Citat:
Ursprungligen postat av
ArgusOne
Så varför vill du då inte göra som andra länder och stänga ner så mycket som möjligt? Sverige är den udda fågeln i sammanhanget.
Därför jag tycker det är mer skadligt givetvis, och har ingen bevisat effekt ens. Planen måste innehålla att vi återgår till det normala inom kort. Jag sa vad jag tycker vi ska göra, och min poäng är att alla länder måste göra det. Om bara ett litet land som sverige gör det så kommer vi drabbas av vansinnigheterna i de andra länderna likväl.
Länderna har just nu ingen plan för hur de ska återgå till det normala, de slänger bara olika åtgärder på väggen för se om det fastnar. Världens ledare bör samlas för komma fram till hur vi ska återgå till det normala snarast möjliga och det börja bli bråttom. Om de vill köra med lockdowns över hela världen i 1 månad, även om det uppenbart inte funkar, se på Italien, så fine gör det även om jag är emot det. Men det måste finnas ett tydligt slutdatum på alla drastiska åtgärder. Ingen förlängning av den månaden, efter den månad så återgår vi till den normala oavsett vad, med några få justeringar som redan nämnt.