2020-03-19, 23:05
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prismatix
Satt i möte med ett team i Kina idag som skulle vara tillbaks på kontoret denna vecka. Nepp, går inte. De har suttit i karantän (i ordets rätta mening, inte som här i Sverige där alla åker Djurgårdsfärjan på lunchen) och de ser inte att de kommer kunna gå tillbaka inom en snar framtid heller. Karantän is here to stay

Jag litar mer på kineserna i det här läget än Dr Mengele-Tegnell!
Citera
2020-03-19, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coba
Hej

Jag vill egentligen bara tacka för jobbet du gjort med kartan. Tack och bra jobbat.

Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Vill bara ge dig cred för jobbet du gjort med bra och informativa kartor! Det var överskådligt och tydligt. Tack!

Tack för det. Det värmer att höra. Det är lite beroendeframkallande faktiskt märker jag. Sen lär man sig även vad länders regioner kallas
Citera
2020-03-19, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Nej, sentinelen är en del av influensaövervakningen och är stickprov från allmänheten med förkylningssymptom. Sentinelresultaten för influensa och vecka 11 publiceras varje torsdag och i senaste rapporten kan man läsa att det är 196 prov tagna vecka 11. Så provtagningen har ökat, troligen pga av att fler skickar in prov nu. Se figur 3 i nedan rapport. Av någon anledningen finns inte någon Covid-data med där, eller så kommer det en egen rapport.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/globalassets/statistik-uppfoljning/smittsamma-sjukdomar/veckorapporter-influensa/2019-2020/influensarapport-2020-11.pdf
Men vänta nu, det är olika PCR för influensa och SARS-cov-2!
Senast redigerad av Dompan75 2020-03-19 kl. 23:10.
Citera
2020-03-19, 23:07
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Lite över trettio. Vad är en saturationsmätare?
Ja jag har försökt att få komma till läkare men de säger nej stanna hemma.
Känner mig bra för övrigt. Det är bara hostan som är jobbig.
Tror att jag är på bättringsvägen. Känns så ibland. Hostar inte lika ofta.
Jag är hundra på att det är COVID-19 det är definitivt ingen influensa, har aldrig haft så här när jag haft hosta förut.
Man får diagnostisera sig själv. Sjukt!
Men i och för sig det finns ju inget att göra åt det även om jag skulle få komma och ta prover.
Onödigt känns det nu.
Kanske många här inne kommer att få den här hostan men då vet ni hur det kan se ut. Och vilka symtom.
Bättre att höra det från en människa än att läsa om det endast.

Den mäter syresättningen i blodet. En sån här har jag:
https://letsdeal.se/deals/jceeenf40uq0/pulsoximeter?gclid=CjwKCAjwsMzzBRACEiwAx4lLG-dsmnapwB3zcvt8EQOai-4XQbs0d60_PCw3oGMxGJu4exCOPrX8MBoCO rgQAvD_BwE
Citera
Medlem
Nån som sett ”Malou efter tio” på tv4 under rubriken ”nytt test på KI visar om du är immun mot corona”?

Snubben är fan självsäkerhetens artilleri från boomer-generationen. I varenda ton han ger ifrån sig vet han bäst, trots att det han faktiskt säger är att man vet väldigt lite. Precis som Tegnell sitter han o killgissar - men med mer pondus.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Tack så mycket Tegnell.

Undrar om Tegnell fortfarande anser att det är låg risk för smittspridning i Sverige?

Haha, han kommer att bli en av de mest hatade personerna i svensk historia.

Djupt tragiskt. Jag hoppas innerligt att skiten försvinner lika plötsligt som det dök upp
Citera
2020-03-19, 23:08
Medlem
Taskpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xfiles
Har detta publicerats här?

Coronavirus Growth in Western Countries: March 17 Update

Here’s the coronavirus growth rate through Tuesday. France and Germany remain precisely on the Italian flight path. The US has moved slightly above it, possibly due to more widespread testing. Sweden continues to level out, suggesting that they’re doing something right.

Källa: rådata från John Hopkins via länken nedan
https://www.motherjones.com/kevin-drum/2020/03/coronavirus-growth-in-western-countries-march-17-update/
Är han medveten om att Sverige inte testar lika många som Italien, Spanien och Tyskland?
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt7777
i norge testas nu ungefär 7000 ......... varje dag!

Orten Vo, i mitten av infektionsområdet i norra Italien, har gjort ett experiment.
De har antagligen lyckats utrota viruset i orten.

Hemligheten ... testa, testa, testa, isolera ... testa, testa, testa !!!

https://news.sky.com/story/coronavirus-experiment-in-northern-italian-town-halts-all-new-infections-after-trial-11959587

Trots det har Norge något fler döda per capita än Sverige, källa Worldometer, hur kommer det si
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dompan75
Men vänta nu, det är olika PCR för influensa och Covid!

Javisst. Men det är samma prov som tas från personerna. De kör både influensa och Covid på dessa prover från vecka 10.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Jag börjar undra om covid- 19 tar bort en viss del utav lungkapaciteten efteråt. Nästan som kol.
Tänk om det inte ger immunitet som man tror det skall göra, men inte vet, och det kommer igen. Vad händer då?
Ingen vet vad som händer.
Vad är det egentligen för skit som flyger runt i luften och går så snabbt fram.
Kan det verkligen gå så jävla fort utan att man " hjälpt" viruset på traven.

Nej det är ingen som vet. Blir inte bättre av att man ska genomlida feber två gånger om. Man kommer troligen bli däckad av det andra gången febern bryter ut. Bara be till gudarna att det går bra då.
Citera
Medlem
AnythingGoess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xfiles
Har detta publicerats här?

Coronavirus Growth in Western Countries: March 17 Update

Here’s the coronavirus growth rate through Tuesday. France and Germany remain precisely on the Italian flight path. The US has moved slightly above it, possibly due to more widespread testing. Sweden continues to level out, suggesting that they’re doing something right.

Källa: rådata från John Hopkins via länken nedan
https://www.motherjones.com/kevin-drum/2020/03/coronavirus-growth-in-western-countries-march-17-update/

Det är ju för att vi inte testar? Tegnell gissar ju över 100,000 smittade idag, inom detta lands gränser.
Citera
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinaTorterarSvensk
Det här viruset uppstod i Kommunistdiktaturen Kina, men Kinas Kommunistparti ogillar att vi kallar viruset för Kina-viruset.

Kan vi inte kalla viruset för Kommunist-viruset istället?

COMMUNIST 19-VIRUSET.

Covid 19 ersätts alltså med Communist 19
.

Därigenom framgår att viruset uppstod i en kommunistdiktatur, men utan att specificera vilken.

Hur kommer det sig att alla stora virusutbrott under 2000-talet har börjat i Kina?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in