2020-01-19, 15:52
  #253
Medlem
mustangbases avatar
Vill bara slänga iväg ett tips till er som har outnyttjade presentkort.

Fyll i den här blanketten och posta den till vår konkursförvaltare, så kommer ert ärende att bevakas som en (dock oprioriterad) fodran hos konkursboet.
Citera
2020-01-19, 21:16
  #254
Medlem
Kollar man på deras hemsida så verkar det som att dom kör med 10% rabatt på hela sortimentet.... 10 ynka procent alltså. Jag trodde att det här var en konkursutförsäljning där allt ska bort och tillgångarna likvideras. INTE att det skulle vara en normal "januari-rea" av sämre modell, där dom säljer sitt skräp för fortfarande ett dyrare pris än om man beställer på nätet från någon annan - och dessutom får garantier osv, vilket man inte får vid beställningar från TM. Ja, dom får väl sitta kvar på sitt lager av skräp. Kanske dumpa sina lagercontainers i någon skogsdunge så småningom. Vad dom borde gjort är att köra 25% rabatt från dag 1. Det som är kvar efter en vecka kör man ut för 50%. Sen sista smulorna för 80% så man får bort allt.

Här, ta ett exempel på en härligt modern adapter för kassettband:
https://www.teknikmagasinet.se/produkter/halsa-fritid/outdoor/biltillbehor/cassette-stereo-bluetooth-adapter
Normalpris 299 kr - Nu 269 kr på konkursutförsäljningen. Jag lovar att de som inte skulle köpa en kassettadapter för 299 kr inte heller kommer att köpa den för 269 kr. Den kan dessutom köpas från Fyndiq för 89 kr, och garanterat för under 50 spänn från Kina om man så anstränger sig lite. TM borde lägga den i en fyndlåda - "Handla för 200 kr - Få en kassettadapter på köpet". Kan ge mig fasen på att dom ändå inte blir av med dom.
__________________
Senast redigerad av DJ-Emerald 2020-01-19 kl. 21:33.
Citera
2020-01-20, 01:11
  #255
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DJ-Emerald
Kollar man på deras hemsida så verkar det som att dom kör med 10% rabatt på hela sortimentet.... 10 ynka procent alltså. Jag trodde att det här var en konkursutförsäljning där allt ska bort och tillgångarna likvideras. INTE att det skulle vara en normal "januari-rea" av sämre modell, där dom säljer sitt skräp för fortfarande ett dyrare pris än om man beställer på nätet från någon annan - och dessutom får garantier osv, vilket man inte får vid beställningar från TM. Ja, dom får väl sitta kvar på sitt lager av skräp. Kanske dumpa sina lagercontainers i någon skogsdunge så småningom. Vad dom borde gjort är att köra 25% rabatt från dag 1. Det som är kvar efter en vecka kör man ut för 50%. Sen sista smulorna för 80% så man får bort allt.

Här, ta ett exempel på en härligt modern adapter för kassettband:
https://www.teknikmagasinet.se/produkter/halsa-fritid/outdoor/biltillbehor/cassette-stereo-bluetooth-adapter
Normalpris 299 kr - Nu 269 kr på konkursutförsäljningen. Jag lovar att de som inte skulle köpa en kassettadapter för 299 kr inte heller kommer att köpa den för 269 kr. Den kan dessutom köpas från Fyndiq för 89 kr, och garanterat för under 50 spänn från Kina om man så anstränger sig lite. TM borde lägga den i en fyndlåda - "Handla för 200 kr - Få en kassettadapter på köpet". Kan ge mig fasen på att dom ändå inte blir av med dom.


Finns intressent (er?), dvs dumt att rea ut allt om nu denne tänker köpa hela eller delar av firman.
Citera
2020-01-20, 09:59
  #256
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chillwill
Dessutom var för det mesta personalen sjukt ointresserade av att vara trevliga, noll serviceanda. Till skillnad från Kjell&co, i varenda kjellbutik möter man supertrevlig personal som vet vad service handlar om. I TM-butiken önskade personalen att man redan var ute ur butiken när man tagit första steget in i butiken.

Wow... det var ingen positiv upplevelse direkt. Jag blir ju lite nyfiken vilken eller vilka TM-butiker du upplevt det i? Och var det likadant för några år sedan, innan allt krångel med ekonomin?

Jag jobbade många år på TM, och vi fick en massa beröm för just vår service och personliga bemötande, direkt från kunder. Jag har även varit med om att jag fått blommor eller tårta av nöjda kunder, och fått glada hälsningar till mina säljare efter att de gett någon kund fin service och sträckt sig längre än vad som förväntas.

