2020-03-20, 14:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Det hade väl varit jävligt mycket bättre om de som faktiskt ÄR I RISKZONEN höll sig borta i så fall. Så slipper ALLA göra det och krascha hela ekonomin.

- Äldre
- Sjuka

Resten - gå ut, have fun, gå på restauranger, besök hotell, jobba som vanligt, res. Lev som alltid men var lite mer försiktig med kontakt med framför allt äldre under en tid. Hygienen, det vet vi redan att det alltid är viktigt.

Sedan finns det ALLTID ett mörkertal bland folk som inte ens vet att de bär på något underliggande. Men det är knappast den stora skaran.

Planen nu är att ALLA ska drabbas, ALLA ska få sina liv förstörda för att riskgrupperna drabbas. Det är det som händer om vi får en massarbetslöshet. Fan vilka jävla nötter det finns och media tjänar mest deg på detta såklart. De älskar att sprida rädsla.

Vad är problemet att stänga landet 5-6 veckor? Ungefär som sommarsemestern? Så får folk arbeta i sommar istället.
Citera
2020-03-20, 14:29
Medlem
exexexexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CurbinDill
Bra förklaring av sjukdomen och väl illustrerat: https://www.youtube.com/watch?v=BtN-goy9VOY
Very good film!
Sånt borde ju våra myndigheter släppa. Bra tydliga illustrationer
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stolypin
Multisjuka åldringar har ingen direktkontakt med dem. Varken elever eller personal. Tvärtom skulle kontakterna öka med riskgrupperna om elever och personal plötsligt börjar röra sig utanför skolorna på dagtid. Dessutom skulle inte minst vården berövas på personalresurser. Finland har nu dragit tillbaka sitt beslut och tillåter föräldrar att lämna barn i skolan och förskolan.
Skolan blir alltså som en slags dagkarantän för barnen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Covid
Japp nu börjar det ticka uppåt som när man närmar sig Tjernobyl med en geigermätare…

Det var en riktig bomb idag, men det var ganska väntat egentligen. 200 nya fall och 5 döda. Jag tror det börjar ta fart på allvar nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Det hade väl varit jävligt mycket bättre om de som faktiskt ÄR I RISKZONEN höll sig borta i så fall. Så slipper ALLA göra det och krascha hela ekonomin.

- Äldre
- Sjuka

Resten - gå ut, have fun, gå på restauranger, besök hotell, jobba som vanligt, res. Lev som alltid men var lite mer försiktig med kontakt med framför allt äldre under en tid. Hygienen, det vet vi redan att det alltid är viktigt.

Sedan finns det ALLTID ett mörkertal bland folk som inte ens vet att de bär på något underliggande. Men det är knappast den stora skaran.

Planen nu är att ALLA ska drabbas, ALLA ska få sina liv förstörda för att riskgrupperna drabbas. Det är det som händer om vi får en massarbetslöshet. Fan vilka jävla nötter det finns och media tjänar mest deg på detta såklart. De älskar att sprida rädsla.

Vet du hur många i Sverige som är äldre eller sjuka? Fan små meningslösa hälsobekymmer verkar sätta en i en lägre grad av riskgrupp. Vad för samhälle får vi efter krisen, när vi infört en ättestupa för alla äldre och sjuka för att rädda sina pengar? Vad ska vi då ha sjukvård till framöver när vi ändå tänker offra dem så fort det krävs?

Utöver det så är jag ändå misstänksam. Media och regeringarna försöker ju lugna situationen. SVT har exempelvis ett reportage per dag om någon som varit sjuk i corona med milda symtom som berättar hur ofarligt det är. Alla upprepar hela tiden att det bara är milda fall. Men vad är då alla regeringar så jävla rädda för?
Citera
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Jag har vacklat och velat fram och tillbaks i mina funderingar och tankar kring denna pandemi. Jag har nu landat i, så ni kan alla vara lugna (wink, wink, notch, notch), då detta enkom är ett gigantiskt och världsligt stresstest utav myndigheters vakenhet, tröghet i system, informationsflöde, pöbelns reaktioner, belastningar på (sjukvård, polis, försvar, MSB, statliga finanser, stora- och små företag, kommunerna, infrastruktur etc. etc.) samhällsbärande funktioner och inte minst de stora ekonomiska bortfall som följer i en slik katastrofs spår.

