningen er?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
De kan ju ha ramlat ihop vart som helst också,.vem vet.

Jo, fast sjukdomen är inte som en hjärtinfarkt knall och fall. Insjuknandet går sakta och säkert man borde hinna kalla på hjälp.
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Köp t röd och fyll i sprayflaska. Går utmärkt att spruta på förpackningar.
Ja man kan göra sin egna handsprit. Finns recept på google.
T- röd , glycerin, vatten mm är med i recept.
Ingen fara alltså när folk har bunkrat slut på all handsprit.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Jag märkte också av mer trafik idag, vad har hänt?
Varför kommer folk tillbaka?
Litar folk blint på äckel-steffe och Tegnell? När det inte blir lockdown och stängning av skolor tolkar svensken det som coast is clear?

Svensken är tvärtom väldigt klarsynt och gör en balanserad avvägning mellan försiktighet och ekonomi. Detta kan vara vår tids andra världskrig. Medan övriga Europa är upptagna med att få igång sina hjul igen så står vi längst fram i industrin och får stora konkurrensfördelar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in