Det har ju säkert kunnat skilja en massa under åren, från butik till butik, hur bra servicen varit. Men jag blir ändå förvånad när såpass många här har en syn liknande din på TM:s servicenivå.
Sen kunde man ju önska ibland att butikerna hade ett lika stort och därmed organiserat lager som Kjell o Co. Det krävdes ju betydligt mer koll på det egna lagret, utan hjälp av en dator där du kan slå på lagerplats på nästan varje artikel, hos TM. Så kanske upplevelsen som kund blev sämre i en butik med till större delen mindre rutinerad personal som tog längre tid på sig att hitta en vara, eller fick sämre säkerhet på lagersaldon.
__________________
Senast redigerad av Hnes1983 2020-01-20 kl. 10:08. Anledning: stavfel
Citera
2020-01-20, 11:30
  #257
Medlem
Sinraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DJ-Emerald
Kollar man på deras hemsida så verkar det som att dom kör med 10% rabatt på hela sortimentet.... 10 ynka procent alltså. Jag trodde att det här var en konkursutförsäljning där allt ska bort och tillgångarna likvideras. INTE att det skulle vara en normal "januari-rea" av sämre modell, där dom säljer sitt skräp för fortfarande ett dyrare pris än om man beställer på nätet från någon annan - och dessutom får garantier osv, vilket man inte får vid beställningar från TM. Ja, dom får väl sitta kvar på sitt lager av skräp. Kanske dumpa sina lagercontainers i någon skogsdunge så småningom. Vad dom borde gjort är att köra 25% rabatt från dag 1. Det som är kvar efter en vecka kör man ut för 50%. Sen sista smulorna för 80% så man får bort allt.

Här, ta ett exempel på en härligt modern adapter för kassettband:
https://www.teknikmagasinet.se/produkter/halsa-fritid/outdoor/biltillbehor/cassette-stereo-bluetooth-adapter
Normalpris 299 kr - Nu 269 kr på konkursutförsäljningen. Jag lovar att de som inte skulle köpa en kassettadapter för 299 kr inte heller kommer att köpa den för 269 kr. Den kan dessutom köpas från Fyndiq för 89 kr, och garanterat för under 50 spänn från Kina om man så anstränger sig lite. TM borde lägga den i en fyndlåda - "Handla för 200 kr - Få en kassettadapter på köpet". Kan ge mig fasen på att dom ändå inte blir av med dom.

Det är väl som liknande REO:r, man börjar försiktigt så folk som har span på något ska köpa på impuls innan det är slut för -10%. Sen när det mesta bra är sålt, fast fortfarande med god vinst, så kommer 30-50% där 95% är 30% och riktigt dunderskräp 50% sen när bottenskrapet kvarstår är det 70% och uppåt. Typiskt exempel är mellandagsrean där dom sista dagarna bara har XXXL och XS i alla kläder som kvarstår.
Citera
2020-01-21, 14:41
  #258
Medlem
anre24s avatar
Funkar det att handla online? Får man grejorna tro? Hemsidan är ju öppen
Citera
2020-01-21, 14:46
  #259
Medlem
321js avatar
https://www.teknikmagasinet.se/start/kundservice


Våra butiker och e-handeln håller öppet tillsvidare. Just nu finns inga planer på utförsäljning av vårt lager.
Citera
2020-01-21, 14:53
  #260
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anre24
Funkar det att handla online? Får man grejorna tro? Hemsidan är ju öppen

det lär fungera, men läs villkoren, jag hade då inte gett dom en krona tills nåt mer konkret kommer fram.

Sedan den 15 januari är Teknikmagasinet Sweden AB försatt i konkurs, detta medför att vi för tillfället ej kan hantera följande:

· Återköp i butik
· Reklamationer (i detta fall, vänd dig direkt till tillverkaren)
· Utbyten i butik
· Försäljning och inlösen av presentkort & tillgodokvitton


man är bra dum om man handlar i detta läge... låt dom konka
Citera
2020-01-29, 19:47
  #261
Medlem
https://www.di.se/live/ambia-koper-teknikmagasinet-for-41-miljoner-kronor/

"Spotlightlistade Ambia Trading har genom sitt dotterbolag köpt konkursboet Teknikmagasinet för 41 miljoner kronor, enligt ett pressmeddelande."
Citera
2020-01-29, 20:38
  #262
Medlem
Ofikens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JompaSE
https://www.di.se/live/ambia-koper-teknikmagasinet-for-41-miljoner-kronor/

"Spotlightlistade Ambia Trading har genom sitt dotterbolag köpt konkursboet Teknikmagasinet för 41 miljoner kronor, enligt ett pressmeddelande."
Det var sorgligt att läsa!
Citera
2020-11-11, 13:31
  #263
Medlem
SylvesterLundgrens avatar
Here we go again: https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/QmmGjQ/teknikmagasinets-agare-nara-konkurs--500-jobb-hotas

Citat:
Den krisande butikskedjan Teknikmagasinet är nära att gå under.

Ägarbolagets skuldberg växer snabbt – och Kalmar tingsrätt har beslutat att den pågående rekonstruktionen ska avbrytas omedelbart.

”Cirka 500 anställda riskerar att förlora sina jobb”, skriver vd Marcus Andersson i en inlaga till domstolen.

Citera
2020-11-12, 10:32
  #264
Medlem
Dranghoffs avatar
Tråkigt. Även om jag annars inte handlar där blev jag positivt överraskad av deras alerta mobilreparationstjänst. De bytte batteri i min Iphone på en dryg halvtimme för bara 299 spänn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in