• 1
  • 2
2020-01-15, 08:04
Medlem
HermaeusMoras avatar
Låtsas snus (tobaksfri) innehåller ju mer nikotin har jag för mig därför det blir en nikokick.
Citera
2020-01-15, 15:30
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zuppja0
Bolagen är fett luriga när det kommer till tobaksfri snus. Det är ofta minst lika mycket nikotin som vanligt snus, och inte alltför sällan mycket mer än vanligt snus. Marknadsförs ju att det är schysst med tobaksfri snus för att man då slipper cancerogena ämnen som finns i just tobak.

Vad är det luriga? Menar du att nikotin är cancerogent? Det finns inget solitt stöd för att ens snus är cancerogent. Det är att röka tobak som är farligt, inte att snusa den..
Citera
2020-01-15, 20:50
Medlem
zuppja0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Vad är det luriga? Menar du att nikotin är cancerogent? Det finns inget solitt stöd för att ens snus är cancerogent. Det är att röka tobak som är farligt, inte att snusa den..
Att dem tar bort tobaken och ofta preppar med mycket mer nikotin än vanligt snus. Okok det är inte 100% bevisat att det är cancerogent, men men.
Citera
2021-06-28, 04:32
Bannlyst
En snus som är tobaksfri är Volt Dark Frost och den är väldigt stark nikotin. Jag kan verkligen känna nikotinkick av den.
Citera
2021-07-14, 02:47
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Det här lät intressant. Har försökt sluta röka och snusa i stället, men det har inte gått vidare bra. Snuset tar inte bort abstinensen och ändå har jag testat lite olika sorter som snusare rekommenderat pga påstådd styrka.

Om de här prillorna är starka nog att ge en nikotinkick kanske det funkar.
Citera
2021-07-14, 10:41
Medlem
Upplever samma sak men inte reflekterat över att det är just det tobaksfria som ger en sådan extrem nikokick, antog att det enbart var styrkan som gjorde detta, intressant!
Om jag tar snus med tobak på morgonen/utan att ha ätit något- ingenting.
Om jag däremot tar tobaksfritt utan att ha ätit något innan kan det ibland slå så mycket att jag blir svettig, darrig, yrslig och en känsla av att antingen spy eller svimma när som helst.
Då har jag ändå snusat i närmare 10 år (och rökt från och till innan och under denna tidsperiod) samt att det enbart skiljer en plupp i styrka mellan dessa två snus jag varvar mellan i nuläget.
Någon som testat extra starkt snus med tobak och upplever samma sak eller är det just tobaksfritt som kickar extra lätt?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in