2020-03-22, 23:32
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Fjärde mars?
107 döda.

Ajdå. Då är jag inte så lugn längre. Vi ligger ju sämre till nu än dom för 18 dagar sedan då.

107/6= 17,8.

Och vi har 23.
Senast redigerad av Haloumi 2020-03-22 kl. 23:36.
Citera
2020-03-22, 23:33
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold15
Tydligen.
21 döda ackumulerat i Sverige.

I Italien 1000 per dag.

Och hur många immuna menar du att vi har?
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Och du vet hur man bor i Italien? Du har kanske varit och knackat dörr därnere?
Försök inte låta som om du kan mer än vad du redan kan, det har jag redan genomskådat.

Pratade inte Marcarolo inte om hur smittan spreds, och inte hur man bor?
Vet inte allt om hela Italien men tillräckligt för att bilda mig en uppfattning om skillnaderna gentemot Sverige.
Vad Márcalo pratade om vet nog få, men han är numera överbevisad så nu kan vi vuxna diskutera vidare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Den som först uppnår flockimmunitet vinner! Det landet kan släppa på alla restriktioner.

tre veckor senare kommer kanske vaccin, alla länder vinner, utom Sverige, eftersom det har dött tiotusentals i Sverige.

Eller viruset muterar, och kommer tillbaks, och ingen har vunnit, men det är värst i Sverige, eftersom tiotusentals redan har dött.
Citera
Medlem
Oh herregud! JAG VILL FAKKING STRYPA ALLA som jämför Sveriges och Italiens dödssiffror och på riktigt drar slutsatsen att de kör fel taktik och vi rätt. Som att det är våra "åtgärder" som hållt siffrorna nere😂
Vad skulle de gjort av alla sina 20 miljoner gamla i Italien menar ni? Satt de i tältläger allihopa? Eller slängt ut ungdomarna på gatan? DE BOR TILLSAMMANS OCH DÄRFÖR ÄR DE RÖVKÖRDA VAD DE ÄN HADE GJORT.
Och i Sverige råder KOMPLETT motsatt situation. Det är ju inte så att vi behöver kämpa för att skydda våra riskgrupper- hahhaha tillåt mig skratta åt att ni känner er duktiga av att säga att ni "skyddar våra riskgrupper" när allt ni behöver göra är att inte hälsa på farfar vilket ni ändå inte hade gjort fram tills jul.
Förutom det så hann det frodas och spridas länge i Italien innan de ens hann agera. Vi har haft månader på oss men inte ett skit har vi gjort för att stoppa det.

Dumma jävla rövhål, OCH KOM INTE OCH TACKA TEGNELL!!! HELT utan honom hade vi haft exakt samma siffror fattar ni inte det?!
NI TVÄTTAR HÄNDERNA LITE MER och ni tror på fullaste allvar att ni gjort skillnad HAHAHAHAHA.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Ja

Slår vi undan benen för flockimmuniteten med karantän kommer universum att hämnas med en ny våg av Corona som kommer att få folk att längta tillbaka till pesten och spanska flugan.

Jag tror du har rätt.
Men här på fb frodas mer extrema åsikter av andra slag.
Nu är ju fb i.ofs ett forum för vilda spekulationer.
Citera
Medlem
Cuckslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Nonsens. Han har fått massiv kritik av f d CDC-folk. De nuvarande kan givetvis inte säga nåt eftersom han är tre år gammal och sparkar dem om de gör det. Läckor tidigare gav dock bilden att han inte lyssnade det minsta på dem.

"fd CDC-folk"

Ok, trovärdiga
Citera
2020-03-22, 23:34
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Inga coronarelaterade, men risken finns för depressionsrelaterade.

Hur många sådana hade vi under finanskrisen?
Citera
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guldkorn
Det handlar inte om ”egna investeringar” det handlar om att jag och andra med mig oroar sig över att vi riskerar få den högsta arbetslöshet i modern tid. Det kommer bli en enorm påfrestning på samhället med höjda skatter och ytterligare nedgång av välfärden. Något som dessutom riskerar att vara i åratal.

Min syn på det hela kanske färgas en del av att jag knappt tagit del av någon välfärd. Särskilt inte senaste åren, då jag väntat i vårdkö i två år och inte ens får sjukpenning när jag väl blir sjukskriven. När sjukskrivningen går ut är vi troligtvis mitt i corona-kaos, och jag arbetar i vården. Jag känner inte för att jag eller anhöriga ska dö för en välfärd vi inte direkt upplevt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Ajdå. Då är jag inte så lugn längre. Vi ligger ju sämre till nu än dom för 18 dagar sedan då.

107/6= 17,6.

Och vi har 23.
Låt det vara fel.
Citera
Bannlyst
Undvika ACE-hämmare och ARB?
Det finns hypoteser kring att ACE-hämmare kan skapa ett allvarligare förlopp:
Man har sett att patienter med hypertoni har högre dödlighet vid covid-19
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
Såg ju ut att vara normalviktiga 30-40 åringar hela bunten. Dom som låg på golvet iaf.

Dom har väl försökt kämpa ut dubbelpipig lunginflammation hemma, sen försent in till sjukhuset

Andnöd - koma - död.

Hos oss om en månad.

De flesta av dem borde stannat hemma i stället för att ligga och hosta på ett skitigt sjukhusgolv. Men i en del länder finns det en tradition i att uppsöka sjukhus onödan. Plus allmän masshysteri.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in