Citat:
Ursprungligen postat av
Chillwill
Dessutom var för det mesta personalen sjukt ointresserade av att vara trevliga, noll serviceanda. Till skillnad från Kjell&co, i varenda kjellbutik möter man supertrevlig personal som vet vad service handlar om. I TM-butiken önskade personalen att man redan var ute ur butiken när man tagit första steget in i butiken.
Wow... det var ingen positiv upplevelse direkt. Jag blir ju lite nyfiken vilken eller vilka TM-butiker du upplevt det i? Och var det likadant för några år sedan, innan allt krångel med ekonomin?
Jag jobbade många år på TM, och vi fick en massa beröm för just vår service och personliga bemötande, direkt från kunder. Jag har även varit med om att jag fått blommor eller tårta av nöjda kunder, och fått glada hälsningar till mina säljare efter att de gett någon kund fin service och sträckt sig längre än vad som förväntas.
Det har ju säkert kunnat skilja en massa under åren, från butik till butik, hur bra servicen varit. Men jag blir ändå förvånad när såpass många här har en syn liknande din på TM:s servicenivå.
Sen kunde man ju önska ibland att butikerna hade ett lika stort och därmed organiserat lager som Kjell o Co. Det krävdes ju betydligt mer koll på det egna lagret, utan hjälp av en dator där du kan slå på lagerplats på nästan varje artikel, hos TM. Så kanske upplevelsen som kund blev sämre i en butik med till större delen mindre rutinerad personal som tog längre tid på sig att hitta en vara, eller fick sämre säkerhet på lagersaldon.