2020-01-18, 09:37
  #241
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rudel-Stuka-Ace
Glöm inte att sossarna är globalister och gör inget för att försvara svenska företag. Trump har infört tullar mot kinesiska företag, Löfven och juntan gör inget alls.
Ja visst, ökad tull på kinesiska produkter hade ju räddat Teknikmagasinet!
Citera
2020-01-18, 09:53
  #242
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rudel-Stuka-Ace
Som skrev innan. Urwitz är en judisk bedragare och "riskkapitalist" som plundrar både företag och privatpersoner via sitt investmentbolag och inkassoföretag.

Segulah är hebreiska och betyder "den utvalda", namnet säger allt.

Släppa in en person som Urwitz i Teknikmagasinet var naivt. Tur man aldrig handlade där och sponsrade en sådan obehaglig bedragare.

Och när Segulah tog över juni 2015 var det ett företag som sålde för 900 millioner och hade planer för expansion till norge och finland. Teknikmagasinet var fö. Segulahs allra första företagsköp.
Citera
2020-01-18, 09:56
  #243
Medlem
tuppruskarns avatar
Det är ju ingen förlust att en kedja som denna försvinner, inte som att det går att finns likvärdiga eller bättre produkter till rimligare priser via e-handel. Jag har heller aldrig någonstans upplevt Teknikmagasinets personal som särskilt intresserad eller kunnig med det de jobbar med.

Jag hoppas att nästa kedja på tur är Kjell & Co, vilket är same shit but different name.
Citera
2020-01-18, 13:36
  #244
Medlem
Bra. De sålde mest skit till överpris. Bra att de försvinner.
Citera
2020-01-18, 13:39
  #245
Medlem
Sqrbankens avatar
Riktigt drygt!

TM har alltid stått vid min sida när det skall till riktigt tacky, men som oftast ack så uppskattade, sista-minuten presenter. Personligen såg jag själv aldrig kedjan som förstahandsvalet vid köp av gedignare elektronik som datorer eller spelkonsoler men de kanske var en aktör att räkna med på den fronten också?

Antar mitt närmaste konkursbo nu kommer bli till ännu en nagelsalong fylld med vad jag förstått blodigt underbetalda thailändskor, precis som alla andra lokaler i köpcentret blivit alltjämt butiksdöden far fram.
Citera
2020-01-18, 14:44
  #246
Medlem
321js avatar
När börjar utförsäljningen?
Citera
2020-01-18, 15:58
  #247
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 321j
När börjar utförsäljningen?
Den har redan börjat.
Citera
2020-01-18, 16:05
  #248
Medlem
Jag är förvånad att man hållt ut så länge. De har ju hela tiden varit en sämre kopia av Hobbex på 80-talet.
Citera
2020-01-18, 16:29
  #249
Medlem
321js avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Den har redan börjat.

Jag menar när blir det halva priset på hela sortimentet.
Citera
2020-01-18, 16:40
  #250
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 321j
Jag menar när blir det halva priset på hela sortimentet.
Halva priset vet jag inte när det börjar, kanske kommer. Men just nu finns det rabatt (utförsäljning) på alla varor mellan 10 - 55%.
Citera
2020-01-18, 21:32
  #251
Medlem
KungPuks avatar
Tråkig butik. Jag vill känna och klämma på prylarna, känns som att man behöver ha kollat upp prylarna innan man går dit.

Kommer inte sakna dom.
Citera
2020-01-18, 23:43
  #252
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morkfromork
Och när Segulah tog över juni 2015 var det ett företag som sålde för 900 millioner och hade planer för expansion till norge och finland. Teknikmagasinet var fö. Segulahs allra första företagsköp.

De hade fallande försäljning i Sverige 2018 och 2017
https://www.allabolag.se/5563813038/teknikmagasinet-sweden-aktiebolag

Och ett mysko förlust 2018 i moderbolaget på 346 miljoner. Bolagsplundring?
https://www.allabolag.se/5590114491/teknikmagasinet-nordic-holding-ab

+ Roliga prylar jag inte sett förut

- Dyrt, rörigt och trista skyltningar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in