Jag blev i alla fall lugnare när jag landat i detta - vi får se om jag behöver revidera min ståndpunkt, likt Anders Tegnell, eller om jag står fast...

YNWA
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt7777
Nei, det gjør vi ikke, i Norge diskuterer vi hvordan alle svenskevitsene vi har fortalt de siste 50 årene nå har blitt sanne, etter at svensken virkelig viser hvor dum det går an å bli.

Vi diskuterer også hvor lenge vi må holde grensen stengt, når Sverige ikke gjør noe for å begrense smitten.

Det vi ikke diskuterer, er hvor kloke svenskene er.

Underligt att vårt intelligenta grannland har fler fall av Corona då givet att ni gör allt rätt och vi allt fel.
Hur den algoritmen går ihop är säkert en intressant Norgehistoria...
Citera
Medlem
Sjukt dom lyckats få Jason Statham att teckentolka på TV4 direkt nu,,
Citera
Medlem
Varför låter och ser Taha Alexandersson (Socialstyrelsen) som en fucking robot?

Snacka om känslokall och tom papegoja som står och läser manus varje gång.
Citera
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglebajs
Kan myggor sprida detta virus? Hmm...
Ja med all säkerhet även om det tystas ner för att lugna allmogen.

Precis som malaria sprids av myggor. Dock sällan i Sverige numera. Har du blodgrupp 0 kan du dock inte ådra dig malaria alls och har enligt kinesiska forskare eventuellt ett enligt min bedömning säkert skydd mot att dö av Corona i Sverige.

Källor
Citat:
Malarians härjningar i Sverige

http://www.klimatupplysningen.se/2014/08/25/malarians-harjningar-i-sverige/
Citat:
People with blood type A might be more susceptible to coronavirus, study finds

Type O patients, meanwhile, made up a smaller proportion of both those infected and killed by the virus

https://www.foxnews.com/health/people-blood-type-a-might-susceptible-coronavirus-study-finds
Citat:
Så skyddar blodgrupp O vid svår malaria

https://lakartidningen.se/klinik-och-vetenskap-1/nya-ron/2015/04/sa-skyddar-blodgrupp-o-vid-svar-malaria/
Senast redigerad av Lao Tzu 2020-03-20 kl. 14:32.
Citera
2020-03-20, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Vad som är värre är att dessa barn går hem och smittar sina föräldrar som kanske jobbar inom vården och för smittan vidare till riskgrupper. Hade mycket och bra skydd funnits för vårdpersonal hade det spelat mindre roll. Nu har vi en närmast perfekt kombination för att smitta så många sjuka och gamla vårdkrävande som möjligt. Lägg till att det heller inte testas mycket och det är i det närmaste uppenbart att folket ska rensas på vårdkrävande människor. Det kan ju vara djup dumhet också men jag tror inte det utan en kalkylerad lösning på vår "dåliga" demografi. Sen att polis och en del föräldrar bönar och ber att inte stänga skolor är en del av propagandan. Lösningar för ungarna som inte klarar av att leva och ta ansvar själva kan tas fram men viljan finns inte.

Helt ofattbart att man inte anser att skolorna sprider smitta. Fuckin unbeliavable...
Citera
2020-03-20, 14:30
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atmosfaer
Detta var en släkting till mig. Just nu tänker vi på henne och vet att hon levde ett bra och långtl liv.

Jag beklagar sorgen, må den som smittade henne brinna i helvetet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in